برخی از کاربران، از مشکل پخش صدا در هنگام بازی با گوشی های بالارده سامسونگ خود شاکی اند. افرادی که با این مشکل مواجه شده اند ادعا میکنند مشکل مذکور پس از آپدیت به رابط کاربری OneUI 4.0 آغاز شده است. در حالی که برخی از کاربران ادعا میکنند از همان ابتدا با این مشکل دست و پنجه نرم میکردند. تلفنهایی که تحت قرار گرفته اند اکثراً مدلهای رده بالایی هستند. از جمله گلکسی S10، گلکسی S20، گلکسی S21، گلکسی Z Flip 3 و Z Fold 3، گلکسی Z Fold 2 و در نهایت گلکسی A52 5G.
کاربران میگویند که صدا در هنگام بازی با تلفن همراه، شفاف نیست و مخدوش به نظر میرسد. اما در همه حالات دیگر مانند پخش موسیقی در برنامه های موزیک پلیر، مشکلی مشاهده نمیشود.در ابتدا تصور میشد که Dolby Atmos مقصر است. اما خاموش کردن این ویژگی نیز یا کمکی نمیکرد و یا آنکه تأثیر محسوسی نداشت.
این مشکل ظاهراً در گوشی هایی که اسپیکر های با کیفیتی دارند و همچنین در فرکانس های صوتی پایین، خود را بیشتر نشان میدهد. هدفون های بی سیم یا حتی دارای سیم نیز به طور محسوسی تحت تأثیر مشکل پخش صدا در گوشی های سامسونگ قرار نمیگیرند. به طور عجیبی، به نظر میرسد روشن کردن ضبط صفحه مشکل را برطرف میکند. اما قطعا این روش، راه حل ایده آلی نیست. زیرا که روشن کردن Screen Recorder نه تنها باعث افزایش مصرف باتری و فشار بیشتری بر روی پردازنده میشود، بلکه ویدئو های ضبط شده فضای زیادی را اشغال میکنند.
در فیلم منتشر شده میتوانید به خوبی مشکل مذکور را مشاهده کنید. دقت کنید که با روشن کردن Screen Recorder، مشکل پخش صدا تا حد زیادی برطرف میشود ولی با خاموش کردن آن دوباره به حالت اول باز میگردد!
مطابق با گزارش GizmoChina، علیرغم افزایش تعداد شکایات، سامسونگ هنوز مشکلات صوتی در دستگاه های گلکسی خود را تأیید نکرده است. بنابراین به طور رسمی هیچ راه حلی در دست نیست. معمولا سامسونگ در انجمن کاربران خود، به افرادی که این مشکل را دارند توصیه میکند دستگاه خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانی کنند. اما این روش نیز هیچ کمکی به رفع مشکل مذکور نمیکند. ما به دارندگان دستگاه های سامسونگ پیشنهاد میکنیم که مشکل خود را در انجمن کاربران و حتی توییتر مطرح کنند تا توجه سامسونگ به این مشکل جلب شود.
نظر شما چیست؟ آیا تا به حال با مشکل پخش صدا در هنگام بازی با گوشی های سامسونگ خود روبرو شده اید؟