حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اسنپدراگون ۷ نسل ۱ کوالکام رسما معرفی شد: جانشین Snapdragon 778G

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | برترین‌های ترنجی، کوالکام

در حالی که کوالکام به مقصر دانستن سامسونگ برای عدم بهینه بودن فرآیند ۴ نانومتری این شرکت کره ای، از اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ به TSMC روی آورد اما اسنپدراگون ۷ نسل ۱ را با همان فرآیند ۴ نانومتری سامسونگ تولید می کند! به هر حال اسنپدراگون ۷ نسل ۱ کوالکام رسما معرفی شده و جانشین Snapdragon 778G است. امیدواریم که Snapdragon 7 Gen 1 دچار گرمای بیش از حد نشود.

اسنپدراگون ۷ نسل ۱

اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ کوالکام ممکن است چیپست پرچمدار جدید در دنیای اندروید باشد، اما یک تراشه میان رده جدید نیز به نام اسنپدراگون 7 نسل 1 معرفی شد. این تراشه جدید 4 نانومتری چندین رکورد اولین را برای سری ۷ تراشه های اسنپدراگون به همراه دارید. از جمله این اولین‌ها موتور AI اختصاصی کوالکام، پشتیبانی از دوربین 200 مگاپیکسل و Android Ready SE برای راهکارهای پول الکترونیکی است.

پردازش مرکزی یا CPU با هسته های Kryo در کلاک 2.4Ghz در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 662 در قلب این تراشه جدید قرار دارند. کوالکام ادعا می کند که تراشه جدید در بخش پردازش گرافیکی تا 20٪ سریعتر از Snapdragon 778G است در حالی که گفته می شود وظایف هوش مصنوعی 30٪ در پلتفرم جدید بهتر عمل می کند.

ریز مشخصات اسنپدراگون ۷ نسل ۱

ریز مشخصات اسنپدراگون ۷ نسل ۱

فناوری Adreno Frame Motion Engine برای فریم‌ریت ۲ برابری

ادعا می شود که Adreno Frame Motion Engine در بازی ها نرخ فریم را دو برابر می کند در حالی که مصرف انرژی مشابه SD 778G را حفظ می کند. تراشه جدید می تواند تا 16 گیگابایت رم LP-DDR5 را مدیریت کند.

تراشه Snapdragon 7 Gen 1 دارای مودم Snapdragon X62 5G با سرعت دانلود 4.4 گیگابیت بر ثانیه و اتصال 5G برای ۲ سیم کارت و در هر دو حالت (SA) و غیر مستقل (NSA) است. اتصال WiFi 6E همراه بلوتوث 5.3 و Snapdragon Sound و پشتیبانی aptX روی آن نصب شده است.

پردازش تصوویر دوربین ها توسط ISP سه گانه Qualcomm Spectra از عکاسی تا 200 مگاپیکسل و فیلمبرداری 4K HDR پشتیبانی می کند. گرفتن عکس HEIC 10 بیتی و فیلمبرداری HEVC نیز در اینجا امکان پذیر است. اولین مورد دیگر در Android SE و Trusted Management Engine است که امنیت بهینه را برای کلیدهای دیجیتال و کیف پول ها نوید می دهد.

انتظار می رود اولین سری از گوشی های اسنپدراگون 7 نسل 1 تا چند هفته دیگر از طیف وسیعی از سازندگان وارد بازار شود. انتظار می‌رود که گوشی اوپو Reno8 Pro اولین گوشی در بازار با چیپست جدید باشد که ۳ روز آینده رونمایی خواهد شد.

نظر شما چیست؟ اسنپدراگون ۷ نسل ۱ برای شما جذاب است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)