حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چیپست گلکسی اس ۱۱ اگزینوس ۹۹۰ نخواهد بود

نوشته

4 سال قبل | 16 دیدگاه | سامسونگ، شایعات

سه روز قبل بود که سامسونگ اگزینوس ۹۹۰ (Exynos 990) با هسته پرچمدار M5 و حافظه رم LPDDR5 در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G77 رسما معرفی شد. این چیپست می‌تواند نمایشگر ۱۲۰ هرتز و دوربین تا ۱۰۸ مگاپیکسل را پشتیبانی کند که باعث شده کاربران تصور کنند که این سیستم روی چیپ نیرو بخش‌ خانواده گلکسی اس ۱۱ خواهد بود، امری که به نظر صحیح نیست. یکی از منابعی که اطلاعات صحیحی درباره سامسونگ منتشر کرده است می گوید چیپست گلکسی اس ۱۱ اگزینوس ۹۹۰ نخواهد بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

اگزیوس ۹۹۰ در گلکسی اس ۱۱ استفاده نخواهد شد

مشخصا با معرفی اگزینوس ۹۹۰ همگی به شکل معمول این چیپست را برای پرچمداران آینده سامسونگ یعنی Galaxy S11 و احتمالا Note 11 دیدیم، اما ظاهرا جریان از این قرار نیست. با توجه به Max Weinbach از XDA Developers چیپست Exynos 990 چیپست پرچمدار سامسونگ در سال ۲۰۲۰ نخواهد بود. با توجه به پشتیبانی از نمایشگر‌های ۱۲۰ هرتز و دوربین‌های ۱۰۸ مگاپیکسل شاید این فرضیه کمی غلط به نظر برسد اما دلایل خوبی برای آن می‌توان در نظر گرفت.

اگر توجه کنید نام سری جدید چیپست هایی که سامسونگ معرفی کرده است سه رقمی بوده و تا کنون از این چیپست ها در هیچ دسته دستگاهی استفاده نشده است. مثلا نزدیک به دوماه پیش بود که اگزینوس ۹۸۰ 5G سامسونگ به عنوان اولین چیپست دارای مودم 5G داخلی و پشتیبانی از عکاسی ۱۰۸ مگاپیکسلی رسما معرفی شد.

در ابتدا، Exynos 990 به نوعی جانشین Exynos 980 است که به نظر نمی رسد جایگزین اگزینوس ۹۸۲۵ به کار رفته در گلکسی نوت ۱۰ باشد. در این حال منطقی نیست که Exynos 990 چیپست پرچمدار جدید سامسونگ باشد. همچنین این موضوع که دو سیستم روی چیپ پرچمداران سال گذشته سامسونگ، Exynos 9820 و Exynos 9825 بودند که در Galaxy S10 و Note 10 استفاده شدند. برای چه سامسونگ باید نحوه نامگذاری آنها را به یکباره تغییر دهد؟

البته باید اشاره کنیم Exynos 9820 سال گذشته تقریبا در همین زمان معرفی شده که یعنی بازه زمانی ما حداقل درست است، اگر چه ما هنوز بیشتر موافق حضور اگزینوس ۹۸۳۰ در گوشی‌های گلکسی اس ۱۱ هستیم.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید قلب تپنده گلکسی اس ۱۱ چه چیپستی باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
16 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MohammadFarhaadi

سامسونگ منتظره که اپل رزولیشن دوربین رو تغییر بده که اینم پشت بندش همون رزولیشن رو بزاره برای پرچمداراش.آیفون هم که عمرا حالا حالاها ۱۰۸ بشه!

_V_

اره ترول ،سامسونگ منتظر اپله فقط😂

_V_

رزولیشن😂

Dr.Nazer

به‌نظر من که همون اگزینوس ۹۸۳۰ئه

_V_

اومم تو فقط نظر بده

Dr.Nazer

@_V_
لعنتی چطور انقد سریع ریپلای کردی؛ خیمه زده بودی تو همین پست هی رفرش میکردی؟😂

_V_

بنده همه جا در کمینتم😂

Dr.Nazer

یکم کامنتم مبهم بود😐😂 منظورم اینه که به‌نظرم S11 از همون چیپست ۹۸۳۰ استفاده میکنه…

Milad7

دوستان نظرتون راجب ارتقا گلکسی نوت9 به گلکسی نوت10 پلاس چیه؟! ارزشش را داره یا نه؟دلیلتون را هم بگید 😀

_V_

نه نداره،،به نظر من برای نوت۱۱ صبر کن ده سالگی سری نوت،،یا اگر عجله داری برا اس۱۱

نوت۱۰ گوشی خوبیه ولی اونجوری ک باید میبود، نشد

Milad7

سوئیچ به iPhone Pro Max هم ارزش نداره؟

Dr.Nazer

پرو مکس باید ببینی خودت با آی‌او‌اس راحتی یا اندروید؛ ولی به‌نظر من بازم گوشیتو عوض نکن و صبر کن واسه S11 یا اگه تونستی آیفونای بعدی. ولی خب اگه آیفون میخوای فاصله زیادی مونده تا معرفی سری آیفون ۱۲، دیگه اون به‌خودت بستگی داره.
در مورد نوت ۱۰ پلاس هم که به‌نظر منم تعویض خوبی نیست…

Mahdi.L

سلام چرا ارزش داره
ولی به صورت تئوری، چون برای این کار حداقل ۱۰ میلیون تومن باید روی پول گوشی خودتون بذارید تا پرو مکس بگیرید،اونم نسخه ۶۴
که در این صورت به لحاظ عملی شما به اندازه ۱۰میلیون تومن بهبود نخواهید دید و حتی حافظه هم به نصف کاهش پیدا میکنه(صرف نظر از اینکه شما از مموری کارت هم تازه استفاده نمی کنید)

Milad7

ممنون از دوستان بابت نظراتشون 🙂 جمع بندی این شد که بهتره تا معرفی اس 11 منتظر بمونم

chalton (آلفا منعطف واقعیه)

دولت آمریکا شرکت‌های چینی کپی‌کار را در لیست سیاه قرار می‌دهد
.
منابع واشنگتن پست ادعا کرده‌اند که پیتر ناوارو، مشاوره کاخ سفید در حال تحقیق درخصوص دستورالعمل اجرایی ریاست جمهوری است که به واسطه آن کمپانی‌های چینی که اغلب قانون کپی رایت یا همان حق مالکیت و پتنت‌های آمریکایی را نقض می‌کنند در لیست سیاه وزارت بازرگانی قرار بگیرند. بدین ترتیب شرکت‌های چینی که مرتباً طراحی دستگاه‌ها و یا ویژگی‌های نرم‌افزاری را کپی می‌کنند، حتی اگر تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا به حساب نیایند، در لیست سیاه قرار خواهند گرفت.
خدا به داد برند های محبوب چینی برسه😉🤣

_V_

شیائومی😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)