حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سری آیفون ۱۵ پرو حداقل ۶ ویژگی انحصاری خواهند داشت

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، اخبار، شایعات

اپل مدتی است که سری آیفون ۱۴ خود را معرفی و عرضه کرده است. به طور کلی استقبال از آیفون‌های جدید اپل بسیار خوب بوده اما نه در همه مدل‌ها، گویا فقط نسخه‌های پرو مورد توجه کاربران هستند و نسخه‌های غیر پرو فروش مناسبی ندارند. اکنون گویا سری آیفون ۱۵ پرو حداقل ۶ ویژگی انحصاری خواهند داشت که در نسخه‌های معمولی حضور ندارند. با ترنجی همراه شوید.

سری آیفون ۱۵ پرو حداقل ۶ ویژگی انحصاری خواهند داشت

گویا قرار است با هر بار معرفی سری جدید آیفون‌های اپل، تفاوت بین مدل‌های پرو و غیر پرو بیشتر و بیشتر شود. همانطور که می‌دانید، مدل‌های بعدی آیفون یعنی آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس، احتمالا ویژگی جزیره هوشمند را خواهند داشت. بعلاوه، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس (یا اولترا) از برخی ویژگی‌های انحصاری و سطح بالاتر برخوردار خواهند شد تا یک سر و گردن بهتر ظاهر شوند و بر تفاوت آن‌ها با نسخه‌های معمولی تاکید بیشتری داشته باشد.

اما مشخصات منحصر به فرد سری آیفون ۱۵ پرو قرار است چه مواردی باشد؟ اخیرا MacRumors گزارش داده است که آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس ممکن است دارای شش ویژگی انحصاری باشند:

۱. برخورداری از تراشه A17 Bionic
طبق گفته Nikkei Asia، مدل‌های Pro آیفون ۱۵ از تراشه A17 Bionic استفاده می‌کنند که مبتنی بر فرآیند تولید ۳ نانومتری نسل دوم TSMC می‌باشند. بنابراین، عملکرد و مصرف انرژی را تا حد زیادی بهبود می‌دهند. سال گذشته، تنها مدل‌های پرو با آخرین نسخه از تراشه اپل عرضه شدند.

۲. قاب تیتانیومی
مانند اپل واچ اولترا، قاب مدل‌های آیفون ۱۵ پرو نیز به جای فولاد ضد زنگ از تیتانیوم ساخته خواهد شد. این اطلاعات توسط جف پو منتشر شده است.

۳. پورت USB-C سریع‌تر
همانطور که تحلیلگر مشهور محصولات اپل، Ming-Chi Kuo تاید کرده است، مدل‌های پرو آیفون ۱۵ دارای پورت USB-C هستند که حداقل از USB 3.2 یا Thunderbolt 3 پشتیبانی می‌کنند. این پورت سرعت انتقال داده‌ها را بسیار بیشتر از گذشته خواهد کرد. پورت USB-C در مدل‌های استاندارد آیفون ۱۵ به نسخه USB 2.0 محدود می‌شود که سرعت کمتری دارد.

سری آیفون ۱۵ پرو

۴. حافظه رم بیشتر و سریع‌تر
به گفته شرکت تحقیقاتی TrendForce، سری پرو آیفون ۱۵ با حداقل حافظه رم ۸ گیگابایتی عرضه خواهند شد که یک افزایش مناسب نسبت به نسل قبلی است. در عین حال، نسخه‌های معمولی همچنان از ۶ گیگابایت رم استفاده خواهند کرد. بنابراین در مقایسه با مدل‌های فعلی هیچ شانسی نخواهند داشت. ظرفیت رم اضافی به برنامه‌هایی مانند سافاری اجازه می‌دهد تا محتوای بیشتری را در پس زمینه فعال نگه دارند.

۵. دکمه‌های غیر فیزیکی (solid-state buttons)
به گفته GizChina، مینگ چی کو همچنین ادعا کرده است که مدل‌های پرو آیفون ۱۵ دارای دکمه‌های صدا و پاور غیر فیزیکی خواهند بود. این دکمه‌ها با دو موتور تپتیک (Taptic Engines) اضافی عرضه می‌شوند که بازخورد لمسی را برای شبیه‌سازی حالت فشار دادن یک دکمه بدون حرکت دادن آن ارائه می‌کنند. این دکمه‌ها شباهت‌هایی با دکمه هوم در جدیدترین آیفون SE یا تاچ مک بوک جدید دارند.

۶. زوم اپتیکال
مینگ چی کو گفته است که سری پرو آیفون ۱۵ دارای لنز تله فوتو پریسکوپی است. این لنز به دستگاه اجازه می‌دهد تا از زوم اپتیکال حداقل ۶ برابری در مقایسه با زوم ۳ برابری در مدل‌های آیفون ۱۴ پرو پشتیبانی کند. به هر حال، مارک گورمن از بلومبرگ گفته است است که آیفون ۱۵ پرو مکس احتمالا مانند اپل واچ اولترا به آیفون ۱۵ اولترا تغییر نام خواهد یافت. نظر شما کاربران ترنجی درباره این ۶ ویژگی انحصاری سری آیفون ۱۵ پرو اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
V800B

اپل سر عقل داره میاد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان