حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل درحال مذاکره با EA برای تصاحب ناشر بازی‌های ویدیویی است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، تجاری

طبق گزارش جدید Puck، نام اپل به‌عنوان یکی از چندین شرکتی که با Electronic Arts (EA) درباره خرید احتمالی این غول بازی‌ساز آمریکایی مذاکره کرده است، به چشم می‌خورد.

احتمال تصاحب EA توسط اپل

EA با چندین “شرکت بالقوه” ازجمله اپل، آمازون و دیزنی مذاکره کرده است چراکه به‌دنبال ادغام کمپانی خود با آن‌ها می‌باشد. اپل و سایر شرکت‌ها از اظهارنظر پیرامون این موضوع خودداری کرده‌اند و وضعیت مذاکرات نیز درحال‌حاضر مشخص نیست؛ اما به‌دلیل توجه به سرویس Apple Arcade و گسترش آن، علاقه اپل به این تصاحب چندان دور از ذهن نیست.

بااین‌حال، دیزنی اولین انتخاب برای EA بود و شرکت بازی‌سازی در ماه مارس با این کمپانی تماس گرفت تا “رابطه معنادارتری” نسبت به قراردادهای صدور مجوز برقرار کند، اما دیزنی تصمیم گرفت که به‌دنبال خرید EA نرود. الکترونیک آرتز همچنین با NBCUniversal مذاکره کرد و به توافق نهایی نیز نزدیک بود، اما به‌دلیل اختلاف‌نظر در مورد قیمت و ساختار، مذاکرات منحل شد. اندرو ویلسون، مدیرعامل EA می‌خواهد پس از ادغام، در رأس این شرکت باقی بماند، که اگر درنهایت اپل تصمیم بگیرد این شرکت را بخرد، می‌تواند مشکلاتی پیرامون این موضوع ایجاد شود.

Electronic Arts (EA) یکی از بزرگ‌ترین ناشران بازی‌های ویدیوئی است و به‌خاطر فرنچایزهای محبوبی شامل The Sims ،Battlefield ،Apex Legends ،SimCity ،DragonAge ،FIFA و شمار دیگری از بازی‌های بزرگ، شناخته می‌شود.

احتمال تصاحب EA توسط اپل

احتمال تصاحب EA توسط اپل

برخی شایعات مشکوک در مورد اینکه اپل قصد دارد در حوزه‌ی بازی‌های AAA رقابت کند و عناوینی را که رقیب کنسول‌های پلی‌استیشن و ایکس‌باکس می‌باشند، منتشر کند، وجود دارد؛ اما تاکنون این شرکت به بازی‌های ساده‌تری که برای آیفون، آیپد و اپل تی‌وی طراحی شده‌اند، بسنده بوده است.

از سال 2019، اپل سرویس بازی 4.99 دلار در ماه ‌Apple Arcade را ارائه کرده که با عناوین جدید به‌صورت ماهانه و به‌طور پیوسته در حال رشد است. خرید EA می‌تواند به اپل امکان دسترسی به بازی‌های با کیفیت بالاتر و تعدادی از فرنچایزهای بسیار محبوب را بدهد، اما باید دید که آیا این شرکت برای ورود به حوزه بازی‌های بزرگ‌تر، جدی است یا خیر.

درحال‌حاضر، نام‌های مشهور دیگر در دنیای بازی‌ها نیز درحال ادغام و تصاحب توسط غول‌های فناوری و گیمینگ هستند؛ مواردی ازجمله تصاحب Activision Blizzard توسط مایکروسافت با قیمتی نجومی نزدیک به 70 میلیارد دلار و همچنین Bungie توسط سونی با قیمت 3.6 میلیارد دلار.

درنهایت، نظر شما درباره‌ی احتمال حضور جدی اپل در بخش بازی‌های ویدیویی AAA و تصاحب EA توسط کمپانی مستقر در کوپرتینو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی