حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رابط کاربری پلی استیشن ۵ رسما توسط سونی به نمایش گذاشته شد

سونی به تازگی یکی از آخرین سوالات بزرگ در مورد پلی استیشن ۵ را پاسخ داده است، اینکه رابط کاربری چگونه است. یک ویدیو نسبتا طولانی نشان می دهد که نحوه استفاده از کنسول آینده یا به عبارتی همان رابط کاربری، در هنگام ارایه در ۲۲ آبان ۹۹ چگونه به نظر می رسد. درست است، رابط کاربری پلی استیشن ۵ رسما توسط سونی به نمایش گذاشته شده و در این مطلب به تماشای آن خواهیم نشست. بیش از ۱۱ دقیقه با کنسول جدید سونی که تا سال ها یک گجت دوست داشتنی برای دوست داران بازی خواهد بود.

رابط کاربری پلی استیشن ۵

رابط کاربری جدید یک تغییر بزرگ برای سونی است، و یک بازنگری کامل در منوهای کاملا بی تجمل ارائه شده توسط پلی استیشن ۴ ارائه می دهد. اجازه بدهید ابتدا ویدیو را ببینیم و سپس درباره آن صحبت کنیم:

 

 

منوی اصلی کنسول به یک منوی جدید “Control Center” تقسیم شده است که در هر زمان با فشار دادن دکمه PlayStation به آن دسترسی خواهید داشت. این منو به بازیکنان امکان می دهد به مجموعه وسیعی از ابزارهای سیستم مانند دیدن اعلان ها، دوستان آنلاین، کنترل کننده موسیقی، مدیریت تنظیمات کنسول و دسته و دیدن وضعیت دانلودها در یک چشم بهم زدم دست پیدا کند.

همچنین مجموعه ای جدید از کارتها، قسمت اصلی رابط کاربری است که به عنوان نوعی اخبار مداوم اخبار درباره بازی ها، اچیومنت های اخیر یا اسکرین شات و غیره است.

رابط کاربری پلی استیشن ۵

رابط کاربری پلی استیشن ۵

همچنین در ردیف کارت ها «فعالیت ها» یا “Activities” جدید وجود دارد، کارت های جداگانه ای که به سطوح خاص یا حالت های بازی درون یک بازی پیوند می خورند. با انتخاب یک فعالیت، یک نمای کلی از آن سطح ارائه می شود، از جمله برآورد شخصی از اینکه PlayStation 5 برای اتمام سطح به شما چه مدت زمان می برد و سایر مورادی که هنوز باید انجام دهید، می باشد.

برخی از بازی ها و اهداف همچنین شامل “راهنمای بازی” رسمی برای مشترکین PlayStation Plus است که فیلم ها و نکات مفیدی را برای هدف خاص به طور مستقیم در بازی نشان می دهد. برخی از کارت ها حتی از حالت تصویر در تصویر یا نمای تقسیم صفحه نیز پشتیبانی می کنند تا به بازیکنان کمک کند نکات را در کنار هم ببینند.

سونی همچنین نحوه کار بخش ها (parties) در پلی استیشن ۵ را نیز گسترش داده است. اکنون بازیکنان می توانند صفحه نمایش خود را با سایر اعضای آن بخش خود به اشتراک بگذارند و حتی آن جریان های گیم پلی جداگانه را در کنار نمایش خود قرار دهند. قرار است این بخش ها به جای کانال های گفتگوی صوتی یکبار مصرف، به عنوان گروه های بازی پایدارتر بازی کنند.

در آخر، فروشگاه PlayStation نیز به طور مستقیم در نرم افزار کلی ادغام شده است (به جای یک برنامه جداگانه)، یافتن بازی ها و برنامه های جدید برای خرید و دانولد در PlayStation 5 را آسان تر می کند.

نظر شما درباره رابط کاربری پلی استیشن ۵ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
16 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mohammadreza

به نظر میاد بهبود خوبی نسبت به نسل قبل داشته

mehrdad_ma

ببخشید بی ربطه اینم قدرت خام پردازنده ها و بقیه رو اگه دوست داشتین مقایسه کنید .

https://gadgetversus.com/processor/apple-a12-bionic-vs-qualcomm-sm8150-ac-snapdragon-855-plus/

GPU FP32 floating point

487.5 GFLOPS
1,037 GFLOPS
اولی a12
دومی اسنپ ۸۵۵

mehrdad_ma

iGPU – FP32 Performance (Single-precision GFLOPS)
The theoretical computing performance of the internal graphics unit of the processor with simple accuracy (32 bit) in GFLOPS. GFLOPS indicates how many billion floating point operations the iGPU can perform per second

IGPU – عملکرد FP32 (تک دقت GFLOPS)
عملکرد نظری محاسبات واحد گرافیکی داخلی پردازنده با دقت ساده (32 بیت) در GFLOPS. GFLOPS نشان می دهد که iGPU می تواند در هر ثانیه چند میلیارد عملیات شناور را انجام دهد

نیما عرفانی

دوستان کسی فلسفه ی تبدیل x86 به ۳۲ بیت رو میدونه؟؟ به عبارتی یعنی چرا به معماری x64 چیپست ها میگن همون ۶۴ بیت ولی به x86 میگن ۳۲ بیت؟؟ البته اون قضیه چیپست های اینتل ۸۰۸۶ و معماری ۱۶ بیتش رو میدونما که بعد از چند مدلش ، ۸۰۳۸۶ با معماری ۳۲ بیت اومد .
اگه به تبدیل مبنا مربوط میشه پس دقیقاً‌ چطور محاسبه شده که شده ۳۲ ؟؟ چندسال پیش میدونستم ولی متأسفانه فراموش کردم.
مبناهای ۲،۱۰،۸،۱۶ رو در حالت های مختلفش رفتم ولی هیچ کدوم ۳۲ جواب نمیده . کسی میدونه تئوریش چیه؟؟
سلام وقت بخیر سینا جان شما اطلاعی در این زمینه داری؟

نیما عرفانی

ممنون ولی مقاله ها و مطالب مرتبط تو بستر نت زیاده که اکثراً هم یه مضمون دارن و آخرش می‌رسن به همون پردازنده های اینتل سابق و بسطش میدن به ویندوز های ۶۴ و ۳۲ بیت و تفاوت فولدرهای program files و (program files (x86 …
اما من دنبال اون تبدیل خودِ ۸۶ به ۳۲ هستم . اگه مقاله ای که شما میگین به این موضوع هم میپردازه ؛ چرا که نه قطعاً استقبال میکنم🙏.

mehrdad_ma

https://regularshow.ru/fa/services/istoriya-processorov-x86-x86-ili-x64-chto-eto-znachit-ponyatie-sistemy.html

https://svcministry.org/fa/dictionary/what-is-x86-x64-x86-64-amd64-and-intel64-what-s-the-difference-between-them/

این دو مقاله کامله به دردت میخوره ولی یکیش یه جوری ترجمه شده به هم ریخته که ۴ تا پاسخ داده

نیما عرفانی

ممنونم ولی اینا هم کلی توضیح دادن و شامل اون قسمتی که دنبالشم نیست در هر صورت لطف کردی مهرداد جان⁦❤️⁩🎼.

mehrdad_ma

x86 در برابر x64
این یک اصطلاح انحرافی است که در اذهان عمومی مانند تقابل ۳۲ بیت و ۶۴ بیت جا افتاده است. X86 (یا ساختار x86) زمان متمادی است که به خانواده پردازنده هایی اطلاق می شود که به ۸۶ ختم می شود و اینتل موفق ترین خط تولید چیپ ها در اختیار دارد. نخستین مورد ۸۰۸۶ است و بسیاری از افراد، پردازنده های ۲۸۶، ۳۸۶ و ۴۸۶ را در پی سی های اولیه از اواسط سال ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰ به خاطر می اورند.
در خصوص تمامی دستگاه هایی که ۳۲ بیتی هستند به همین دلیل است که x86 با نسخه ۳۲ بیت قابل تبدیل شده است و همچنین x64 با نسخه ۶۴ بیت (و حتی توسط مایکروسافت هم مورد استفاده قرار می گیرد)، اما این بدان معنا نیست که پردازنده های زیادی که شماره های آن به ۶۴ خاتمه می یابد، وجود ندارد. در عوض این مقدار صرفاٌ برای ۶۴ بیتی مختصر نویسی شده است.

اینجا گفته اصطلاح انحرافیه

نیما عرفانی

چیزی که میگم یه محاسبه ریاضی داره و صرفاً در قالب تاریخچه و اینفوگرافیک نیست.

mehrdad_ma

چیزی که عموم مردم اشتباه میکنن در موردش مربوط به کدهای x86 هست که حتی زبان اسمبلی x86 هم برای این پردازنده ها نوشته شد پردازنده ۸ بیتی و ۱۶ بیتی و ۳۲ و حتی پردازنده 64 بیتی بین پردازنده های x86 هست

دلیل اسم گذاریش به عنوان x86 فقط بخاطر کدهای x86 اینتل هست نه چند بیتی بودن پردارنده

mehrdad_ma

البته همینو در مورد ویندوز هم میگن
چرا نمیگن ویندوز ۳۲ میگن ویندوز x86

AŁɪ

من دوستم قبلاً خدمات کامپیوتری داشت ازین چیزا زیاد واسم گفته بود الان یادم رفته

Mahdi

من که سر در نمیارم

Milad7

جووووون سلطان بیا که منتظریم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)