حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک چیپست گیمینگ مدیاتک هلیو جی ۹۰ از اسنپدراگون ۷۳۰ بیشتر است

نوشته

4 سال قبل | 46 دیدگاه | پردازشگرها، مدیاتک

کمتر از یک روز پیش بود که چیپست های گیمینگ مدیاتک هلیو جی ۹۰ تی (Helio G90T) و هلیو جی ۹۰ (Helio G90) رسما معرفی شدند. یکی از سوال‌هایی که پس از معرفی هر چیپست وجود دارد این است که چه توان خروجی می تواند داشته باشد. بنچمارک چیپست گیمینگ مدیاتک هلیو جی ۹۰ منتشر شده و به ما می گوید که می تواند عملکرد بهتری از اسنپدراگون ۷۳۰ داشته باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

بنچمارک چیپست گیمینگ مدیاتک هلیو جی ۹۰

این تراشه‌ها با فناوری 12 نانومتری شرکت TSMC تولید شده‌اند و مدیاتک وعده داده که تجربه گیمینگ مطلوب را با هزینه‌ای پایین برای کاربران به ارمغان بیاورند. حالا نتایج بنچمارک آن‌ها نیز بیرون آمده است.

بنچمارک چیپست گیمینگ مدیاتک هلیو جی ۹۰

بنچمارک چیپست گیمینگ مدیاتک هلیو جی ۹۰

برای هلیو جی ۹۰ در Antutu امتیاز 222282 به ثبت رسید، امتیازی که برآیند عملکرد حافظه، پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی و تجربه کاربری بود. اگر آن را با چند رقیب کوالکامی قیاس کنیم، درمی‌یابیم که چیپست هلیو جی 90 مدیاتک از اسنپدراگون 730 کوالکام قدرتمندتر است. زیرا مثلا برای گوشی شیائومی Mi 9T که از اسنپدراگون 730 قدرت می‌گیرد، در آنتوتو 211915 امتیاز ثبت شد.

بنچمارک چیپست گیمینگ مدیاتک هلیو جی ۹۰

بنچمارک چیپست گیمینگ مدیاتک هلیو جی ۹۰

هلیو جی 90 در آزمون چند هسته‌ای گیک‌بنچ هم، امتیازی در حدود 7000 کسب کرد که بالاتر از امتیاز اسنپدراگون 730 است. البته ثبت این نتیجه به تاریخ 15 آوریل برمی‌گردد و احتمالا حالا به لطف برخی بهینه‌سازی‌ها، امتیاز آن افزایش هم خواهد داشت.

با این اوصاف، عملکرد هلیو G90 و G90T را باید امیدوارکننده توصیف کنیم؛ به ویژه اگر رد‌ه‌ی قیمتی آن‌ها را در نظر بگیریم. طبق وعده‌‌ی مدیاتک، به زودی این تراشه‌های جدید وارد گوشی های شیائومی می‌شوند و از شواهد پیداست که باید ارزان‌تر از رقیب کوالکامی باشند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این عملکرد برای یک موبایل گیمینگ مناسب است؟ آن هم در بازاری که موبایل اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس که مخصوص بازی است را می توان با قیمت ۴۳۵ دلار خرید؟

اشتراک در
اطلاع از
46 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

ترتیب قدرت:
Snapdragon 730g > helio g90 > Snapdragon 730
ترتیب بهینگی در مصرف:
Snapdragon 730 > Snapdragon 730g > helio g90

m.b

راستی کایرین 810 رو وارد نکردم چون هنوز بنچمارک حالت عادیش معلوم نیست چنده…
منتظرم بررسی های سایتا بیاد ازش…👌🙄
—————————-
خب چالتون فهمیدیم تو vpnت 15 تا ip داره که داری باهاش به کل سایت حمله میکنی و منفی میدی…حله؟ حالا برو گلستو بچسبون که مشتری نپره…

m.b

داغان انقدر عقب افتاده و تعطیله که به خودش نمیگه لااقل به همه نظرات 15 تا منفی ندم که هیچکس نفهمه که من 15 تا ip دارم و همه منفی هارو خودم دادم…🙄😂😂👌
همه نظرات قدیمی بلااستثنا 15 تا منفی تو دو دقیقه گرفته…😂😂🤦‍♂️
یاد اون دوران اکانت فیکا افتادم…
سه چهار تا اکانت فیکِ بچه هارو ساخته بود و هی میگفت این اکانتا فیکا رو من نساختم، بعدش انقدر نادان بود که چند روز که نبود هیچکدوم از اکانت فیکا هم آنلاین نکرد و همه فهمیدن کار خودش بوده ساخت اکانت فیک ها…😂
خدایا شکرت که همه ترول ها رو عقب افتاده و معلول ذهنی آفریدی…😂👌🤦‍♂️

✔ TVKade

:لول
کایرین 810 همه رو نابود میکنه.

m.b

آره آره میدونم… سامسونگم تروله…👌

aliasad

خوره باطریه ۱۲نانومتری دیگه‌منسوخ شده هواوی واقعا امسال با کایرین ۸۱۰همرو شوکه‌کرد اصلا انتظار نداشتم ؛حالت عادیش ۱۰درصد کمتر قویه

m.b

آره واقعاً کار هوآوی امسال دست داشت…
سیاست استفاده از یک پردازنده مشابه تو تمام میانرده هارو هم کنار بگذاره دیگه کوالکام باید خودشو یه تکونی بده…

m.b

آره واقعاً کار هوآوی امسال دست داشت…
سیاست استفاده از یک پردازنده مشابه تو تمام میانرده هارو هم کنار بگذاره دیگه کوالکام باید خودشو یه تکانی بده…

Saeed mirzaei

نتیجه بسیار خوبی گرفته ، پیشرفت چیپست ها و رقابت بیشترشون به نفع مصرف کننده ها هست

✔ TVKade

بنچمارک های اعلام شده برای G90T در حد کایرین 810 هست. تک هسته ای: 2576 چند هسته ای: 7724
مدیاتک رقیب اصلی کوالکام در فروش تراشه است و با این تراشه قدرتمند و ارزان قیمت، دست کوالکامو بسته و بزودی کمپانی های چینی رو به سمت خودش میکشه.
کوالکوم وقتشه از خواب بیدار بشه دوران افزایش اپسیلونی قدرت پردازنده ها و ارائه پردازنده های مختلف که تفاوت جزئی با هم دارن و گرافیک ضعیف تموم شده.
وقتی اورکلاک میکنی با اسم جدید میدی معلومه حتی مدیاتک هم میاد شلنگ ابو میگیره روت.
احتمال زیاد بزودی باید شاهد واکنش کوالکام برای این پردازنده مدیاتک باشیم.

نیما عرفانی

باز هم جای شکرش باقیه که لااقل این پردازنده معرفی شد که به یه عده آگاهی بده نمیشه با خرده گرفتن از حالت پرفورمنس کایرین ۸۱۰ به خودشون تسکین خاطر بدن و قبول کنن اسنپدراگون ۷۳۰ نسبت به نسل قبلش پیشرفت درخور توجهی نداشته. کارِ هواوی در کایرین ۸۱۰ به حدی بزرگ و قابل قبول بوده که بخواد معادلات چیپست های سطح میان رده هارو بر هم بزنه.
فقط همون‌طور که مصطفی گفت امیدوارم هواوی در استفاده ی مکرر از یک پردازنده در تمام میان رده های سالِ خودش تغییر رویه بده و دیگه مثل کایرین ۷۱۰ شورش رو درنیاره. البته با اون خبری که ۲ شب پیش منتشر شده که هواوی داره رو دوتا پردازنده (یکی در سطح پرچمدار یکی هم در سطح بالارده و احتمالاً نمونه ی ارتقاء یافته ی کایرین ۸۱۰ باشه) کار می‌کنه ، میتونه نوید این رو بده که در آینده شاهد اتفاقات خوشایندی در این حوزه برای هواوی باشیم.

m.b

اون مگه دو تا پرچمدار نبود؟
منظورش فکر کنم 980 و 985 بود… نبود؟
متن رو میفرستی؟

نیما عرفانی

۹۸۰؟😐
۹۸۰ که پارسال معرفی شد
نه دیگه گفته بودن یکیش پرچمدارِ که احتمالاً همون کایرین ۹۸۵ یا ۹۹۰ یا حتی ۱۰۲۰ باشه که پارسال شایعات پیرامونش زیاد بود که هواوی داره بعد از کایرین ۹۸۰ رو پردازنده ای کار می‌کنه که دو برابر بیشتر از کایرین ۹۷۰ بهره وری و بازده عملکرد داره .
اون یکی هم گفته شده پردازنده ی بالارده هستش .
https://www.gizchina.com/2019/07/28/huawei-to-launch-two-flagship-kirin-chips-this-year/
*****
https://m.gsmarena.com/huawei_is_readying_a_kirin_1020_chip_twice_as_powerful_as_the_kirin_970-news-31769.php

m.b

لازم نشد داخل لینکت برم که…😅
قسمتی از خود لینکت: huawei-to-launch-two-flagship-kirin-chips-this-year

m.b

پس فکر کنم 985 و 1020 باشه…

نیما عرفانی

بله اونو خودم دیدم اما قطعاً دوتا چیپست پرچمدار نیست و یکیش بالاردست ، ضمناً گفته شده امسال یعنی همین سال جاری سال ۲۰۱۹ نگفته سال آتی که بشه اینجور برداشت کرد که پردازنده ی سری میت ۳۰ با سری پی ۴۰ متفاوتِ.
به احتمال زیاد مثل پارسال که داخل نمایشگاه IFA از کایرین ۹۸۰ رونمایی کرد، امسال هم در همون مکان جزئیاتی از چیپست های جدیدش رو ارائه میده.

نیما عرفانی

(پس فکر کنم 985 و 1020 باشه…)
هنوز اسامی به صورت رسمی تأیید یا تکذیب نشده اما به نظرم دور از ذهن باشه که اسم پردازنده ی پرچمدار جدیدش رو بذاره کایرین ۹۸۵، اینجوری حس خوبی به آدم نمیده و انگار یه ارتقاء جزئی نسبت به کایرین ۹۸۰ داره . به نظرم کایرین ۹۹۰ منطقی ترِ.

m.b

والا داخل لینکت هم رفتم ولی جایی ننوشته بود که اونیکی بالارده هست و اتفاقا تو عنوان پست هم اومده بود دو تا پرچمدار…
در کل من که امیدورام دو تا پرچمدار باشه و 1020 هم معرفی کنه لاقل، چون تا همین الانش اسنپدراگون رسیده به مرز 500000 امتیاز…
نیاز هوآوی هم با وجود 810 امسال بیشتر رو پردازنده پرچمدارش هست…
هر قدر که هواوی رو پردازنده میانردش خوب کار کرد و اسنپ رو پردازنده پرچمدارش، این دو شکرت رو جبهه های مخالف قوی کار نکردن و اسنپ رو میانرده بازم جای کار داره و هواوی رو پرچمدار که باید 200000 امتیاز! اختلاف رو جبران کنه که با 985 فقط بخشیش جبران میشه پس برای کمتر کردن اختلاف نیاز به 1020 هم هست امسال…(حداقل در فاز معرفی)

m.b

“به نظرم دور از ذهن باشه که اسم پردازنده ی پرچمدار جدیدش رو بذاره کایرین ۹۸۵، اینجوری حس خوبی به آدم نمیده و انگار یه ارتقاء جزئی نسبت به کایرین ۹۸۰ داره ”
آخه به حس خوب نیست که…
اگر 990 بذاره باید نانومتر کمتری داشته باشه چون همه قبلاً اینطوری بودن…
اونطوری باشه اسنپدراگون هم مدل پلاس 855 رو باید 865 میذاشت دیگه…😅
که نمیشه خب چون ارتقاء هستن این پردازنده ها و از نو با تکنولوژی جدید و نانومتر کمتر پایه‌ریزی نشدن…

نیما عرفانی

قبول دارم اما اون ۵۰۰۰۰۰ امتیاز فعلاً برای من موثق و قابل استناد نیست و صبر میکنم امتیازات ROG phone 2 هم بیاد و البته با معرفیِ گوشی های آینده که از اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس بهره میبرن بهتر میشه متوجه شد که اون ۵۰۰۰۰۰ امتیاز واقعی بوده یا نه چون جهش امتیازی که نسبت به اسنپدراگون ۸۵۵ اونم با اختلاف زمانیِ ۶-۷ ماهه داشته به اندازه ی نسل جدیدِ یه چیپست با لیتوگرافی و ساختار جدید بوده نه در حد صرفاً یک پردازنده ای که ارتقاء جزئی حدود ۱۵ تا ۳۰ درصدی داشته ولی اگه اون ۵۰۰۰۰۰ امتیاز درست باشه پس از همین الان میشه گفت پردازنده ی پرچمدار سال ۲۰۲۰ کوالکام امتیازش راحت بالای ۶۰۰۰۰۰ میشه.

