حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویندوز ۱۰ : شما کدام نسخه را باید دریافت کنید؟!

نوشته

8 سال قبل | 13 دیدگاه | ترنجی

تنها کمی بیش از یک هفته تا آمدن ویندوز ۱۰، این جدیدترین ویندوز مایکروسافت، برروی کامیپوترهایمان، زمان باقی مانده و خیلی ها با ویندوز هفت و هشتشان منتظرند تا ویندوز ۱۰ بیاید تا با دریافت آن، دستپخت تازه مایکروسافت را بچشند.

باید گفت که این دستپخت جدید مایکروسافت یعنی ویندوز ۱۰، در یک طیف گسترده ای از طعم های مختلف به زودی در دسترس کاربران خواهد بود و ما در این جا، بسته به ذائقه تان، می خواهیم به شما بگوییم که کدام طعم ویندوز ۱۰ برایتان خوشایندتر است!

پس ادامه مطلب را از دست ندهید!

در ابتدا باید بگوییم که دستپخت تازه مایکروسافت که به نظر خوشمزه می رسد در هفت طعم برای کاربران آماده شده است. این یعنی ما ویندوز ۱۰ را در هفت نسخه مختلف برای دانلود در اختیار خواهیم داشت.

به نظر شما کدام یک از این هفت نسخه ویندوز برای شما مناسب تر خواهد بود؟ کدامیک به کارتان نمی آید و از دریافت آن ها باید اجتناب کنید؟! ما پاسخ های مناسبی برای این سوال و سوالات دیگرتان داریم.

456d09359655f84453f42ee4faae9bd64751a141

هفت نسخه مختلف از ویندوز ۱۰ ؟!

مایکروسافت دست و دلبازی جالبی به خرج داده و قرار شده که نسخه های متعددی از ویندوز ۱۰ خود را برای کاربران و برای سلیقه های مختلفشان عرضه کند. طوری که کاربران مطمئن شوند که سیستم عامل خود را بر اساس ترکیب مناسبی از ویژگی های مختلف در اختیار داشته باشند. پس اگر یک گیمر تنها در خانه هستید، لیست مورد نیاز شما از خواسته هایتان از ویندوز ۱۰، قطعا با یک مدیر آی تی در کمپانی های لیست فرچون ۵۰۰ متفاوت خواهد بود.

دوست دارید که بدانید هفت نسخه مختلف ویندوز ۱۰ کدام ها هستند؟! بفرمایید :

Windows 10 Home

Windows 10 Pro

Windows 10 Education

Windows 10 Enterprise

Windows 10 Mobile

Windows 10 Mobile Enterprise

Windows 10 IoT Core

باید گفت که با وجود گستردگی نسخ ویندوز ۱۰، بیشتر کاربران شاید با سه نسخه پرکاربردتر Windows 10 Home، Windows 10 Pro و Windows 10 Mobile، بیشتر سروکار داشته باشند.

چه تفاوتی میان این سه نسخه پرطرفدارتر وجود دارد؟!

Windows 10 Home نسخه پایه ویندوز است و همراه با تمام ویژگی های جدید و جذاب مایکروسافت همراه شده است. از جمله، کورتانا، منوی کلاسیک استارت و مرورگر جدید Edge Web browser که از ویژگی های جذاب ویندوز ۱۰ هستند. باید گفت که این نسخه از ویندوز، برروی کامیپوترهای خانگی بسیاری از کاربران تا ویندوز بعدی جا خوش خواهد کرد و بسیاری از کاربران در کامپیوترهای خانگی خود این نسخه از ویندوز را نصب خواهند کرد.

اما Windows 10 Pro : این ویندوز تمام ویژگی های Windows 10 Home را به همراه برخی از ابزارهای رمزگذاری داده ها با خود به همراه دارد. ویژگی های مخصوصی چون پشتیبانی راه دور از دسکتاپ و چند ابزار دیگر که برای کاربرانی با کسب و کار کوچک تدارک دیده شده است. باید گفت که Windows 10 Pro به درد بسیاری از کاربران نخواهد خورد و اما، برای برخی از کسانی که در کسب و کارهای کوچک هستند کارامد و عالی خواهد بود.

Windows 10 Mobile، همانطور که از اسمش پیداست، نسخه ای از ویندوز ۱۰ است که برروی اسمارت فون ویندوزی شما نصب خواهد شد. آن هم در صورتی که گوشی شما اکنون دارای ویندوز ۸ باشد، آن هنگام، شما واجد شرایط دریافت ارتقا رایگان برای ویدوز ۱۰ موبایل در تاریخ ۲۹ جولای خواهید بود.

a8f4d397a25b2a44cf579e7aaa0b03335a947b79

پس چه چیزی در مورد آن چهار نسخه دیگر وجود دارد؟!

احتمالا خیلی از شماها با این نسخه ها خیلی سروکار نخواهید داشت.

Windows 10 Enterprise در درجه اول برای شرکت های بزرگ، طراحی شده است. این در حالیست که Windows 10 Education برای استفاده در مدارس ساخته شده است.

Windows 10 Mobile Enterprise هم یک نسخه از ویندوز ۱۰ موبایلیست که برای برای اسمارت فون ها و تبلت های کوچک به عنوان سیستم عامل روی آن ها طراحی شده است. و نسخه آخری یعنی Windows 10 IoT Core هم، به عنوان ویندوزی برای اینترنت اشیاست که برای افرادی طراحی شده که می خواهند اسباب بازی های هوشمند کوچک همچون ربات های کوچک را طراحی کنند.

حالا که با ۷ نسخه مختلف ویندوز آشنا شدید و فهمیدید که کدامیک برای شما مناسب تر است، پس چه زمانی می توانید که دستگاه خود را به ویندوز ۱۰ ارتقا دهید؟!

مایکروسافت به شما اجازه دریافت ویندوز ۱۰ را برای ارتقا از تاریخ ۲۹ جولای داده و این یعنی این که شما از شروع این تاریخ می توانید دستگاه هایتان را به عنوان یک دانلود رایگان برای یک سال به ویندوز ۱۰ ارتقا دهید. پس از آن به احتمال زیاد شما باید برای دریافت آخرین نسخه مقداری هزینه کنید.

آیا شما منتظر آمدن ویندوز ۱۰ هستید؟!

[su_button url=”https://www.yahoo.com/tech/windows-10-which-version-should-you-get-124778998979.html” background=”#0fc5b7″]Yahoo[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mohammadh hossein

این طور که شما گفتین ما باید home رو بگیریم. ولی شاید pro به درد من خورد. من که منتظرم نسخه ی کامل اون بیاد بیرون و دانلودش کنم. البته ما که تو ایران هزینه ای برای ویندوز نمیدیم و کرک اون رو دانلود میکنیم. البته تو ایران هم کسای زیادی هستن که ویندوز رو به صورت اورجینال برخرن ولی خب من که جزو اون دسته نیستم. خب اگه دیجی کالا نسخه ی اورجینال رو بیاره من میخرمش صددرصد فکر کنم ۳۰۰ یا ۴۰۰ تومنی باید کنار بزارم :wacko: ولی می ارزه که اورجینال بگیرم.

mohammad soleimani

دوستان اورجینال با کرک شده فرقش چیه؟چه امکانات بیشتری داره؟

Shayan

دوستان یه سوال خبر دارید اونایی که ویندوز ۷ اورجینال دارن هم همین ۱ سال رایگان فقط در اختیارشون قرار میگیره یا نه ؟؟

SaEeD

بله یک سال رایگان برای همه دارندگان ویندوز ۷ و ۸ و ۸٫۱ اورجینال تعلق میگیره

Shayan

متچکر

Shahspik

نسخه موبایل و Pro :heart:

SaEeD

نسخه هوم فکر کنم مناسب خیلی ها نباشه از جمله من چون قابلیت اینو نداره که آپدیت خودکارش رو غیر فعال کنی یا pro یا Enterprise رو نصب میکنن خیلی ها

APK-LEARN.IR

فقط Enterprise

Sasan2014

بچه ها ارزش داره که ویندوز اورژینال بخریم به جای نسخه های کرک شده؟؟؟.آیا این تفاوت فاحش قیمت ارزشش رو داره؟؟؟.

Mr pixel

نداره.اونم وقتی که ایران تحریمه.کلی از پشتیبانیا رو نمیگیره.تازه کلی از برنامه ها وبازیا که بعدا میخری تو ایران کرکه.
بزار توضیح بدم.نسخه اورجینال امنیت و… اطمینان داری.چون معلوم نیست نسخه کرک چه دستکاری هایی توش شده.شاید بد افزار توش باشه و…
حالا فکر کن یه ویندوز اورجینال گرفتی امن ومطمعن اما مثلا بازی که کرک خریدی توش بد افزار داره.
اگه امنیت و پشتیبانی خیلی برات مهمه باید همه رو اورجینال بخری.مثل بانکا وشرکتهای حسابداری و اطلاعتی و تحقیقات علمی و برنامه نویسی در حد تجاری اونم نه همیشه.

اما اگه در حد معمولی امنیت برات مهمه.بجای ویندوز اصلی یه بسته امنیت بخر که سالیانه ۲۰ ۳۰ تومن بیشتر خرجت نمیشه.

اگرم مثل من فقط با سیستمت بازی میکنی میتونی همه چیو حتینسخه های کرک امنیتی رو نصب کنی و یه قرون هم خرج نکن.

وگرنه فرق خاصی نداره.تازه ویندوز اورجینال موقع خراب شدن کلی دنگ وفنگ ری استور داره .اما نسخه کرک اگه یه چیزی درست کار نکرد یه بار از صفر نصب کن و تمام.
البت این نظر منه شاید خیلیا نظرشون یه چیز دیگه باشه.

Sasan2014

ممنون بابت راهنمایی عزیز..

REZA

من الان Windows 8 Enterprise رو نصب کردم راضیم ازش!واقعا فرق نسخه ها مختلف و نمیدونستم فقط میدونستم مثلا اینی که نصب کردم ماله چ کار هاییه و کامله.

احتمالا واسه ۱۰ هم همین و نصب میکنم.اخه امکانتات بیشتر که ضرر نداره!شاید یه روز استفاده کردم .منم که دیر به دیر ویندوز عوض میکنم.

بچه ها نسخه اصلی با کرک چه فرقی داره؟منکه اصن با کرک مشکلی ندارم و مث هلو بالا میاد.تازه از ۸٫۱ هم بیشتر دوسش دارم!!
منکه منتظر ویندوز ۱۰ هستم با یه کرک مشتی :wacko: :whistle:

ویندوز اورجینال

ویندوز اورجینال از نظر عملکرد خود سیستم عامل تفاوتی نداره بحث رعایت کپی رایت و امنیت هستش که تفاوت ایجاد می کنه
همچنین توی ایران هم مجموعه ای هست که پشتیبانی بده بهتون

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسین عامریان