حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیشه مقاوم گوریلا گلس ویکتوس ۲ کورنینگ معرفی شد: مقاومت بهتر در برابر سقوط

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | برترین‌های ترنجی، کورنینگ

شاید یکی از فوبیاهای همه ما افتادن موبایل و شکستن نمایشگر آن باشد. سال‌هاست که شرکت کورنینگ به عنوان یکی از برجسته‌ترین شرکت‌ها در زمینه تولید شیشه مقاوم فعالیت می‌کند. شیشه‌های مقاوم این شرکت با برند گوریلا گلس (Gorilla Glass) در موبایل‌ها و دیگر محصولات استفاده می‌شوند. امروز شیشه مقاوم گوریلا گلس ویکتوس ۲ کورنینگ معرفی شده و با مقاومت بهتر در برابر سقوط به بازار خواهد آمد.

گوریلا گلس ویکتوس ۲

لازم نیست به شما بگوییم که گوشی های هوشمند در طول سال ها بزرگتر شده اند و این برای شرکتی مانند کورنینگ که مشکلی ایجاد می‌کند. هر چه اندازه صفحه نمایش بزرگتر باشد، هنگامی که گوشی سقوط کرده و به زمین می‌خورد، استرس بیشتری به شیشه وارد می شود.

این بدان معناست که برای همگام شدن با تغییرات در طراحی گوشی های هوشمند، کورنینگ باید فرمول شیشه مقاوم خود را بهبود بخشد. این شرکت ۲ سال پیش گوریلا گلس ویکتوس را معرفی کرد و سپس یک نسخه پلاس را سال گذشته ارائه نمود. حالا نوبت به Gorilla Glass Victus 2 است.

سطح صاف و احتمالاً فرش شده خانه شما خطر چندانی برای تلفن هوشمند مدرن ندارد. با این حال، سطوح ناهموار بیرون موضوع دیگری است. اگر شیشه به اندازه کافی سفت نباشد، آسفالت می تواند صفحه نمایش را کاملاً خراشیده کند و حتی سطوح بتنی حتی بدتر است.

هدف کورنینگ در گوریلا گلس ۲ مقاومت بیشتر در مقاومت بتن است. بتن ترکیبی از سیمان، شن و سنگ بوده و یکی از آن‌ها یعنی سنگ‌ها می‌تواند واقعا برای گوشی شما مضر باشد.

گوریلا گلس ویکتوس ۲

گوریلا گلس ویکتوس ۲

همچنین بافت بتن زبرتر از آسفالت است. ترکیب مواد با اندازه‌های متفاوت سطحی ناهموار ایجاد می‌کند، بنابراین یک تکه سنگریزه که کمی بیرون زده می‌تواند تمام نیروی ضربه را در یک نقطه متمرکز کند. سرامیک‌های صافی که ممکن است در خانه داشته باشید نیرو را پخش می کنند، که واقعاً احتمال شکستن شیشه را کاهش می دهد.

کورنینگ با استفاده از ماشین‌آلات آزمایشگاهی برای اجرای آزمایش‌ها، مقاومت شیشه Gorilla Glass Victus 2 را بررسی کرده و تایید می‌کند که این شیشه می‌تواند از سقوط ۱ متری روی بتن جان سالم به در ببرد. در مقابل سقوط روی آسفالت این شیشه تا ارتفاع ۲ متری مقاوم است.

 

همانطور که گفتیم، گوشی های بزرگتر یک مشکل هستند. نه تنها به دلیل اندازه صفحه نمایش بزرگتر بلکه تلفن ها سنگین‌تر هم شده اند. طبق گفته Corning، یک گوشی هوشمند متوسط ​​امروزی 10 درصد بزرگتر و 15 درصد سنگین تر از گوشی چهار سال پیش است. وزن بیشتر برابر است با نیروی بیشتر در هنگام برخورد تلفن با زمین و این موضوع را تشدید می کند.

در این شرایط نشکستن شیشه از ضربه کافی نیست بلکه شیشه باید در مقابل خراش نیز مقاومت کند. خب ایت یک جداگانه هستند، اگرچه گاهی اوقات علت یکسانی دارند. به هر حال در جیب، کیف یا محیطی که موبایل خود را قرار می‌دهیم احتمال خراشیده شدن شیشه وجود دارد.

کورنینگ معتقد است که در ویکتوس ۲ تعادل خوبی بین مقاومت در برابر سقوط و مقاومت در برابر خراش پیدا کرده است. آن‌ها می‌گویند با وجود ارتقا مقاومت در برابر سقوط اما مقاومت در برابر خراشیدگی هم بهتر می‌شود.

 

 

انتظار می‌رود گوشی‌های هوشمندی که با گوریلا گلس ویکتوس ۲ تجهیز شده‌اند طی چند ماه آینده وارد بازار شوند. انتظار می‌رود اکثر موبایل‌ها پریمیوم و متمرکز بر کیفیت به این شیشه مجهز شوند.

نظر شما چیست؟ شیشه گوریلا گلس ویکتوس ۲ برای شما جذاب است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)