حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

علت منتشر نشدن iMessage برای اندروید چیست؟

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | Android، iOS، اپل

با تشکر از ارائه سرویس (RCS) توسط گوگل، اکنون بسیاری از کاربران اندروید برخی از ویژگی های پیام رسانی سیستم عامل iOS را در تلفن خود دارند. با این حال، هنوز هم تعداد کمی از کاربران اندروید دوست دارند که برنامه iMessage اپل را روی گوشی خود داشته باشند. حال به لطف دعوای حقوقی اپل و اپیک، که توسط توسعه دهنده Fortnite تنظیم شده است، اکنون می دانیم که علت منتشر نشدن iMessage برای اندروید چیست.

دعوای حقوقی اپل و اپیک

به گزارش phonearena، امروز اپل و اپیک هر دو اسنادی را به دادگاهی که محاکمه در آن برگزار می شود تحویل دادند که به استناد سند اپیک، دلیل این موضوع که اپل هرگز نسخه اندروید iMessage را منتشر نکرده است، مورد بحث قرار گرفت. برخی از برنامه های اپل، برای کاربران اکوسیستم این شرکت انحصاری می باشد و برنامه پیام رسان آن ها نیز مثال خوبی از این مورد است. وقتی این برنامه برای مدیریت ارتباطات بین کاربران iOS استفاده می شود، ویژگی های پیشرفته ای را ارائه می دهد که در حالت برقراری چت بین کاربران iOS و اندروید در دسترس نیست.

دعوای حقوقی اپل و اپیک

دعوای حقوقی اپل و اپیک

علت منتشر نشدن iMessage برای اندروید

وکلای اپیک در این دادگاه، برخی از مدیران اپل را مورد بازخواست قرار دادند که علت عرضه نشدن iMessage برای اندروید نیز جزو موضوعات مطرح شده می باشد. به گفته معاون ارشد اپل در زمینه نرم افزار و خدمات اینترنتی، Eddy Cue، در سال 2013، دو سال پس از انتشار این برنامه، اپل تصمیم گرفت نسخه iMessage اندرویدی را برای این سیستم عامل ارائه ندهد. کیو شهادت داد که اپل “می توانست نسخه ای برای اندروید عرضه کند که با iOS نیز همگام باشد” تا در نتیجه “سازگاری متقابلی را با پلتفرم iOS فراهم کند تا کاربران هر دو سیستم عامل بتوانند پیام های خود را به صورت یکپارچه مبادله کنند.”

تلاش Epic برای بازگرداندن Fortnaite به اپ استور اپل

اما Craig Federighi، معاون ارشد اپل و مسئول سیستم عامل iOS، احساس کرد که اگر اپل نسخه iMessage را برای اندروید ارائه دهد، به والدین خانواده ای که از گوشی های آیفون استفاده می کنند، این اجازه را می دهد که به بچه هایشان تلفن های اندرویدی بدهند. Phil Schiller، یکی دیگر از مدیران اپل، با اظهارنظر یکی از کارمندان سابق اپل در ایمیلی که در سال 2016 بیان شده بود، گفت: “سخت ترین [علت] خروج از اکوسیستم اپل، نرم افزار iMessage است… iMessage به معنای انحصار(به دام انداختن) کاربران iOS است. شیلر اظهار داشت که “انتقال iMessage به اندروید بیش از این که به کمک ما بیاید، به ما آسیب خواهد رساند و این ایمیل دلیل آن را نشان می دهد.”

عرضه نشدن iMessage برای اندروید

عرضه نشدن iMessage برای اندروید

هشت سال پس از تصمیم کمپانی اپل برای دور نگه داشتن کاربران اندروید از iMessage، این برنامه هنوز برای سیستم عامل رقیب در دسترس نیست. در حالی که اپیک می گوید برنامه پیام رسان اپل باعث می شود کاربران iOS به سمت اندروید نروند. این توسعه دهنده بازی همچنین می گوید که هزینه های تعویض اکوسیستم برای ترک iOS بسیار زیاد است. این هزینه ها شامل، سرخوردگی از تلاش برای یادگیری نحوه کار با یک سیستم عامل جدید، اجبار به پرداخت دوباره هزینه های مالی برای برنامه های خاص در سیستم عامل جدید که روی سیستم عامل قدیمی خریداری شده اند و هزینه خرید کابل های برق جدیدی که در iOS کار می کنند اما در اندروید خیر.

اجبار اپل به منحصر کردن کاربران iOS

برخی بر این باورند که تصمیم اپل برای ادامه استفاده از پورت اختصاصی Lightning خود در سری آیفون 12 نیز، برای منحصر شدن کاربران iOS در سیستم عامل اپل انجام شده است. همچنین در iOS ویژگی های خاصی است که در صورت منحصر کردن، می تواند ارتباط با خانواده و دوستان را محدود کند حتی اگر گوگل به ارائه یک برنامه مشابه آن برای کاربران آیفون روی بیاورد. به عنوان مثال، اپ FaceTime در این دسته قرار می گیرد، حتی اگر کاربران آیفون بتوانند از برنامه چت ویدیویی Google Duo برای انجام گپ های ویدیویی با دوستان و خانواده استفاده کنند.

ادی کیو فلسفه اپل را اینگونه توضیح می دهد: “چه کسی می خواهد یک گوشی سامسونگ بخرد اگر برنامه، فیلم و دیگر چیز های از قبل خریداری شده داشته باشد؟ او اکنون باید صدها دلار دیگر خرج کند تا به نقطه ای که هم اکنون در آن قرار دارد برسد.” اپیک در سند خود آورده است که مدیران اپل درک می کنند که هزینه تعویض سیستم عامل چیزی است که به iOS برتری زیادی نسبت به اندروید می دهد. اپیک همچنین اشاره می کند که توسعه دهندگان، نوشتن یک برنامه برای iOS را یک ضرورت می دانند زیرا احتمالاً کاربران iOS هزینه های بیشتری را برای خرید آن برنامه خرج می کنند.

قاضی می گوید دور زدن قوانین App Store توسط Epic Game نادرست است

در نهایت نظر شما راجع به علت منتشر نشدن iMessage برای اندروید چیست؟ دلایل اپل برای این تصمیم را منطقی و منصفانه می دانید یا خیر؟ با توجه به صحبت های مطرح شده، موضوع واضح این است که اپل و گوگل دو مسیر کاملا متفاوت را برای سیستم عامل و کاربران خود در پیش گرفته اند که راه یکی باعث ایجاد انحصار و دیگری بوجود آمدن رقابت مضاعف می شود.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

مثل اینه که بگی چرا بازی خدای جنگ واسه ایکس باکس نمیاد ، خب لازم نمی بینه برای اندروید هم بده این نرم افزار رو ، مطمئنا اگه گوگل هم به ضررش نبود جیمیل رو نمی داد به آیفون

Milad7

حالا نه اینکه خیلی هم بدرد بخوره 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی