حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اسنپدراگون ۸۶۵ با ادرنو ۶۵۰ ارایه خواهد شد

نوشته

4 سال قبل | 13 دیدگاه | شایعات، کوالکام

یک ماه پیش بود که در ترنجی بنچمارک گیکبنچ اسنپدراگون ۸۶۵ (Snapdragon 865) را دیدیم. نتایج جالبی در این بنچمارک ثبت شده بود اما درباره مشخصات اسنپدراگون ۸۶۵ اطلاعاتی در دسترس نبود. امروز اما مشخص شده که اسنپدراگون ۸۶۵ با ادرنو ۶۵۰ ارایه خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

اسنپدراگون ۸۶۵ با ادرنو ۶۵۰

اسنپدراگون ۸۶۵

اسنپدراگون ۸۶۵

می دانیم که تاریخ معرفی اسنپدراگون ۸۶۵ احتمالا ۱۲ آذر ۹۸ خواهد بود. این چیپست کوالکام به عنوان جایگزین اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس وارد بازار می شود. امروز اما مشخصات چیپست پرچمدار جدید کوالکام لو رفته است.

اسنپدراگون 865 با لیتوگرافی ۷ نانومتری EUV تولید می شود و در نسخه های 4G و 5G در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد. مشخصات پردازنده اسنپدراگون 865 به حضور 8 هسته پردازشی در آن اشاره کرد. این چیپست دارای سه خوشه خواهد بود. یکی از این خوشه ها به یک هسته Cortex-A77 با فرکانس 2.84 گیگاهرتز مجهز شده است. خوشه دوم دارای 3 هسته Cortex-A77 با فرکانس 2.42 گیگاهرتز است. خوشه سوم از چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز بهره می برد.

در بخش پردازنده گرافیکی شاهد استفاده از ادرنو ۶۵۰ در چیپست اسنپدراگون 865 خواهیم بود. این پردازنده گرافیکی نزدیک به 20 درصد عملکرد بهتری در مقایسه با آدرنو 640 دارد. بر اساس اطلاعات منتشر شده، این چیپست جدید در مقایسه با اسنپدراگون 855 پلاس تا 20 درصد سریع تر است. انتظار می رود این پردازنده قادر به پشتیبانی از رم LPDDR5 باشد. سامسونگ، شیائومی و سونی اولین شرکت هایی محسوب می شوند که پرچمداران خود مجهز به این پردازنده را روانه بازار می کنند.

نظر شما چیست؟ منتظر اسنپدراگون 865 هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

😐

سردار بلوچ

بسیار خوب است .

Mahdi

سامسونگ شیاؤومی و سونی
سونی رو باید اول مینوشتید 😂😂😂

CAT

اسپیکر ببخشید

m.b

ببینیم امسال هم سری mi با پردازنده کوالکام صدر رو در نیمه اول در آنتوتو قبضه میکنه یا نه…

android 10

بهترین چیپست تا اسنپ 875 همینه ببینیم بلک شارک 3 چیکار میکنه حیف پول ندارم وگرنه واسه می 10 صبر میکردم
راستی جناب مصطفی رندری چیزی از می 10 نیومده؟؟دوربین سلفیش چجوریه؟؟

m.b

چند وقتیه که شیائومی ترجیح میده در خفا کارش رو انجام بده…
هیچکس نمیدونه…
البته سری mi معمولاً فقط طراحی همه پسندی داشتن نه چیزی که دهن ها رو باز بذاره و اون طراحی ها همونطور که میدونید برای سری میکس هست…

android 10

جالبه…به نظرتون دوربین سلفی پاپ اپ خواهد بود یا ناچ قطره ای؟؟

m.b

نمیدونم…
شاید اصلاً پانچ هول بود… 🤔🙄

android 10

🙄🙄🙄امیدوارم می 10 رو در برابر اب مقاوم کنه و رسما گواهی ای پی بگیره

m.b

یادمه یکبار برای نیما هم نوشته بودم و استقبال کرده بود…
گوشیش این استاندار رو داره اما نوشتم الان دیگه همه گوشی ها مقاومت نسبی دارن تا این حد که وقتی افتادن تو جوب یا جای دیگه برداشتی سالم باشه بعد گفتم از هر 1000 نفر اولاً چند نفر به این استاندارد اهمیت میدن در حدی که از خرید منصرفشون کنه… شاید کمتر از 50-100 نفر…بعد گفتم از این مثلاً صد نفر که گوشی با استاندارد ضد آب میگیرن که همشونم گوشی های گرونی هستن معمولاً چند نفر جرات میکنن گوشیشون رو مثلاً ببرن تو استخر؟ شاید کمتر از 10 نفر از اون 100 نفر این کار رو انجام بدن…
خب حالا با یک حساب سرانگشتی متوجه میشیم که بخاطر اون 10 نفر یک شرکت باید انتخاب 900 نفر دیگه که گوشیشون در تمام عمرش نمیره زیر استخر و فقط شاید بیافته داخل جوب و غیره رو بذاره کنار…
( که گفتم همه گوشی های پرچمدار جدید مقاومت نسبی دارن برای اتفاق های ناگهانی و افتادن در آب و حتی میانرده های شیائومی هم مقاومت دارن(mi 9t مثلا))
خب منطق میگه به اون 900 نفر باید اهمیت داد نه اقلیت…
تازه 90 دلار هم میبره رو قیمت پرچمدار(وانپلاس اینو گفته بود)…
من یکی که گوشی 7 میلیونی بخرم عمراً ببرمش تو استخر حتی اگر استانداردشو داشته باشه پس چرا باید 90 دلار(معادل یک میلیون و 100 هزار تومن) اضافه تر بدم برای کاری که تا آخر عمر گوشیم انجامش نمیدم؟!

Amir galaxy

کوالکام عالیه 👌

Milad7

منتظر غرش اژدهاییم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)