حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO دوربین هواوی P50 Pro مشخص شد: قهرمانِ قهرمانان!

هواوی با رونمایی از سری P50 خود، بسیاری از طرفداران را شگفت زده کرد. هر چند عدم وجود نسخه‌های 5G و استفاده مجدد از تراشه Kirin 9000، نتوانست برخی از انتظارات را برآورده کند. اما سیستم دوربین Huawei P50 Pro، بزرگ‌ترین نقطه قوت این گوشی پرچمدار است. این بار، دگزومارک به سراغ بررسی دوربین اصلی و سلفی هواوی P50 Pro رفته است. در ادامه این مطلب، نگاهی به امتیاز DxO دوربین هواوی P50 Pro داریم. این امتیاز، P50 Pro را صدرنشیش دوربین اصلی و سلفی DxOMARK می‌سازد!

هواوی پی ۵٠ پرو

همان طور که اشاره کرده بودیم، امروز هواوی از گوشی‌های جدید خود رونمایی کرده است. پی ۵٠ و پی ۵٠ پرو، نام دو گوشی مورد اشاره است. این گوشی‌ها، از سیستم دوربین بسیار قدرتمندی بهره می‌برند.

 

هواوی پی ۵۰ و پی ۵۰ پرو رسما معرفی شدند: پرچمدارانی با دوربین قدرتمند اما تماماً 4G

 

اما تنها چند ساعت پس از رونمایی این دستگاه‌ها، DxOMARK نتایج بررسی سیستم دوربین یکی از آن‌ها را منتشر کرده است. بررسی مربوطه، از گوشی هواوی P50 Pro منتشر شده است. این گوشی پرچمدار، در دو بخش دوربین اصلی و سلفی مورد تست و بررسی قرار گرفته است. به همین صورت، ما قصد داریم تا این امتیازات را زیر ذره بین قرار دهیم. اما پیش از آن، بد نیست که نگاهی به مشخصات دوربین اصلی این گوشی و سپس، دوربین سلفی آن داشته باشیم!

مشخصات دوربین اصلی هواوی P50 Pro:

– سنسور اصلی ۵٠ مگاپیکسلی (خروجی ١٢.۵ مگاپیکسلی با استفاده از فناوری Quad Bayer) / فاصله کانونی ٢٣ میلی متری / ضریب گشودگی دیافراگم F/1.8 / دارای لرزشگیر اپتیکال

– سنسور ۴٠ مگاپیکسلی برای ثبت عکس‌های مونوکروم (خروجی ١٠ مگاپیکسلی با استفاده از فناوری Quad Bayer) / ضریب گشودگی دیافراگم F/1.6

– سنسور ١٣ مگاپیکسلی برای لنز فوق عریض / فاصله کانونی ١٣ میلی متری

– سنسور ۶۴ مگاپیکسلی ساخت آمنی ویژن برای لنز پریسکوپ تله فوتو / خروجی ١۶ مگاپیکسلی با استفاده از فناوری Quad Bayer

– فیلم برداری 4K با نرخ ۶٠ فریم بر ثانیه

– تراشه Kirin 9000 4G

مشخصات دوربین سلفی P50 Pro:

– سنسور تکی ١٣ مگاپیکسلی تعبیه شده در حفره نمایشگر مرکزی / اندازه ١/٢.٨” اینچی / سایز پیکسل ١.٢٢ میکرومتری

– فاصله کانونی ١٨ میلی متری / ضریب گشودگی دیافراگم F/2.4

– دارای لرزشگیر الکترونیکی

– قابلیت فیلم برداری 4K

به نقل از DxOMARK، این مرجع برای تست دوربین اصلی این گوشی، بیش از ٣,٠٠٠ عکس و ٢.۵ ساعت فیلم را ثبت کرده است. در بخش دوربین سلفی نیز این رقم به ترتیب برابر با ١,۵٠٠ عکس و ٢ ساعت فیلم است. خب، در نهایت این شما و این هم امتیاز DxO دوربین هواوی P50 Pro!

امتیاز DxO دوربین اصلی هواوی P50 Pro

امتیاز DxO دوربین اصلی Huawei P50 Pro

امتیاز DxO دوربین اصلی هواوی P50 Pro

شوکه کننده است! امتیاز نهایی ١۴۴ به عنوان امتیاز DxO دوربین اصلی هواوی P50 Pro! هواوی P50 Pro با کسب این امتیاز، تمام رقبای خود از جمله Mi 11 Ultra را کنار زده است. ظاهراً هواوی و شیائومی حداقل در DxOMARK، رقابت سنگینی را دارند. حال، جزئیات بیشتری را از این امتیاز باز می‌کنیم. در بخش‌های عکاسی، زوم و فیلم برداری، پرچمدار جدید هواوی به ترتیب امتیازات ١۴٩ و ١٠٧ و ١١۶ را از آن خود کرده است. به طور واضح، این امتیازات می‌توانند Huawei P50 Pro را به عنوان صدرنشین جدید بخش دوربین اصلی DxOMARK منتسب کنند. بنابراین، در حال حاضر Huawei P50 Pro حاکم این بخش است.

