حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خانواده هواوی نوا ۵ با سه عضو nova 5، nova 5 Pro و nova 5i رسما معرفی شد

نوشته

4 سال قبل | 12 دیدگاه | هواوی

هوآوی امروز رویداد بزرگی در چین برگزار کرد و در آن از چند محصول متفاوت از جمله سه گوشی هوشمند جدید خود رونمایی کرد. ستارگان این مجلس سه عضو خانواده Nova 5 بودند که به غیر از یک نسخه استاندارد دارای نسخه پرو با تراشه‌‌ای از جنس یک پرچمدار و یک نسخه دیگر بود. خانواده هواوی نوا ۵ با سه عضو nova 5، nova 5 Pro و nova 5i رسما معرفی شدند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

هواوی نوا ۵ پرو (Huawei Nova 5 Pro) با کایرین ۹۸۰

در قاب پشتی این گوشی دوربین‌های چهار‌گانه، با سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی، سنسور دوم 16 مگاپیکسلی با لنز زاویه عریض، سنسور سوم 2 مگاپیکسلی برای تشخیص عمق و سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو جای گرفته‌اند.

در نوا 5 پرو از تراشه پرچمدار Kirin 980 استفاده شده است. این تراشه با 8 گیگابایت حافظه رم و 128 – 256 گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. این گوشی دارای یک باتری 3500 میلی آمپرساعتی می‌باشد و یک شارژر 40 واتی SuperCharge هوآوی برای آن در نظر گرفته شده است.

قیمت نسخه 8+128 گیگابایت آن 435 دلار (385 یورو) و قیمت نسخه 8+256 گیگابایت آن 500 دلار (440 یورو) می‌باشد. البته این گوشی یک نسخه ویژه تحت عنوان nova 5 Pro Limited Edition دارد که به همراه ایرفون بنفش FreeLace  با قیمت 550 دلار (490 یورو) به فروش خواهد رسید. پیش‌فروش این دستگاه از امروز در Vmall.com آغاز شده و از 28 ژوئن (7 تیر) به بازار عرضه خواهد شد.

هواوی نوا ۵ (Huawei nova 5) با کایرین ۸۱۰

نوا 5 هوآوی همانطور که پیش‌بینی می‌شد اولین گوشی هوآوی با تراشه جدید این کمپانی، Kirin 810 است. در واقع فروش این گوشی از اواسط جولای آغاز خواهد شد، چراکه برای ساخت این تراشه شرکت به زمان بیشتری نیاز دارد. چیپست جدید هوآوی دارای دو هسته Cortex-A76 و شش هسته Cortex-A55 است و پردازنده گرافیکی Mali-G52 MP6 است که در مطالب بعدی بیش‌تر درخصوص آن توضیح خواهیم داد.

به‌غیر از این دیگر مشخصات گوشی نوا 5 مشابه با نوا 5 پرو است، همان نمایشگر OLED دارای ناچ و همان دوربین چهارگانه. البته این گوشی تنها در یک نسخه 8+128 گیگابایتی و با قیمت 435 دلار (385 یورو) به فروش خواهد رسید.

هواوی نوا ۵ آی (Huawei nova 5i) با کایرین ۷۱۰

نوا 5i دارای چیپ‌ستی است که در مقایسه با دو نسخه دیگر، هیجان کمتری دارد، یعنی Kirin 710. دوربین سلفی این گوشی در حفره‌ای جای گرفته است که در قسمت بالای سمت چپ گوشی تعبیه شده. سنسور اثر انگشت آن هم در قاب پشتی و در کنار دوربین چهارگانه آن واقع شده است.

دوربین این گوشی دارای سنسور اصلی 24 مگاپیکسلی، سنسور 8 مگاپیکسلی زاویه عریض، سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق و سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو می‌باشد. نوا 5i در دو نسخه 6+128 گیگابایت و 8+128 گیگابایت عرضه خواهد شد. ظرفیت باتری این دستگاه  4000 میلی آمپرساعت است، اما برخلاف دو گوشی دیگر از یک شارژ سریع 18 واتی که هوآوی در چند سال اخیر در گوشی‌های میان‌رده خود از آن استفاده کرده، پشتیبانی می‌کند.

این گوشی در سه رنگ مشکی، قرمز و آبی و با قیمت 290 دلار (260 یورو) برای نسخه 6+128 و 320 دلار (280 یورو) برای نسخه 8+128 گیگابایت به بازار عرضه خواهد شد.  فروش این دستگاه نیز از 7 روز دیگر آغاز خواهد شد.

هوآوی در طول مراسم معرفی اعلام کرد که در 5 ماه اول سال 2019 موفق به فروش 100 میلیون گوشی هوشمند شده است. باوجود مسائل پیش آمده هنوز مشخص نیست که آیا این شرکت می‌تواند به رقم 200 میلیون سال گذشته دست پیدا کند یا خیر. نظر شما درباره خانواده نوا ۵ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
afsoon

قیمت گذاری پرو فوق العاده عالی هست .

Amin B3DA

والا تو چندجا گفتی 1400 دلار. هرچند مشخص بود محاله اما چندتا کامنت گذاشتی راجبش بدون درج منبع

_V_

Amin B3DA
دمت گرم این حرفشو یادم رفته بود😂

MohsenHiradian

چرا مدل پایه و مدل پرو هردو یه قیمته؟؟؟

afsoon

نیست پایه از قیمت ۲۹۰ دلار شروع میشه و پرو از ۴۳۵ دلار .یکم متن گیج کننده هست

MohsenHiradian

قیمت گزاری خیلی خوبی کیفیت ساخت فوق العادست باتری بینظیر تراشه بینظیر طراحی فوق العاده هرچی که یه گوشی تمام و کمال نیاز داره

The Destroyer

یعنی قیمت Nova 5 و Nova 5 pro یکیه؟
فکر کنم Nova 5 باید ۳۸۵ یورو باشه. این جوری منطقی تره

MohsenHiradian

منم همین سوالو دارم

chalton

هواوی درحال ساخت مدل جدید گوشی‌ هوشمند تاشدنی خود است که شباهت زیادی به گلکسی فولد سامسونگ دارد.
اگرچه هواوی در این روزها مشکلات متعددی را تجربه می‌کند، اما این شرایط باعث نشده تا این شرکت چینی از ادامه‌ی مسیر خود برای توسعه‌ی دستگاه‌های جدید منصرف شود. براساس طرح موجود در پتنت جدیدی که توسط LetsGoDigital به‌دست آمده، نسل بعدی گوشی‌ هوشمند تاشدنی هواوی میت ایکس احتمالا از برخی ترفندهای به‌کار گرفته شده در گوشی هوشمند تاشدنی سامسونگ گلکسی‌فولد بهره خواهد برد.

Amin B3DA

اولا گلکسی فولد اگ طراحیش خوب بود بخاطر نوع طراحی بسته نمیشد
دوما گوشی جدید تاشدنی سام که از هوآوی کپی شد چرا نظری ازت ندیدم که اعلام کنی

_V_

گوی باحالیه ولی متن اشتباهی پرو و عادی رو هم قیمت زده

MohsenHiradian

اره هر دو رو زده 435دلار. خداکنه اشتباه باشه و نوا5 قیمتش 390دلار باشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)