بر اساس گزارش Counterpoint، بازار جهانی ساعتهای هوشمند در سال ۲۰۲۴ برای اولین بار دچار افت شد و میزان عرضه آن نسبت به سال گذشته ۷ درصد کاهش یافت. در این میان، اپل همچنان رتبه نخست را حفظ کرد اما با کاهش ۱۹ درصدی عرضه مواجه شد.
با وجود کاهش کلی بازار، برخی برندها عملکرد متفاوتی داشتند:
مهمترین دلیل کاهش تقاضا در بازار جهانی ساعتهای هوشمند، افت شدید فروش در هند بود. عواملی که در این کاهش تأثیر داشتند عبارتاند از:
برخلاف روند نزولی جهانی، چین به بزرگترین بازار ساعتهای هوشمند در جهان تبدیل شد. این بازار در سال ۲۰۲۴ با رشد ۶ درصدی، بیشترین میزان عرضه را در تاریخ خود ثبت کرد. برندهای پیشرو در چین شامل:
کارشناسان پیشبینی میکنند که این بازار در سال ۲۰۲۵ روندی صعودی را تجربه کند. دلایل این پیشبینی شامل:
اگرچه افت بازار ساعتهای هوشمند در سال ۲۰۲۴ رخ داد، اما تحلیلگران معتقدند که نوآوریهای جدید و افزایش کاربردهای پزشکی میتوانند به رشد مجدد این بازار کمک کنند.
شما تصمیم به خرید محصولی از دسته ساعتهای هوشمند دارید؟