برای مقایسه، شیائومی می ١١ اولترا امتیاز ١۴٣ را کسب کرده بود. بنابراین، عملکرد دوربین اصلی P50 Pro اختلاف زیادی با Mi 11 Ultra ندارد. از سوی دیگر، این گوشی ۵ امتیاز بیشتر نسبت به میت ۴٠ پرو پلاس در این بخش کسب کرده است. این پیشرفت، همچنان تحسین برانگیز است. تصویر زیر، مقایسه‌ای از عکس‌های ثبت شده به وسیله دوربین اصلی P50 Pro و Mate 40 Pro Plus می‌باشد:

مقایسه دوربین اصلی P50 Pro و Mate 40 Pro

نقاط ضعف و نقاط قوت بخش دوربین اصلی هواوی پی ۵٠ پرو

به اصل ماجرا می‌رسیم. جایی که DxOMARK دقیقاً می‌گوید دوربین اصلی پرچمدار تازه وارد هواوی چگونه است. در بخش نقاط قوت، نویز کم و داینامیک رنج بالا در اغلب سناریوها، دقت بالا و طبیعی بودن وایت بالانس، نورگیری و داینامیک رنج بالای ویدئوها، جزئیات بالا و لرزشگیری با عملکرد قدرتمند به چشم می‌خورند. اما از آن سو، برخی از مشکلات در ایجاد افکت بوکه و یا فوکوس خودکار، تفاوت فاحش تصاویر ثبت شده با تصاویر نمایش داده شده پیش از ثبت، و برخی از مشکلات ناپایداری در نورگیری و وایت بالانس بخش نقاط ضعف دوربین اصلی P50 Pro را تشکیل می‌دهند.

امتیاز DxO دوربین سلفی Huawei P50 Pro

امتیاز DxO دوربین سلفی هواوی P50 Pro

امتیاز DxO دوربین اصلی هواوی P50 Pro

در ادامه بررسی امتیاز DxO هواوی P50 Pro، به سراغ بخش دوربین سلفی این گوشی می‌رویم. در ابتدای این مطلب، مروری بر مشخصات دوربین سلفی P50 Pro داشتیم. خب، هواوی P50 Pro تنها قهرمان جدید یک بخش از DxOMARK نیست. بلکه این گوشی در بخش دوربین سلفی دگزومارک نیز پرچمداری می‌‌کند.

با وجود بهره گیری از دوربین سلفی تکی ١٣ مگاپیکسلی در این گوشی، کسب امتیاز نهایی ١٠۶ ما را به تعجب وا می‌دارد! به طوری که ما به هیچ وجه امتیاز کسب چنین امتیاز باورنکردنی را نداشتیم. سنسور به کار رفته در این گوشی، IMX688 ساخت سونی است.

دیگر امتیازات دوربین سلفی این گوشی، ١١٢ در بخش عکاسی و ٩۶ در بخش فیلم برداری می‌باشند. در راستای کسب این امتیازات جذاب، هواوی P50 پرو صدر جدول هر دو بخش دوربین اصلی و دوربین سلفی مجموعه DxOMARK را تصاحب کرده است. به همین ترتیب و بر اساس ادعای این مرجع، P50 Pro هم اکنون بهترین تجربه در این دو بخش را به شما ارائه خواهد داد. امتیاز Mate 40 Pro Plus با این سنسور و حتی یک سنسور اضافی، برابر با ١٠۴ بود. تصویر زیر، مقایسه‌ای از سلفی‌های ثبت شده به وسیله Mate 40 Pro و P50 Pro از هواوی می‌باشد:

مقایسه تصاویر ثبت شده از پی ۵٠ پرو و میت ۴٠ پرو در بخش سلفی

نقاط ضعف و نقاط قوت هواوی پی ۵٠ پرو در بخش دوربین سلفی

در انتها، بخش دوربین سلفی این گوشی نیز عاری از نقطه ضعف نیست. دوربین سلفی P50 Pro از نورگیری بالای صورت در تصاویر و ویدئوها، داینامیک رنج گسترده تصاویر سلفی، وایت بالانس مناسب و فوکوس گسترده، جزئیات بالا، نویز کم و لرزشگیر تأثیر گذار بهره مند شده است. اما در مقابل، نقاط ضعفی مانند از دست رفتن جزئیات در عکس‌های سلفی شبانه، برخی از بی دقتی‌ها در فوکوس خودکار، دقت کم رنگ پوست ثبت شده، داینامیک رنج کم در حین فیلم برداری شبانه و مواردی از این قبیل در آن وجود دارند.

