علی صالحینیا در حاشیه مراسم روز ملی صنعت و معدن اظهار کرد: اگر شرکتهای خدمات پس از فروش نخواهند بر اساس مقررات عمل کنند، قطعا با آنها برخورد میشود.
وی افزود: واردات خودرو از طریق شرکتهایی که خدمات پس از فروش دارند یا از طریق افراد با ایجاد قرارداد با شرکتهای ارائهکننده خدمات پس از فروش و اخذ تاییدیه لازم از آنها برای ارائه این خدمات امکانپذیر است.
صالحینیا با بیان اینکه در واردات خودرو انحصار وجود ندارد، گفت: اگر فقط شرکتها اجازه واردات خودرو را داشتند میتوانستیم بگوییم انحصاری است اما در حال حاضر هر فردی با رعایت ضوابط میتواند واردات انجام دهد و اگر شرکتهای خدمات پس از فروش نخواهند بر اساس مقررات عمل کنند، قطعا با آنها برخورد میشود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین درباره دلایل کاهش واردات خودرو اظهار کرد: کاهش واردات میتواند عوامل مختلفی داشته باشد و خوب یا بد بودن آن نیز تحلیلهای خاص خودش را میطلبد، اما اگر امروز ثبت سفارش واردات خودرو کاهش معناداری داشته مفهومش این نیست که الزاما به دلیل این روش واردات بوده است.
وی در ادامه درباره چگونگی حمایت از صنایع کوچک گفت: در سال گذشته ۱۰۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت داده شد که بخش عمدهای از آن در صنایع کوچک جذب شد و جزئیات آن باید از سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران پرسیده شود.
صالحینیا ادامه داد: از سوی دیگر برای پشتوانهسازی تامین منابع مالی صنایع کوچک قرار شده از محل سپرده قانونی بانکها نزد بانک مرکزی مبالغی به بانکهای توسعهای با اولویت صنایع کوچک و متوسط اختصاص داده شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به افزایش تقاضا برای خودروهای دوگانهسوز با توجه به تک نرخی شدن بنزین گفت: شرکتهای خودروساز بر اساس تقاضای مشتری عمل میکنند و قطعا در برنامه تولیدشان این موضوع لحاظ شده است. به طور کلی امروز ما هیچ محدودیتی برای تولید خودروی دوگانهسوز نداریم و مخازن CNG نیز کاملا به صورت داخلی تولید میشود.
وی با بیان اینکه دولت از چند مسیر از واردات کالاهای مصرفی جلوگیری میکند، اظهار کرد: مهمترین بخش، نظام تعرفهای است که از این طریق معمولا به خوبی استفاده میکنیم.
صالحی نیا افزود: علاوه بر این، بر اساس سیاستی که از اواخر سال گذشته تدوین و ابلاغ شد کالاهای مصرفی با ارز مبادلهای وارد نخواهند شد که به این ترتیب ۲۰ درصد اختلاف در قیمت واردات کالاهای مصرفی ایجاد میشود و با توجه به تعرفه ۲۶ درصدی روی این کالاها در مجموع حمایتی که از تولیدکننده داخلی میشود شرایطی را ایجاد میکند که بتواند در مقابل واردات رقابت کند.
به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تولید داخلی علاوه بر اینکه باید شرایط لازم را از نظر کیفی و عرضه در بازار داشته باشد باید تولید خود را با توجه به کشش بازار و از روشهایی چون برندسازی و بازارهای هدف صادراتی تعیین کند.
صالحینیا افزود: با توجه به شرایط و وضعیت فعلی، زمینه برای تولید و عرضه مناسب است.
وی در ادامه درباره پرداخت یارانه به بخش صنعت گفت: آنچه مطرح شده پرداخت ۱۴۳ میلیارد تومان بوده اما منابع هدفمندی یارانهها تعریف خاص خود را دارد و در جهت اهدافی که به منظور حمایت از بخشهای مختلف تولیدی است باید محاسبه و پرداخت شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در تلاشیم که هرچه زودتر سهم بخش صنعت تخصیص یابد و بتوانیم آن را در جهت پرداخت یارانه سود تسهیلات بر اساس اهدافی که در صنعت تعریف کردهایم استفاده کنیم.
صالحینیا در پاسخ به سوالی درباره اینکه گفته میشود ۱۴۳ میلیارد تومان در حال حاضر به وزارت صنعت پرداخت شده است، گفت: من نمیگویم این مبلغ پرداخت نشده اما از کسانی که تخصیص دادهاند باید پرسیده شود که این مبلغ از محل هدفمندی یارانهها بوده یا خیر؟
[button url=”http://www.machinemag.ir/News.aspx?ID=6204″ postid=”” style=”btn-default” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]machinemag[/button]
کاش بجای اینکه انقد سر سونی و سامسونگ و اپل و… دعوا میشد یکمم به فکر بازار خودرو بودید. اینکه بالاجبار باید پشت خودروهای داخلی بشینید، اونم با چند سال پس انداز و گرفتن وام و بدبختی…
نمیدونم چرا حق خرید و سوار شدن ماشین های با کیفیت خارجی از من گرفته شده و باید ۲۰-۳۰ تومن جمع کنم بدم به ماشینایی که هزینه تولیدشون یک سوم این مبلغ هم نیست، و حتی سطحی ترین و ابتدایی ترین استانداردهارو هم نداره و کشوری مثل افغانستان هم زیر بار خریدش نمیره.مگه اینکه مفت بدن بهش!
البته این حق رو فقط دولت و مسولین از من نگرفتن، یه نگاه به اطرافتون بندازید ببینید چقد تو نمایندگی این دو شرکت اشغال ساز داخلی صف میکشن برای ثبت نام و سفارش پراید و پژو و سمند!
خب معلومه تا وقتی تقاضا زیاد باشه و به اشغال قانع باشی تا هزار سال دیگه هم برات میسازن چون میبینن راضی ای و میخری و کیف میکنی…!
بهله بهله. برخورد میکنن 🙂
همه میتونن خودرو وارد کنن 🙂
ما پول اضاف میدیم که خودرو ساز داخلی بتونه با تولیدات بلاد کفر رقابت کنه 🙂
دیگه نخونم بهتره 🙂
آخه شما اگه میخواید صنعت خودروسازی مزخرفتون پیشرفت کنه باید رقابت بوجود بیاد تا نقاط ضعفتون رو پوشش بدید.
چرا نمیزاید خودروهای خارجی بدون این مالیات های سنگین وارد بشن، میترسید مجبور بشید سفره ی ایران خودرو و سایپا ورچیده بشه؟! جوری ورشکست بشن ک نفهمن از کجا خوردن!
من نمیدونم ماشیناتون را که با قیمت ۴ برابر هزینه تولیدش میفروشید ، سود خالصه، خالص،،،، رو خودروهای وارداتی هم که ۱۲۰ درصد گمرکی میگیرید
پس این همه سرمایه چی میشه!! کجا میره این پول نجومی!!!
واقعا نمیدونین کجا میره؟؟
man midoonam koja mire !!!!!!!!!! :mail: :mail: :mail: :whistle: :wacko: :wacko: :wacko: :wacko:
وقتی این زندگی ذلت بارو بر مردن ترجیح میدیم بیشتر از این نباید انتظار داشت.
خودروسازای داخلی خجالتم نمی کشند با این قیمت و کیفیت :negative: :negative: :negative: پراید قیمت فول اپشن ۷۰۰۰دلار 😥