حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حافظه داخلی UFS 3.0 برای وان پلاس ۷ پرو ارایه می شود

نوشته

4 سال قبل | 5 دیدگاه | وان‌پلاس

سایت Xda-Developers امروز در گزارشی اعلام کرد که با توجه به مشکلات پیش آمده بر سر راه عرضه گوشی‌های گلکسی فولد، وان پلاس ۷ پرو اولین موبایل دنیا خواهد بود که از حافظه‌های سریع و قدرتمند UFS 3.0 بهره می برد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

دوربین سه گانه وان پلاس ۷ پرو

دوربین سه گانه وان پلاس ۷ پرو

در طی سال‌های اخیر، یکی از مهم‌ترین فناوری‌هایی که سبب شده است گوشی‌های هوشمند عملکرد بهتری نسبت به قبل داشته باشند استفاده از حافظه‌های داخلی سریع بوده است. در طی این سال‌ها نسل‌های مختلفی از حافظه‌های Universal Flash Storage یا UFS، جایگزین‌ حافظه‌های قدیمیeMMC شدند تا سرعت و عملکرد بهتری را برای گوشی‌های هوشمند به ارمغان بیاورند. حافظه‌های UFS نسبت به حافظه‌های eMMC دارای مزایای بسیاری هستند اما بدون شک مهم‌ترین این قابلیت‌ها امکان خواندن و نوشتن اطلاعات به صورت همزمان است.

حافظه‌های UFS 2.1 و UFS 3.0 که در حال حاضر در گوشی‌‌های هوشمند به کار گرفته می‌شوند در قیاس با حافظه‌های eMMC دارای پهنای باند دو برابری و همچنین مصرف انرژی کمتری هستند. نسل جدید از این حافظه‌ها همچنین می‌توانند در دماهای کاری بالاتری مورد استفاده قرار بگیرند. قابلیت مهمی که سبب می‌شود عملکرد این تراشه‌های حافظه در تمامی شرایط پایدار و مناسب باقی بماند.

قرار بود گوشی گلکسی فولد اولین اسمارت فون دنیا باشد که از تراشه‌های حافظه UFS 3.0 بهره می‌برد. اما همانطور که علاقه‌مندان به دنیای گوشی‌های هوشمند می‌دانند مشکلات نمایشگر اصلی این گوشی سبب شد که فعلاً عرضه آن به زمان دیگری موکول شود. این موضوع سبب می‌شود که اسمارت فون دیگری بتواند خود را به عنوان اولین محصول تجاری بهره‌مند از این حافظه‌های فوق سریع معرفی کند.

سایت Xda-Developers امروز در گزارشی اعلام کرد که این اسمارت فون بدون شک وان پلاس ۷ پرو خواهد بود که طبق شنیده‌ها قرار است در تاریخ 14 می (24 اردیبهشت) معرفی و عرضه آن نیز از هشت روز بعد از زمان برگزاری مراسم رونمایی آغاز شود. عرضه گوشی گلکسی فولد قرار بود در تاریخ 26 آوریل (6 اردیبهشت) از سوی سامسونگ آغاز شود.

با حضور تراشه‌های حافظه UFS 3.0 در گوشی‌ وان پلاس 7 پرو، باید منتظر سرعت و عملکرد بسیار مناسبی از آن باشیم. انتظار می‌رود به دلیل استفاده از این حافظه‌های سریع، برنامه‌ها و بازی‌ها بتوانند با سرعت بسیار خوبی بر روی این گوشی هوشمند اجرا شوند. چندی پیش نتایج بنچمارکی از این اسمارت فون منتشر شد که نشان می‌داد، وان پلاس 7 پرو، سریع‌ترین گوشی اندرویدی خواهد بود که روانه بازارهای جهانی می‌شود. اتفاقی که در صورت رخ دادن می‌تواند به عنوان یک دستاورد مهم برای شرکت وان پلاس مطرح شود.

قیمت وان پلاس ۷ پرو در هند لو رفت: نسخه ۱۲ گیگابایت حافظه رم ۸۴۰ دلار

اطلاعات در دسترس نشان می‌دهند که پیکربندی با شش گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی از این اسمارت فون قدرتمند قرار است تنها با قیمت 699 دلار روانه بازار شود. همچنین گفته می‌شود که نسخه‌های با هشت گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی و حتی با 12 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی از این اسمارت فون نیز قرار است در زمان دیگری در دسترس کاربران قرار بگیرد. انتظار می‌رود قیمت گوشی وان پلاس 7 پرو در این دو پیکربندی به ترتیب در حدود 749 و 819 دلار قیمت داشته باشد.

اگرچه سامسونگ نتوانست گوشی‌های گلکسی اس 10 خود را به این حافظه‌های سریع مجهز کند اما گفته می‌شود یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های گوشی نوت 10 بهره‌مندی از این تراشه‌های حافظه پرسرعت خواهد بود. انتظار می‌رود امسال حداقل سه نسخه مختلف از گوشی‌های نوت 10 معرفی و روانه بازار شود.

نظر شما درباره وان پلاس ۷ پرو چیست؟ به نظر می رسد وان پلاس بسیار پیشرو در حال حرکت است.

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehrdad_ma

دیگه بی رقیب میشه
فقط یه استاندارد ضد آب نداره

با اون نمونه عکس زوم شده و پنل با امتیاز a+ و حذف حاشیه و حافظه ufs3 این قیمت خیلی هم خوبه

فراموش نکنیم رقباش با ufs2.1 حدود ۲۰۰ دلار گرانتر هستند برای نسخه پایه

✔ TVKade

وان پلاس 7 پرو جالب بنظر میرسه.
OxygenOS که حتی بهتر از سیستم عامل خود گوگل روی پیکسل 3 هس
صفحه نمایش 90Hz که با کیفیت و گرونه
باتری +4000 و شارژ سریع 30 واتی
و حالا UFS 3.0

Shiral

واقعا بی نظیره

_V_

اسنپدراگون ۸۵۵
دوربین احتمالا خفن!
حافظه های نسل جدید
باتری احتمالا فوق بهینه
رابط کاربری عالی
صفحه امولد اج سامسونگ
۱۲ گیگ رم
با اون قیمت!

_V_

آیس یونیورس تایید کرد که ازufs ۳.۰ ساخت سامسونگ بهره میبره
بعدشم عرضه مگه مهمه مهم اینه که اون گوشی ساخته شده باشه که اولین همون گلکسی فولد هست
اما از لحاظ رسیدن به دست مشتری اره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)