حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هراس توسعه دهندگان اپلیکیشن از سیاست های ضد انحصار اپل و گوگل

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، گوگل

به نظر می رسد درگیری بین اپل و اپیک، که شرکت های دیگر نیز به آن پیوسته اند، در حال حاضر رو به اتمام نیست و نبرد همچنان ادامه دارد. طرفین درگیر موفق به جلب توجه مسئولان در این زمینه شده اند و حتی پای سنای ایالات متحده نیز به این ماجرا باز شده است. اما اوضاع برای دیگر توسعه دهندگان نیز چندان موافق میل ایشان نیست،‌ چرا که گفته می شود آن ها از سیاست های ضد انحصار اپل و گوگل هراس دارند.

سیاست ضد انحصار اپل و گوگل

به نقل از gizchina، روز گذشته جلسات دادرسی در کمیته قضایی قانون گذار در زمینه قوانین رقابتی، جلوگیری از انحصار و اعاده حقوق مصرف کننده از فروشگاه های اپ استور و گوگل پلی برگزار شد که نمایندگان هر دو غول امریکایی اپل و گوگل به همراه توسعه دهندگان اپلیکیشین ها نیز در آن دعوت بودند.

قاضی می گوید دور زدن قوانین App Store توسط Epic Game نادرست است

در طول بحث در مورد این موضوع، توسعه دهندگان نرم افزار، نارضایتی خود را از کمیسیون های بزرگی که اپل و گوگل برای هر گونه معامله در برنامه ها دریافت می کنند، ابراز کردند. با این حال، نگرانی بیشتر، از بابت سیاست های این دو شرکت در مورد عملکرد فروشگاه های خودشان است. به طور خاص، هیچ چیزی نمی تواند مانع تغییر قوانین در سیاست های این دو غول فناوری و همچنین جلوگیری از حذف برنامه های ناخواسته از قفسه این فروشگاه های مجازی به منظور ایجاد هرگونه تخلف شود. اگر به هر دلیلی از قوانین این شرکت ها سرپیچی کنید، خطر اخراج شما وجود دارد. این دقیقاً همان اتفاقی است که برای شرکت بازی ساز اپیک افتاد؛ که برخلاف قوانین تعیین شده توسط اپل، ابزار پرداخت خاص خود را به بازی Fortnite اضافه کرد.

سیاست ضد انحصار اپل و گوگل

سیاست ضد انحصار اپل و گوگل

ترس توسعه دهندگان اپلیکیشن از این سیاست ها

توسعه دهندگان با انحصار ایجاد شده توسط گوگل و اپل مخالفند. طبق بیان آن ها؛ این دو کمپانی قوانین را دیکته می کنند و سازندگان نرم افزار مجبور به اجرای بدون بهانه آنان هستند، اگر خواهان ورود آثارشان به اپ استور و گوگل پلی می باشند. اما همه این ها به این واقعیت منجر می شود که توسعه دهندگان کوچک نیز، پروژه های بعضا امیدوار کننده خود را متوقف می کنند؛ در حالی که برای توسعه دهندگان فعال، بودجه آنان به واسطه پرداخت ۳۰ درصد حق کمیسیون برنامه ها به شدت کاهش می یابد.

جالب است که در طول جلسه دادگاه، توسعه دهندگان برنامه از تهدید هایی که از طرف اپل و گوگل به هنگام اعلام نارضایتی آنان از سیاستی که دو شرکت راجع به فروشگاه های خود اتخاذ کرده بودند، دریافت کرده اند نیز، شکایت داشتند. طبق معمول، هر دوی شرکت ها این اتهامات را انکار می کنند و اضافه می کنند که آن ها به ۳۰ درصد کمیسیون پرداختی از طریق خرید اپلیکیشن ها، به منظور تأمین هزینه های توزیع برنامه و اطمینان از امنیت آن ها، احتیاج دارند.

علت منتشر نشدن iMessage برای اندروید چیست؟

دیدگاه شما راجع به سیاست های ضد انحصار اپل و گوگل و همچنین هراس توسعه دهندگان اپلیکیشن از این موضوع چیست؟ به نظر شما حق به جانب کدام گروه است؟ فعلا باید منتظر ماند و دید که این تقابل چگونه به پایان می رسد؛ آیا توسعه دهندگان برنامه با کمک مقامات دولتی قادر به تغییر سیاست اپل و گوگل هستند یا خیر.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

عجب!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی