حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رشد 13 درصدی بازار ساعت های هوشمند در فصل اول 2022؛ اپل همچنان در صدر فروش و سامسونگ در جایگاه دوم

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | برندهای مطرح فناوری، ساعت هوشمند

بازار ساعت های هوشمند در سه ماهه اول سال 2022، در حدود 13 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل و برای پنجمین سه ماهه متوالی رشد دو رقمی را ثبت کرد. این گزارش جدید فروش جهانی ساعت های هوشمند توسط موسسه Counterpoint Research ارائه شده است. به گفته آنها، بازار با وجود رکود اقتصادی و تورم در سایر بخش ها، در این بخش رشد کرد.

اپل، این غول فناوری کوپرتینویی، با یک سوم کل محموله ها، مانند سال گذشته پیشتازی خود را در بازار ساعت های هوشمند حفظ کرد. این شرکت در سه ماهه اول سال جاری 36 درصد از سهم بازار را به تنهایی برای خود ثبت کرد. منبع این موفقیت اپل واچ در فروش را به وفاداری کاربران آیفون به این برند نسبت می‌دهد. کانترپوینت می‌افزاید که سهم اپل در بازار حتی ممکن است تا پایان سال جاری افزایش بیشتری نیز پیدا کند.

رشد 13 درصدی بازار ساعت های هوشمند در فصل اول 2022؛ اپل همچنان در صدر فروش و سامسونگ در جایگاه دوم

بیشترین ساعت های هوشمند فروخته شده در چارک اول 2022 متعلق به اپل و پس از آن سامسونگ بوده است

در حالی که اپل در بازار ساعت های هوشمند رهبری می‌کند، سامسونگ نیز جایگاه دوم خود را تثبیت کرد. این برند کره‌جنوبی به لطف گلکسی واچ 4 ،افزایش فروش سالانه 46 درصدی دارد و در منطقه APAC رشد قابل توجهی برای خود ثبت کرد. هوآوی اما در رتبه سوم لیست قرار گرفت. هرچند میزان فروش امسال آنها به نسبت سال گذشته با کاهش همراه بود. در جایگاه چهارم اما شیائومی با 69 درصد رشد سالانه برای اولین بار در این جایگاه قرار گرفت. منبع می‌گوید که این شرکت در چند سه ماهه رکورد های حمل و نقل را می‌شکند. بخش بزرگی از فروش شیائومی نیز به لطف فروش ساعت های هوشمند ارزان قیمت زیر 100 دلار است.

شرکت گارمین نیز از نظر حمل و نقل در رتبه پنجم لیست قرار گرفت. اما به دلیل حاشیه سود به کل مبلغ فروش بالاتر از نظر درآمد سوم شد. همچنین بیشترین فروش را در بخش پرمیوم به خود اختصاص داد. برند آمازفیت هم که خود بخشی از برند شیائومی محسوب می‌شود، به دلیل دو ساعت GTR 3 و GTS 3 که در سه ماهه چهارم سال 2021 معرفی شدند، جایگاه ششم را به خود اختصاص داد. گفتنی است که پس از ادغام Fitbit با گوگل، فروش آنها در این مدت نسبت به سال گذشته کاهش یافت.

 

شما تجربه استفاده از ساعت های هوشمند کدام یک از این برند ها را داشته‌اید؟ آمار بازار ساعت های هوشمند در انتخاب شما تاثیر دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری