حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی نوا ۵ با چیپست ۷ نانومتری کایرین ۸۱۰ ارایه خواهد شد

نوشته

4 سال قبل | 12 دیدگاه | هواوی

چیپست گوشی هواوی نوا ۵ سرانجام مشخص شد. Huawei Nova 5 اگرچه در دسته‌بندی میان‌رده‌ها قرار خواهد گرفت، اما از یک تراشه ۷ نانومتری قدرت می‌گیرد. در حقیقت خبر می رسد که هواوی نوا ۵ با چیپست ۷ نانومتری کایرین ۸۱۰ ارایه خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

هواوی نوا ۵ (Nova 5)

هواوی همراه با معرفی محصولات جدید خانواده هواوی نوا ۵ تبدیل به اولین گوشی‌ساز دارای دو تراشه ۷ نانومتری در محصولات خود خواهد شد. اولین تراشه شرکت با این فناوری کایرین ۹۸۰ بود و از نیمه سال 2018 تا امروز در گوشی های پرچمدار هواوی به کار رفت. دومین چیپست 7 نانومتری بزرگترین گوشی‌ساز چینی کایرین ۸۱۰ خواهد بود. این نامی است که تا امروز برای این محصول انتخاب شده است، اما درباره صحت آن اطمینانی نداریم. برخلاف محصول اول، این تراشه در محصولات میان‌رده به کار خواهد رفت.

طبق اخبار جدید، تراشه گوشی هواوی نوا 5 نیز کایرین 810 است. این چیپست جایگزین کایرین 710 خواهد شد، تراشه‌ای که در حال حاضر در بهترین گوشی های میان‌رده هواوی به کار می‌رود.

تا امروز بیشتر از مشخصات فنی، درباره سبک طراحی هواوی نوا 5 اطلاعاتی به دست آورده بودیم، اما اکنون به ویژگی‌های مهم‌ترین قطعه سخت افزاری آن پی برده‌ایم. ابتدا تراشه این گوشی کایرین 980 تصور می‌شد، اما کمی بعدتر دریافتیم تراشه نام برده، به گوشی هواوی نوا 5 پرو تعلق دارد. خانواده Nova 5 از سه عضو تشکیل می‌شود؛ هواوی نوا 5، نوا 5 آی و نوا 5 پرو به طبق اخبار تا دو روز دیگر رونمایی خواهند شد. مدل Pro یک پرچمدار به شمار می‌رود. همچنین رندرهای جدید گوشی هواوی Nova 5 پرو از دوربین چهارگانه آن خبر می‌دهند.

طبق شایعات، تراشه گوشی هواوی نوا 5 یعنی کایرین 810 دارای یک پردازنده هشت هسته‌ای از نوع Cortex-A76 بوده به پردازشگر گرافیکی Mali-G52 مجهز شده است.

به عنوان دیگر ویژگی‌های هواوی نوا 5 باید به نمایشگر از نوع امولد دارای اندازه 6.4 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس، دوربین سلفی روی نمایشگر 32 مگاپیکسلی و اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر اشاره کرد. در پنل پشتی مدل پایه نیز یک دوربین چهارگانه با توانایی ثبت تصاویر 48 مگاپیکسلی وجود دارد. طرفیت باتری 4200 میلی‌آمپر ساعت بوده و از سیستم شارژ سریع 40 واتی پشتیبانی می‌کند. انتظار داریم سه گوشی هوشمند هواوی نوا 5، نوا 5 آی و نوا 5 پرو در کنار تبلت مدیا پد ام 6 در روز بیست و یکم ژوئن (سی و یکم خرداد) به صورت رسمی رونمایی شوند.

نظر شما درباره این انتخاب هواوی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
afsoon

قیمت گذاری این سر واقعا زیاد هست .یه مطلب خواندم که قیمت نوا۵ از حدود ۴۲۰ دلار شروع میشه و قیمت نوا۵ پرو از هزار دلار و تا ۱۴۰۰ دلار هم میرسه .اگر این ها واقعیت داشته باشن که بعید هم نیست توجیح خوبی ندارد خریدش چون خود هواوی گوشی های خیلی بهتری توی این رنج قیمتی دارد .نوا ۵ اگر ۲۵۰ دلار باشه خوبه و نوا ۵ پرو هم ۵۰۰ دلار .منصفانه ترین حالت ممکن رو گفتم

Amir galaxy

چه خبره

chalton

در هر ثانیه در جهان:
4 الی 5 نفر به دنیا میان
2 الی 3 نفر میمیرند
یک گوشی جدید از هوآوی معرفی میشود.

m.b

و یک چرند از چالتون منتشر می‌شود…

Amir galaxy

🤦‍♂️

Mostafa6t

😂😂😂تازه ایناش به کنار ..ذر هر ثانیه ترنجی هم تبلیغشو میکنه

Soheil Rezayiha

خدایی با چالتون موافقم
شیا یه ردمی نوت ۷ رو زد تو ۴ماه ۱۰میلیون فروخت یا سری جدید A
الجی هم که برای بازار هند سری W رو در نظر داره که حداقل تو طراحی از سری M بهترن…

هر شرکتی داره یک یا نهایتا دو سری گوشی میزنه فروششون هم که خوبه ولی این به ک.ی. رین ۷۱۰ دو ساله چسبیده و باید تا دهن ک.ی. ری ۸۱۰ رو سرویس نکنه ول نمی کنه

Amir galaxy

اونطور که میگن عملکردش در حد اسنپ ۷۳۰ هست…
یعنی این گوشی رقیب a80 و ردمی k20 هست البته تو چیپ
اما یه چیزی، اگه این ک.یرین ۸۱۰ رو مثل ۷۱۰ تو همه میانرده ها استفاده کنه خوب میشه چون ۷۱۰ در حد اسنپ۶۶۰ بود ولی این خیلی بهتر هست و در حد اسنپ ۷۳۰ هست

afsoon

انر۸ ایکس بیست ملیون عددی فروش کرد و از مجموع نوت ۶ پرو و نوت ۷ بیشتر فروش کرده .میانرده های هواوی همشون پر فروش هستن .یادت نره سری ام سامسونگ کلا توی دنیا فقط چهار ملیون عدد فروش کردن

_V_

😂😂😂😂

mohamad191

هواوی جان حقیقت رو قبول کن و اینقدر دست و پا نزن ! به فنا رفتی !

Mortazavi

بلاخره یه میانرده متفاوت از هوآوی دیدیم
لامصب سالی صدتا میانرده با یه چیپست و امکانات و طراحی خیلی نزدیک میزد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)