حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اسنپدراگون ۸۷۵ یک چیپست ۵ نانومتری خواهد بود

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | شایعات، کوالکام

شایعات جدید درباره چیپست پرچمدار کوالکام برای سال های آتی قابل پیش بینی و قابل درک است. پردازنده آینده کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۷۵ با لیتوگرافی ۵ نانومتری شرکت TSMC به تولید می رسد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

اسنپدراگون ۸۷۵ با چیپست ۵ نانومتری

با توجه به گزارش های اخیر، به نظر می رسد که پردازنده رده بالای جدید شرکت کوالکام به نام اسنپدراگون ۸۶۵ دارای شماره مدل کوالکام SM8250 باشد. همچنین گفته می شود که دو نسخه متفاوت با کدنام های Kona و Huracan از این تراشه وارد بازار خواهد شد. هر دو مدل از حافظه LPDDR5X و حافظه فلش UFS 3.0 پشتیبانی خواهند کرد. علاوه بر این، یک باند شبکه 5G کوالکام نیز در یکی از نسخه های این محصول به کار خواهد رفت.

شایعات منتشر شده حاکی از آن بود که شرکت سامسونگ وظیفه ساخت این پردازنده را بر عهده دارد و برای تولید آن از لیتوگرافی ۷ نانومتری استفاده می کند. با این حال، طبق گزارشی که UBS منتشر کرده، گفته می شود که کوالکام از لیتوگرافی ۵ نانومتری TSMC دوباره استفاده خواهد کرد. این پردازنده، اسنپدراگون ۸۷۵ نام خواهد داشت.

کوالکام در تولید نسل های قبلی پردازنده های خود نیز بارها میان TSMC و سامسونگ، یکی را انتخاب کرده بود. پردازنده های اسنپدراگون 830، اسنپدراگون 835 و اسنپدراگون 845 از فناوری 14 نانومتری و 10 نانومتری استفاده می کردند. در مقابل، اسنپدراگون 855 توسط TSMC به تولید رسیده است.

کوالکام

کوالکام

سه هفته پیش محصولی با کدنام Kona روی Geekbench مشاهده شد که امتیاز 4160 را در آزمایش های تک هسته ای و همچنین امتیاز 12946 را در آزمایش های چند هسته ای دریافت کرده بود. در آن زمان گفته شد که این پردازنده، اسنپدراگون ۸۶۵ است.

سامسونگ و TSMC تنها کمپانی هایی هستند که در آینده قادر به ساخت تراشه های موبایل ۷ و ۵ نانومتری خواهند بود. این دو کمپانی از فناوری ها و روش های متفاوتی استفاده می کنند. شرکت هایی مثل کوالکام نیز با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف و ارزیابی آن ها، کمپانی مورد نظر خود را انتخاب خواهند کرد.

نظر شما چیست؟ منتظر اسنپدراگون ۸۶۵ و اسنپدراگون ۸۷۵ هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

مقایسه دوربین نوت 10 پلاس/پی 30 پرو/ایکس اس مکس

https://www.youtube.com/watch?v=GAp8NVlA5Lc

UnderTaker

کمپانی TSMC رو بیشتر می‌پسندم ( نظر شخصی )

Dr.Nazer

ای جان؛ ای جان (خب منم باید یه‌چیزی گفته باشم دیگه)

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)