نظر شما در مورد امتیاز DxO دوربین هواوی P50 Pro چیست؟ شما چه نظری در مورد عملکرد دوربین اصلی و سلفی Huawei P50 Pro دارید؟ شما هم با اظهارات DxOMARK موافق هستید یا خیر؟

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

طبق معمول ، منتظر تست های یوتیوب هم هستم هرچند واقعا دوربینش خوبه

Mahdi

اینم بگم لطفاً از کلمه شوکه کننده استفاده نکنید چون همش یه امتیاز از می۱۱ الترا بیشتره

persepolis

خب شیائومی پردازنده جدا و مخصوص پردازشگر تصویر داره…
اپل هم همین طور، برای همین دست به دوربین هاش نمیزنه چون قویه و فقط نرم افزاری روش کار میکنه واسه اپل اسمش فکر کنم A1 است.

m.b

شیائومی رو mi 11 u پردازنده جدا نداره… رو میکس فولد داره…

Mahdi

هر چی باشه من واسم فرقی نداره خب هواوی هم میخواست بزاره ، من منظورم امتیازه که بنظرم اصلا شوکه کننده نیست چون فقط یکی بیشتره ، عالیه از سامسونگ و اپل خیلی جلوئه ولی شوکه کننده نیست

momo2000

یادش بخیر قبلا کامنت های زیر پست های این چنینی میترکیدن 80 تا 100 تا کامنت😂😂خیلی ترنجی خلوت شد الان نیما عرفانی باید میومد ازین گوشی کلی تعریف میکرد و کلی بحث میشد😁

m.b

از محدود ادمایی هستی که از تنش تو سایت خوشت میاد… خداروشکر سایت آرومه… هر کسی هم تو آرامش نظر خودشو میگه… هوآوی دیگه تو ایران به اندازه گذشته قوی نیست که با اون تعصب ازش دفاع کنن…

🙂
سال ۹۹ و ما قبلش خیلی وقته تموم شده دوست عزیز.
کامنت ها و اتفاقات ۱۴۰۰ به اینور رو مرور کن … شاید نتایج جالبی دستگیرت شد.
وگرنه ذره ای از رویکرد و مواضع گذشته نسبت به هواوی و رقبا کاسته نشده اما خیلی چیزا تغییر کرده…
شاد و پیروز باشی✋

از اسم پروفایلت معلومه قشنگ دنبال تنشی.

Reza.X

😂😂آخ خدا
اننننننننقد چند ماه همه زر زدن که اررره همون می ۱۰ الترا هم که اومد اول فقط با یه اختلاف بود، صدر دگزو همیشه برای هوآویه، چطوره الان ما متذکر شیم که با یه امتیاز اختلاف هوآوی اول شده؟😂
امتیاز کل چرندی بیش نیست،‌ هرکی بره ببینه مهم ترین چیزایی که از دوربین میخواد کدوم ویژگی هاشه و گوشی ای رو بگیره که امتیاز اون ویژگی هاش و پارامترهاش بیشتر شده!
ازین مقایسه کردن امتیاز کل گوشیا تو دگزو بکشین بیرون خواهشا دوستان

m.b

“شوکه کننده است! امتیاز نهایی ١۴۴ به عنوان امتیاز DxO دوربین اصلی هواوی P50 Pro!”
منی که مثلا رتبه دوم dxo رو ندیدم:
وای اینطوری که این گفته لابد 10 امتیاز جلوئه… لعنتیییی🤯
و حالا رفتم رده بندی dxo رو دیدم:
😐1😕
____________________
باز برای سلفی نوشتید شگفت‌انگیز یه چیزی…
____________________
Dxo به امتیاز اصلیش نگاه نکنید… یکی از دوستان نوشت که به ریزامتیازات نگاه کنید و این درسته و منم قبلاً گفتم که تو رتبه دهی مصلحت اندیشی داره dxo… پس فردا گوشی شیائومی میاد دوباره با یک امتیاز میره صدر تا اونم راضی باشه… تو اینا گیر نکنید… بسته به ریزپارامتر ها و نیازتون انتخاب کنید…

mahdi_F18

اما همچنان بیشتر به دوربین عالی داره نه پکیج عالی

AŁɪ

عکسایی که ازش دیدم فوق العاده بود …

میدونستی کینگ سلفیای موبایل (از نظر منطق شخماتیک dxo) حتی سلفیش فوکوس خودکار نداره؟ فوکوسش تو یک منطقه قفل شده هست
اونوقت صدر سلفیارو گرفته تازه نمرخ فوکوسش از خیلی سلفیا که af داره بالاتره

حقیقت به چرک ناخونمم نیست نمراتش

نگاه تمام ویژگی هاش را دیشب دیدم مثله این عکسه
اینو میفرستم تا الکی زر نزنی

comment image

comment image

بازم تشریف آوردید که!
تا دیدی هوآوی صدرو پس گرفت باز اومدی مطالب طنز بذاری؟

نه انصافا این یکی قشنگ کولاک کرده هوآوی درست تحریمه ولی از دوربین هیچی کم نذاشته.🔥

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️