حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مک بوک پرو با تراشه M3 Pro و تعداد هسته‌های بیشتر CPU و GPU تا پایان سال معرفی خواهد شد

نوشته

11 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، پردازشگرها، شایعات

مارک گورمن از بلومبرگ در آخرین نسخه از خبرنامه Power On Newsletter خود گزارش می‌دهد که انتظار دارد اپل اولین مک بوک پرو خود با نسل بعدی تراشه M3 Pro که از 12 هسته CPU و 18 هسته GPU بهره می‌برد را تا پایان سال جاری یا اوایل سال 2024 معرفی کند.

مک بوک پرو با تراشه M3 Pro

بر اساس گزارش توسعه‌دهندگان برنامه‌های اجرا شده بر روی نمونه اولیه مک M3، گورمن همچنین جزئیاتی را ارائه می‌کند که یکی از انواع نسل جدید تراشه M3 اپل از چه مشخصاتی بهره می‌برد. منبع او که جزئيات چیپست پیشین اپل را به‌درستی پیش‌بینی کرده بود، ادعا می‌کند که تراشه M3 Pro دارای 12 هسته پردازشی، 18 هسته گرافیکی و 36 گیگابایت حافظه رم است.

اگر این پیکربندی تراشه‌ای که درحال‌حاضر مراحل آزمایشی خود را سپری می‌کند، به نتیجه برسد، تراشه M3 Pro دارای 2 هسته CPU بیشتر و 2 هسته GPU بیشتر در مقایسه با تراشه M2 Pro است و حداکثر رم کمی بیشتر (36 گیگابایت در M3 Pro درمقابل 32 گیگابایت در M2 Pro) را ارائه خواهد کرد. همچنین می‌توانید انتظار افزایش تعداد هسته مشابهی را در سایر تراشه‌های پیشرفته نسل آینده اپل داشته باشد.

مک بوک پرو با تراشه M3 Pro

مک بوک پرو با تراشه M3 Pro

تراشه فعلی M2 Pro از شش هسته عملکردی و چهار هسته کارآمدی تشکیل شده است. تراشه M3 Pro بر اساس گزارش‌ها دارای شش هسته عملکردی و شش هسته کارایی خواهد بود که درمجموع تعداد هسته‌های آن به 12 می‌رسد.

انتظار می‌رود خانواده تراشه‌های M3 با استفاده از فرآیند ساخت 3 نانومتری توسعه یابد. فناوری مذکور علاوه‌بر اینکه تراکم هسته‌ها را بیشتر می‌کند، چگالی ساخت بهبودیافته‌ای نیز دارد به این معنا که عملکرد هر هسته نیز افزایش می‌یابد. درنهایت، این حالت باعث می‌شود تا شش هسته M3 احتمالاً سریع‌تر از همتایان M2 خود باشد.

در رویداد 2023 WWDC خردادماه، انتظار می‌رود اپل یک مک بوک ایر 15 اینچی با تراشه M2 معرفی کند. اولین مک‌های M3 نیز تا اواخر سال جاری یا اوایل سال 2024 عرضه نمی‌شوند. گورمن می‌گوید اپل درحال‌حاضر روی نسخه‌های M3 مک‌بوک پرو، مک‌بوک ایر و آیمک کار می‌کند.

نظر شما درباره MacBook Pro با تراشه M3 Pro اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی