حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اینترنت موبایل هنوز قطع است: ایرانسل نت بلاکس را فریب داده است

نوشته

4 سال قبل | 12 دیدگاه | اخبار داخلی، برترین‌های ترنجی

امروز صبح بود که در ترنجی خواندیم وضعیت اتصال اینترنت همراه ۴ آذر ۹۸ به صورت عجیبی پایش شده است یعنی ایرانسل ۹۸ ٪ همراه اول ۱٪ و رایتل ۲۳٪ است. در حقیقت شاید باید به شما بگوییم که اینترنت موبایل هنوز قطع است و ایرانسل نت بلاکس را فریب داده تا درصد اتصال آن در مقابل رقبایی مانند همراه اول و رایتل بالاتر باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

اینترنت موبایل هنوز قطع است

اگر به آمار نت بلاکس دوشنبه ۴ آذر ۹۸ ساعت ۱۸:۱۵ نگاه کنیم، نمودار زیر را می بینیم:

  1. ۱- ایرانسل ۱۰۰٪
  2. ۲- رایتل ۲۲٪
  3. ۳- همراه اول ۱٪
اینترنت موبایل هنوز قطع است

اینترنت موبایل هنوز قطع است

پس از انتشار مطلب صبح در ترنجی، اکثر کاربران به ما پیام دادند که اینترنت موبایل ایرانسل آن ها وصل نیست. همچنین اینترنت خط ایرانسل ما هم وصل نبود که در مطلب صبح به آن اشاره کرده بودیم.

این در حالی است که درصد اتصال همراه اول همچنان ۱٪ و درصد اتصال رایتل ۲۲٪ است. اما داستان اتصال ۱۰۰٪ ایرانسل به گزارش نت بلاکس چیست؟

ایرانسل نت بلاکس را فریب داده است

پس از قطعی یک هفته ای اینترنت در کشور در اواخر آبان ٩٨ سایت نت بلاکس به عنوان مرجع مشاهده سطح دسترسی به اینترنت آزاد مطرح شد و رفرنس اصلی رسانه های ایرانی شد. ابتدا این سایت گزارشی از سطح دسترسی کلی اینترنت ایران ارائه کرد که تا ۵% افت داشت و این ۵ درصد شامل سرور ها و برخی کاربران خاص می شد. با وصل شدن اینترنت در برخی مناطق به تدریج این امار رشد داشت تا در سطح ٧٠% متوقف شد.

دلیل این موضوع عدم پینگ (پینگ به معنای ارسال سیگنال به مقصد (یک کامپیوتر یا سرور) و بازگشت سیگنال است.) شبکه های موبایلی بود و پس از اطمینان از اتصال اینترنت شبکه داخلی، نت بلاکس اقدام به نشان دادن سطح دسترسی ۳ اپراتور موبایل کرد و ایرانسل با ٩٥ درصد پینگ در مانیتور های نت بلاکس نمایان شد.

این در حالی است کە عملا ایرانسل قطع است و این ۹۵% حقه ایرانسل به نت بلاکس است، شبکه ایرانسل با باز کردن پورت های خاص عملا به نت بلاکس و آمارگیر ها اجازه دسترسی می دهد و ازینرو در مانیتور آنها سطح دسترسی آزاد مشاهده می شود در حالی که این پینگ به کاربران داده نشده است.

دوسیم کارت 4G همزمان Mate 10 Pro

اما جای نگرانی اینجاست که این حقه در سایر شبکه ها نیز اعمال شود و آنها بجای پینگ به کاربران، این پینگ را در اختیار آنالیزور هایی از جمله نت بلاکس قرار دهند تا نتوانیم آمار درستی از سطح دسترسی ها داشته باشیم.

البته ناگفته نماند که آن ٧٠% پینگ ثبت شده نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد و مشخص نیست که مناطقی از جمله شهریار، شیراز، جوانرود، ساری و شهر های ملتهب درگیر این پینگ جعلی شده باشند یا خیر چرا که در خیلی ازین مناطق اینترنت ADSL هنوز هم با قطعی مواجه است.

امیدواریم که نت بلاکس راهکار بهتری برای مشاهده سطح دسترسی کاربران اتخاذ کند و بجای پینگ از سرور های ایران، آن را از کاربران دریافت کند و در این میان شبکه هایی مثل اپ استور و گوگل پلی که مستقیم روی دستگاه های وجود دارند می توانند در ارائه گزارش از پینگ های دریافتی موثر باشند. و این موضوع همکاری نهادهای بین المللی را می طلبد.

نظر شما چیست؟ اینترنت موبایل شما متصل است؟ چه اپراتوری و چه شهری؟

ضرر قطع شدن اینترنت

ضرر قطع شدن اینترنت برای کسب و کارهای اینترنتی چقدر است؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Melodi1733

مملکت نیست که
سرگردنست

MohammadFarhaadi

اگر صاحاب خدا داشت مملکت باید یه طوری نقره داغش میکردن تا جای سوزشش تا همیشه دردش بگیره.آخرت توهین به شعور کاربرا و بی اهمیتی نسبت به کیفیت ارائه شده به کاربر.حیف که روی مردم هم نمیشه حساب کرد وگرنه وقتی تعداد زیادی ایرانسلها رو خاموش میکردن دیگه از این گوها نمیخورد.حالا ببینید کی گفتم بعدا که نت وصل بشه موعد جبران زمانی و حجمی بسته ها که برسه ایرانسل میگه من یک هفته وصل بودم و زمان جبرانی به سر اومده!

ali_rvin

دیگه همه دروغ گفتن و یاد گرفتن تو این مملکت😐

Chalton

😂🤣🤣🤣🤣👏👏👏👏👍👍👍اینجا ایرانِ،سرزمین حُقه و کَلَک.
برده داری نوین
قشنگ دارن به مردم میگن گ… اضافه خوردید حالا هم پدرتون رو در میاریم.
.
.
.
ما به شاه فهمیده نیاز نداریم
به مردم فهمیده نیاز داریم
هرکس خود را فهمیده دانست بدان نفهم است.

علی شیخ زاده

بنزین عادی شد مردم حالا باید التماس کنن واسه اینترنت

Milad7

آره واقعا مردم خیلی سریع به 3000 تومان عادت کردند.الان آمادگی این را دارند که بعد عید بنزین تا 5000 افزایش پیدا بکنه!

V800B

چیزی ک گفتم اشتباه در پستهای قبلی
نکته جالب ک دوستانم در اپراتور همراه اول کار میکنن
بعد صحبت ها ک بنده جویا شدم همراه اول با مشکل اساسی بهم ریختگی سرور در قسمت اینترنت مواجه شده
همراه اول رو ۲ جی عملا نسبت ب ۲ جی قبل سرعت بهتری ارائه میکنه ولیکن مشکل بهم ریختگی شدید شبکه هست و نکته جالب تر ک ۴ جی و بالاتر عملا مشکل ساز شده و تمامی سرور های همراه اول دچار اختلال شدن و از طرفی دوستانم در اپراتور همراه اول میگن ک دلیل وصل نشدن اینترنت همراه
جلسات متعدد وزارت اطلاعات و امنیت با سه اپراتور ک ب شدت مخالفت این سه اپراتور برای ادامه این مدل قطع کردن ب همراه داشته و داستان از حالت همکاری ب مشکلات و مخالفت های رسیده
طبق چندتا برآورد ساده
کل دولت تا الان حدود ۵۰۰ میلیون دلار ضربه دیده فقط بخاطر قطع اینترنت
و اپراتور ایرانسل حدود ۱۷۰ میلیارد فقط از درامد اینترنتی کم شده و این امار من حداقل
و همراه اول هم حدود ۱۵۰ میلیارد
خسارت دیدن و ب غیر خسارت های شبکه ای گسترده و این حداقل تو زمینه اینترنت موبایل بود
و شرکت های فروش مجازی مثل دیجی کالا چیزی بالغ بر ۷۰ درصد فروشش طی این بازه زمانی کم شده
حال با ی حساب ساده میشه فهمید دیجی کالا چیزی در حدود ۵ میلیارد تومن ضرر دیده ب غیر هزینه های ک کردن صرفا برای این مدت اونم برای تبلیغ برای ی بازه زمانی ک کلا نت نبوه و اکثر شرکت ها از حدود ۲۰۰ میلیون و شرکت های اینترنتی ک سطح بالاتری دارن ۱ میلیارد ضرر دادن
مورد بعدی ک بورس بوده ک گزارش حاکی از ضرر دهی حدود ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰ نفر ک مبالغی از ۵۰ هزار تومن تا حداکثر سقف 3 میلیارد ک بیشتر شرکت ها متحمل چینین خسارتهای شدن
حال نگرش شرکت های نوپا ب اینترنت کلا در ایران عوض شده و داستان بعد منفی داره
از ی طرف تمامی شرکتهای خصوصی از این تصمیم ب شدت ناراضی و از طرفی یار همیشگی جمهوری اسلامی مخابرات هم ب دلیل افت قابل ملاحظه در امر درامد ب شدت با این رویکرد سران کشور دچار مشکل شدن
و در اخر ضرر مخابرات در ADSL حدود روزانه ۱.۵ میلیارد از سود خالص این شرکت فقط در اینترنت خانگی ضرر دیده
و در اخر من حداقل هارو در نظر گرفتم وگرنه کل ضرر ایران در قطع اینترنت منظور خود ایران چیزی بالغ بر ۷۰۰ میلیون دلار بوده ک اعداد وحشتانک ولی سران کشور اونقدر پل پشت خودشون خراب کردن ک برای برگشت فقط در این چاه و اون چاه میوفتن

mortezacs

من تنها دسترسی خارجی که دارم با اینترنت ایرنسل اینه که میتونم ping 8.8.8.8 رو دارم

Milad7

سر تا سر مملکت را دروغ و کلاهبرداری و دزدی و فساد فرا گرفته 😐

afsoon

داستان از اونجا شوخی شد که گفتن افزایش قیمت بنزین روی بقیه کالاها اثری ندارد .میوه و سبزیجات افزایش قیمت شدید داشتن .لوازم برقی گران شد .خوراک گران شد .اعتراض به قیمت بنزین هم التماس برای وصل اینترنت شد .

Massiha13

خوزستان مسجدسلیمان همه چی قطع

Saeed Mohammadipouya

فریب بده ببینیم چی میشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)