حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل از هم‌اکنون بر روی نسل بعدی آیمک با تراشه M3 کار می‌کند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، پردازشگرها، شایعات

درحالی‌که اپل به‌تازگی معرفی تمامی انواع تراشه‌های M1 را به پایان رسانده و ما منتظر اولین دسته از مک‌های M2 هستیم، به‌نظر می‌رسد که این شرکت درحال‌حاضر بر روی نسل سوم سیلیکون اختصاصی خود برای مک و آیپدهای آینده کار می‌کند؛ چراکه طبق آخرین شنیده‌ها، غول مستقر در کوپرتینو از هم‌اکنون درحال بر روی نسل آینده آیمک خود با تراشه M3 است.

نسل آینده آیمک با تراشه M3 اپل

در آخرین نسخه از خبرنامه Power On، مارک گورمن از بلومبرگ ادعا می‌کند که یک نسخه از آیمک اپل با تراشه M3 درحال‌حاضر مراحل توسعه‌ي خود را سپری می‌کند. اگرچه هنوز مشخص نیست که این تراشه از چه نوع فناوری و یا پیشرفتی نسبت‌به نسل فعلی بهره می‌برد، اما جالب خواهد بود که ببینیم قدرت این تراشه درون آیمک آینده اپل چگونه خواهد بود.

درحال‌حاضر، گورمن معتقد است که اپل درحال کار بر روی چندین مدل مک با تراشه M2 است که شامل موارد زیر می‌شوند:

یک تراشه M2 در MacBook Air جدید، MacBook Pro سطح پایه و Mac mini.

تراشه‌های M2 Pro و M2 max برای مک بوک پرو 14 و 16 اینچی جدید.

یک تراشه M2 Ultra برای مک پرو نسل بعد.

نسل آینده آیمک با تراشه M3 اپل

نسل آینده آیمک با تراشه M3 اپل

تراشه M2 می‌تواند در خردادماه معرفی شود زیرا این روزنامه‌نگار پیش‌تر گفته بود که اپل می‌تواند در چند ماه آینده چندین مدل مک جدید را با این تراشه عرضه کند. گورمن در خبرنامه خود پیرامون توسعه آیمک جدید با تراشه M3 می‌نویسد:

مدتی است که می‌شنویم تراشه‌های M2 تنها پردازنده‌های موردآزمایش اپل نیستند و اگر منتظر یک iMac جدید هستید، گفته می‌شود که یک مدل از آن با تراشه M3 درحال‌حاضر در دست‌ساخت است؛ هرچند تصور می‌کنم که تا پایان سال آینده عرضه نخواهد شد. همچنین من هنوز تصور می‌کنم که یک iMac Pro نیز در راه است اما به این زودی‌ها معرفی نخواهد شد.

9to5Mac همچنین توانست ازطریق منابع مستقل تأیید کند که اپل درحال‌حاضر بر روی تمامی مدل‌های مک خود با تراشه M2 کار می‌کند؛ اگرچه جالب است بدانید که iMac بعدی احتمالاً در اواخر سال آینده عرضه شده و تنها از تراشه M3 بهره می‌برد و از پردازنده M2 صرف‌نظر می‌کند.

درحال‌حاضر، تنها iMac موجود مدل 24 اینچی است. ازآنجایی‌که این شرکت هیچ برنامه‌ای برای معرفی iMac بزرگ‌تر ندارد، به‌نظر می‌رسد این مدل می‌تواند در آینده تراشه M3 را دریافت کند.

نظر شما در مورد برنامه اپل برای مک‌های جدیدش چیست؟ شما بیش از همه منتظر عرضه کدام مدل هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی