حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مهلت دو هفته ای جدید هواوی برای تجارت با شرکت های امریکایی

نوشته

4 سال قبل | 4 دیدگاه | هواوی

تقریبا همه می دانیم که هواوی هنوز درگیر جنگ تجاری بین چین و آمریکا است و از این بابت بیشترین آسیب را دیده است. با این‌حال، به گزارش رویترز شرکت به‌زودی یک تمدید دو هفته‌ای برای مجوز همکاری خود با کمپانی‌های آمریکایی دریافت خواهد کرد. البته این صرفا یک تمدید کوتاه‌مدت برای مجوز ۹۰ روزه‌ای است که در روز دوشنبه به پایان خواهد رسید. در ادامه با ترنجی همراه باشید باشد تا درباره مهلت دو هفته ای جدید هواوی برای تجارت با شرکت های امریکایی صحبت کنیم.

مهلت دو هفته ای جدید هواوی

هواوی

هواوی

ظاهرا یک تمدید بلندمدت نیز در حال اقدام است، اما به نظر می‌رسد که قانون‌گزاران آمریکایی هنوز آن را تصویب نکرده‌اند. البته هیچ مقام رسمی‌ این گفته‌ها را تایید نکرده و هر دو طرف از اظهارنظر در این‌باره طفره رفته‌اند.

اردیبهشت ماه امسال هواوی به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا در نظر گرفته شد و به همین‌خاطر در لیست تحریم‌های وزارت بازرگانی آمریکا قرار گرفت. در نتیجه این اقدامات، کمپانی‌های آمریکایی نیز از همکاری با هواوی منع شدند. در ادامه ماجرا، یک مجوز کلی برای هواوی صادر گردید که در ماه آگوست به مدت سه ماه دیگر تمدید شد. این تمدید ۹۰ روزه هم قرار است در روز دوشنبه به پایان برسد.

اما خبرهای خوب برای هواوی اینکه، شرکت دوباره در حال از سرگیری همکاری‌های خود با کمپانی‌های کوالکام و ARM است و از طرفی هم فروش‌های شرکت به‌رغم وجود تحریم‌ها همچنان رشد داشته‌اند. با این‌حال، هنوز یک مشکل اساسی وجود دارد و آن اینکه جدیدترین گوشی‌های هواوی قادر به دریافت لایسنس گوگل نشده‌اند و با وجود اینکه سیستم عامل اندروید را بر روی خود اجرا می‌کنند، اما عدم پشتیبانی‌شان از سرویس‌های گوگل پلی، فروش آنها را در بازارهای غربی با مشکل جدی مواجه کرده است.

نظر شما چیست؟ هواوی می تواند از این تحریم جان سالم به در ببرد؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
The Destroyer

دوستان من حدس میزنم اینترنت ملی رو راه انداختن…
دیگه حتی نمیشه تو خود موتور جست‌وجوی گوگل چیزی رو سرچ کرد و باید مستقیما آدرس سایت رو تایپ کرد…
وارد هیچ سایت خارجی هم نمیشه شد.
یه اینترنت سالم داشتیم که خداروشکر اون رو هم دیگه نداریم.مایه تاسفه…

Milad7

آره فقط ت ل گ ر ا م با پروکسی وصله 🙂

Milad7

ترنجی هم از دیروز قطع بود الان یهو باز شد 😐

mostafa3

وزیر ارتباطات تیوت نزده تازگیا
وقتی که باید باشن نیستن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)