حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویندوز ١١ SE در کنار لپ تاپ Surface Laptop SE رسماً معرفی شد

ردموندی‌ها، امسال رویدادهای مختلفی را برگزار کرده‌اند. در واقع مایکروسافت سال بسیار خوب و البته شلوغی داشته است. امروز مایکروسافت از ویندوز ١١ SE رونمایی کرده است. همچنین مایکروسافت، ارزان‌ترین Surface تاریخ را معرفی کرده است!

ویندوز ١١ SE رسماً معرفی شد!

اگر به یاد داشته باشید، مدتی یپش مایکروسافت نسخه نهایی Windows 11 را به صورت عمومی منتشر کرد.

 

نسخه نهایی ویندوز ١١ رسماً ارائه شد: هر آنچه که لازم است بدانید!

 

به گزارش XDA Developers، امروز مایکروسافت به طور رسمی از Windows 11 SE پرده برداری کرده است. این جدیدترین تلاش مایکروسافت برای بازار محصولات آموزشی است. در واقع، نسخه SE ویندوز ١١ جدیدترین تلاش ردموندی‌ها برای رقابت با کروم بوک‌ها می‌باشد. به طور دقیق‌تر، نسخه SE ویندوز ١١ برای دانش آموزان زیر ١۴ سال در نظر گرفته شده است.

مشخصاً اگر شما به یک کودک ۵ ساله لپ تاپی با ویندوز ١١ بدهید، درک او از ویندوز زیاد نخواهد بود. بنابراین، جایی که Windows 11 SE کاربرد دارد، همین جا است. به لطف طراحی ساده‌تر و شهودی‌تر در این نسخه، کودکان می‌توانند از آن استفاده کنند و چیزهای زیادی را بیاموزند. با این حال، موارد زیادی میان این نسخه و ویندوز ١١ یکسان هستند. در نسخه SE ویندوز ١١، برنامه‌ها به صورت پیش فرض، تمام صفحه اجرا می‌شوند. اما شما همچنان قابلیت استفاده از پنجره‌ها را دارید. قابلیت Snap Layouts نیز در Windows 11 SE قابل دسترسی است. اما آن را می‌تواند در اجرای دو برنامه به کار گرفت.

اما در این بین، Windows 11 SE با تمرکز بر قشر دانش آموز، برخی از ویژگی‌های ویندوز ١١ را حذف می‌کند. به طور مثال، مایکروسافت در ویندوز ١١ تأکید بسیاری بر Microsoft Store داشت. اما در Windows 11 SE، شاهد حذف کامل آن هستیم! همچنین پنجر ویجت‌ها در این نسخه دیده نمی‌شود. نکته دیگر، این است که Windows 11 SE بر مبنای حافظه ابری است. به طوری که تمام فایل‌ها به طور خودکار در فضای ابری قرار می‌گیرند. در نتیجه، دانش آموزان فایل‌های خود را گم نمی‌کنند.

علاوه بر این‌ها، OneDrive هم فایل‌ها را همگام سازی کرده و در صورت نیاز، بتوان آن‌ها را آفلاین اجرا کرد. شایان ذکر است که خیل عظیمی از دانش آموزان در خارج از مدرسه‌های‌ خود، به اینترنت دسترسی ندارند. اما هدف اصلی مایکروسافت، نفوذ به کلاس درس و گرفتن سهم کروم بوک‌های گوگل نیست. بلکه مایکروسافت می‌خواهد تا دانش آموزان با این پلتفرم رشد کنند و بعداً نیز از آن استفاده کنند.

از آخرین تلاش‌های مایکروسافت، می‌توان به ارائه Windows 10S اشاره کرد: نسخه‌ای قفل شده از ویندوز ١۰ پرو که برنامه‌های Microsoft Store را ارائه می‌کرد! یکی از مواردی که تغییر کرده است، مرورگر Edge می‌باشد. شما می‌بایست با استفاده از ویندوز RT، اینترنت Explorer را به کار می‌گرفتید یا از Edge که بر پایه EdgeHTML ساخته شده بود استفاده می‌کردید. اما در ویندوز ١١ SE، مرورگر Edge بر پایه Chromium طراحی شده است. بنابراین، در Windows 11 SE می‌توانید از اجرای برنامه‌ها به طور تحت وب، اطمینان حاصل کنید.

مشخصات فنی و قیمت لپ تاپ Surface Laptop SE مایکروسافت

با صحبت در مورد یک پلتفرم آموزشی، مایکروسافت از لپ تاپ Surface Laptop SE نیز رونمایی کرد. قیمت این لپ تاپ، تنها ٢۴٩ دلار است. این ارزان‌ترین لپ تاپ سرفیس تاریخ است. لپ تاپ جدید مایکروسافت، از پردازنده مرکزی دو هسته‌ای Celeron، نمایشگر ١١.۶ اینچی با وضوح HD با نسبت تصویر ١۶:٩ و وبکم HD بهره می‌برد. همچنین بسیاری از اجزای آن مانند نمایشگر، باتری، کیبورد و… به سادگی قابل تعویض و تعمیر هستند.

همچنین این لپ تاپ از شارژر بشکه‌ای به جای Surface Connect استفاده می‌کند. درگاه‌های آن، Type-C و Type-A هستند. مدل ارزان این لپ تاپ، مجهز به پردازنده اینتل Celeron N4020 با ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گيگابايت حافظه داخلی از نوع eMMC 5.1 است. در مقابل، نسخه گران‌تر Surface Laptop SE با پردازنده Intel Celeron N4120، ٨ گیگابایت حافظه رم و ١٢٨ گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار می‌شود. ضخامت این لپ تاپ، کم‌تر از ١٩ میلی متر است. وزن آن نیز حدود ١.٢ کیلوگرم می‌باشد.

رنگ معرفی شده این لپ تاپ، Glacier نام دارد. شما می‌توانید آن را از طریق مراجع آموزشی دریافت کنید. در واقع تنها راه دریافت Windows 11 SE، تهیه یک لپ تاپ جدید سازگار از شرکایی مانند ایسوس، دل، ایسر، لنوو، فوجیتسو، اچ پی، DynaBook و JK-IP و Positivo است. ویندوز ١١ SE جایگزین هیچ محصولی از مایکروسافت نیست. بلکه تنها این پلتفرم مخصوص دانش آموزان است.

نظر شما در مورد معرفی نسخه SE ویندوز ١١ چیست؟ آیا ارزان قیمت‌ترین سرفیس تاریخ را می‌پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️