نیما عرفانی

(آخه به حس خوب نیست که…
اگر 990 بذاره باید نانومتر کمتری داشته باشه چون همه قبلاً اینطوری بودن…
اونطوری باشه اسنپدراگون هم مدل پلاس 855 رو باید 865 میذاشت دیگه…😅
که نمیشه خب چون ارتقاء هستن این پردازنده ها و از نو با تکنولوژی جدید و نانومتر کمتر پایه‌ریزی نشدن…)
برادر هواوی آخرین چیپست پرچمدارش همون ۹۸۰ بود که نزدیک به ۱ سال از زمان معرفیش میگذره ولی کوالکام حدود ۶ ماه بعد از اسنپدراگون ۸۵۵ از نسخه‌ی پلاسش رونمایی کرد پس قاعدتاً انتظار نمیرفت تغییرات کلی داشته باشه اما هواوی بعد از یکسال، دیگه باید پردازنده ی پرچمدار جدیدش مبتنی بر ساختار EUV رو با نامگذاری بهتر انجام بده پس منطقیِ نخواد اسمش رو کایرین ۹۸۵ بذاره.

m.b

آره منم منتظرم…
اما نه واسه راگ فون 2…
واسه امتیاز یکی از کاربرا که با همین بلک‌شارک 2 باشه…
——–
😂😂
ویبو به کاربرای افشاگر و اونایی که راجب میکس 4 افشاگری میکنن پیام داده که اینکارو نکنید…😅
معلوم نیست اونطرف چه خبره…
(I just commented on a mix4… I am going to fire 👉 این ترجمه کامنت یکی از کابرای ویبو بعد این پیامی هست که ویبو براش فرستاده…😂)

نیما عرفانی

البته که حتماً می‌دونی امتیازات گوشی های گیمینگ با گوشی هایی که پرفورمنس عادی دارن به جهت اورکلاک پردازنده و داشتن سیستم خنک کننده ی قوی خیلی فرق میکنه پس نمیشه از گوشی هایی مثل پیکسل ۴ ، شیائومی میکس ۴ و وان پلاس ۷تی و شاید هم نوت ۱۰ انتظارِ امتیازات مشابه با گوشی های گیمینگ داشت.

m.b

برادر اسنپ 855 پلاس خودش اورکلاک شدست…
اورکلاک شده رو که دیگه اورکلاک نمیکنن…
خنک کننده رو موافقم اما راجب میکس 4 چون وقت دارن روش کار کنن و قیمتش از بلک‌شارک بیشتره شاید بتونه به اندازه بلک‌شارک بیاره(منظورم 500000 نیست و امتیازیه که بلکشارک باهاش در آنتوتو لیست میشه که احتمالاً کمی پایینتر از 500000 هست…)

Taskin

کوالکام داره عقب میوفته
اول کایرین ۸۱۰
حالا هم این
منتظر ۹۷۱۰ سامسونگم

نیما عرفانی

👍👌
فقط اون موقعیت دکمه ی پاور که رفته سمت چپ ناخوشایند و غیر متداولِ و زمان می‌بره تسترها و کاربران بهش عادت کنن.

نیما عرفانی

😑
ممنون که یکدفعه این همه کامنت خودت و خودم رو لایک کردی چالتون .

m.b

خخخخ😂
هموطن نادان من، لااقل نگاه کن نفرات بالایی چند تا مثبت گرفتن و بعد به خودت 10 تا 10 تا مثبت بده که کسی شک نکنه…
تو کل این پست تویی که از همه دیرتر نظر گذاشتی بالای 10 تا مثبت داری اونوقت کسایی که زودتر گذاشتن کلاً مثبتاشون ازت کمتره …😂🤣✋
خداییش همه مردم رو مثل خودت فرض میکنی که هنوز تو سایت فعالی دیگه…😂
خدایا این اشکول هارو از ما نگیر😂

Dr.Nazer

آااااامین

✔ TVKade

عجب جنگی خواهد شد بین این پردازنده ها: QSD 730G vs Helio G90T vs Kirin 810
شیاومی احتمالا در REDMI NOTE 8/PRO از همین پردازنده های مدیاتک G90/G90T و اون دوربین 64 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. این تنها راهیه که امسال شیاومی و بقیه چینی ها میتونن برای گوشی های اقتصادی به بازی برگردن و از نظر قدرت و عملکرد به گوشی های هواوی برسن.
این وسط فقط کوالکوم به فاک میره که کاملا حقشه درسی بشه واسش دیگه پردازنده ضعیف نزنه.

m.b

“عجب جنگی خواهد شد بین این پردازنده ها”
بعد به ما میگفت بچه مدرسه‌ای…😂😂
کاملاً مشخصه کی بچه مدرسه‌ای هست😅👌
داداش بازم شبکه نمایش فیلم هندی جنگی پخش کرد؟ بذار یکم تاثیرات فیلم از بین بره بعد بیا نظر بذار…
چه جنگی خواهد شد…😂😅
اون پردازنده مدیاتک هم زمزمه هاش مال ردمی 7 پرو هست…
“Redmi phone with Helio G90T gaming processor teased; Could it be Redmi 7 Pro”

✔ TVKade

:لول
REDMI 6 PRO اسنپدراگون 625 بود اونوقت بیاد این غول مدیاتک که قویتر از اسنپ 730 ظاهر شده رو بذاره روی ورژن بعدی این گوشی پایین رده افتضاح
هر سایت خارجی که یه کس شعری نوشته سریع میگی اره درسته. 500K انتوتو 😂
میگم دهنت بیشتر از مغزت کار میکنه تقصیر خودت نیست.

_V_

چجوری از اینجا کارکرد دهنشو فهمیدی😂

m.b

12 نانومتریه 🙄😒
بازم من از gizchina که خیلی از سایتا ازش منبع میزنن حرف زدم…
تو که گفتی ردمی نوت 8 داردش از کجا بود؟ باد شکم؟
500000 هم خود شیائومی گفته اونم تو رویداد معرفی…
همه ترولای هوآوی مثل تو 6 ماهه به دنیا اومدن و صبر ندارن تاییدیه رو ببینن آره؟

m.b

gizmochina البته🙄

✔ TVKade

اره 12 نانومتریه و خیلی ارزون میفته، برای همین برند مورد علاقت اولین کمپانیه که ارزش استفاده میکنه. توی مصرف انرژی افتضاحه ولی برای شیاومی این چیزا اهمیت نداره قبلنم زیاد عقبگرد داشته، مهم قیمت و انتوتوس 😂
منبع؟ من خودِ منبعم :لول

m.b

تو خودت منبعی…
سامسونگم تروله…
گیک بنچ هم معتبر نیست…
ممنون که خودت با دستای خودت شخصیتتو جلوی کاربرا اونقدر پایین میاری که حرفت دیگه پشیزی براشون ارزش نداشته باشه…👌
خب اگه دیگه جفنگ دیگری نیست خداحافظ هموطن…✋

_V_

D:
تو منبعی ولی منبع فاضلاب

m.b

.Vaez
🤣🤣🤣👏
خیلی وقت بود اینطوری نخندیده بودم…

✔ TVKade

غول مدیاتک برای پایین رده شیاومی، گوشی شیاومی با پردازنده مدیاتک برای عرضه در هند 😂
مضخرفاتت برای امروز بسه سیکتیر کن.

_V_

😂

m.b

“Xiaomi India CEO Manu Kumar Jain tweeted out “Super excited: all-new @MediaTek #Helio #G90 & #G90T were launched today! These are amazing #gaming chipsets – Cortex A76 CPU, Mali G76 GPU & Antutu > 220K. We’ll launch a phone with the incredible, high-performance G90T. Get ready for ultimate gaming!”

خب ضایع شدی؟👍
حالا برو واسه ادامه تعطیلات تابستونیت تیمار کن که بدجور سوزوندمت که شدی عین عامر مرحوم…👌✋

m.b

“گوشی شیاومی با پردازنده مدیاتک برای عرضه در هند ”
👍
الان شدی شایسته حرفی که به من زدی:
“مضخرفاتت برای امروز بسه سیکتیر کن”
👍👌
دیگه نبینم چرت و پرت بگی تو سایت…
آدم باش تا مثل عامر پرت نشی بیرون بچه…

android pie

سلام خدمت دوستان همانطورکه من گفتم بنچمارک این چیپست در حد اسنپ730 g میشه که درست هم دراومد

Finch

ولی شخصا هر ماه یه بار میام این خبر رو میخونم و ارضای روحی میشم 🙂🙂🍎

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)