حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پاک شدن خود به خود تلگرام طلایی و هاتگرام از گوشی های اندرویدی

نوشته

4 سال قبل | 9 دیدگاه | اخبار داخلی، امنیت

اگر اخبار را دنبال کرده باشید حتما می دانید که گوگل دو اپلیکیشن تلگرام طلایی و هاتگرام را به عنوان بدافزار و نرم افزار جاسوسی شناسایی کرد و از شب گذشته این دو نرم افزار به صورت خودکار از روی برخی گوشی‌ها حذف شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره پاک شدن خود به خود تلگرام طلایی و هاتگرام از گوشی های اندرویدی صحبت کنیم.

پاک شدن خود به خود تلگرام طلایی و هاتگرام از گوشی های اندرویدی

هشدار گوگل Play Protect

هشدار گوگل Play Protect

در چند روز اخیر کاربران اپلیکیشن‌های تلگرام طلایی و هاتگرام هشداری از سوی گوگلدریافت کردند مبنی بر این که این دو اپلیکیشن به عنوان بدافزار و نرم افزار جاسوسی شناخته شده‌اند و کاربران باید آن‌ها را از روی گوشی‌های خود حذف کنند. همچنین آنتی ویروس Google Play Protect این دو نرم افزار را به دلیل تلاش برای سرقت کردن اطلاعات کاربران مسدود می‌کند و هشدار زیر را برای کاربران به نمایش می‌گذارد که در آن گفته شده این برنامه در تلاش است از داده‌های شخصی شما مانند پیامک‌ها، عکس‌ها، صداهای ضبط شده و سابقه تماس‌هایتان جاسوسی کند.

تلگرام طلایی را از گوشی خود پاک کنید، این بار گوگل به شما هشدار می دهد

تلگرام طلایی و هاتگرام حذف شدند

حالا به نظر می‌رسد گوگل خود دست به کار شده و اپلیکیشن‌های تلگرام طلایی و هاتگرام را به صورت خودکار از روی برخی گوشی‌های تلفن همراه کاربران حذف کرده است و دیگر اجازه نصب آن‌ها را به کاربران نمی‌دهد. مدتی پیش، مدیران تلگرام نیز در خصوص امنیت این نسخه‌های غیر رسمی Telegram هشدار داده بودند.

همچنین روز گذشته اظهارنظری از سوی رئیس پلیس فتای کیش منتشر شد که بر اساس آن سرهنگ محمدرضا رضایی گفت اپلیکیشن‌هایی که از فیلترینگ عبور می‌کنند مانند تلگرام طلایی، تلگرام ایکس، دوست‌یابی و همسریابی، بدافزار و نرم افزار جاسوسی هستند و به محض نصب شدن روی گوشی، اطلاعات کاربران را به مقصد از پیش تعیین شده ارسال می‌کنند. اما وی امروز این اظهارنظر را تکذیب کرد و گفت نقل قول منتشر شده درباره بدافزار بودن تلگرام طلایی صحت ندارد. سرهنگ رضایی البته در ادامه اظهار کرد شبکه‌های اجتماعی بستر مناسبی برای سوءاستفاده و انتشار بدافزارها شده و بسیاری از بدافزارها در این قالب و با عنوان برنامه‌های مختلف از طریق شبکه های اجتماعی در حال انتشار هستند.

هاتگرام مانند تلگرام طلایی متهم به جاسوسی از اطلاعات کاربران است

در پایان گفتنی است، اپلیکیشن‌های تلگرام طلایی و هاتگرام نمونه‌های داخلی و غیر رسمی تلگرام هستند که بدون نیاز به فیلترشکن، امکان دسترسی کاربران به تلگرام را فراهم می‌کنند. این دو اپلیکیشن پس از فیلتر شدن تلگرام کاربران زیادی را به سوی خود جذب کردند، اما همواره هشدارهایی درباره امن نبودن آن‌ها شنیده می‌شد تا این که اکنون گوگل خود دست به کار شده و با این نرم افزارها مقابله کرده است.

نظر شما درباره پاک شدن خود به خود تلگرام طلایی و هاتگرام از گوشی های اندرویدی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

ایولا به گوگل…. 🙂

mehrdad_ma

عالیه . برای مردمی که با همین تلگرام طلایی و هلاتگرام علیه غرب وحشی مبارزه سیاسی میکنن

تا کمتر ما رو توجیه کنن نرم افزار داخلی امنیت داره

atoranji

مجتبی ذوالنوری، از نمایندگان اصولگرا و عضو فراکسیون ولایی مجلس با انتقاد از دولت حسن روحانی تایید کرده است که دو شبکه پیام‌رسان هاتگرام و طلاگرام (تلگرام طلایی) از سوی “یک دستگاه امنیتی در داخل کشور” راه‌اندازی شده‌اند و به طور طبیعی یک نسخه از اطلاعات کاربرانی که از طریق این دو شبکه وارد تلگرام می‌شوند، از سوی این دستگاه امنیتی ذخیره می‌شود.

_V_

اره داش برا اینه که کسایی که ضد نظامن پیدا کنن

Amir Hossein

ماشالا به گوگل 👌

jilibilina

الان یکساله که تلگرام و گوگل راجع به جاسوسی بودن این نرم افزارها دارن هشدار میدن، ولی متاسفانه ملت انگار نه انگار
اون احمقهایی که همچنان از این نرم افزارها استفاده میکنن خودشون به درک، بذار اطلاعاتشون لو بره، ولی مشکل اینجاست برای مخاطبینشون هم امنیت به خطر میوفته و باعث میشه کسانی که هیچوقت از این نرم افزارا هم استفاده نکردن در خطر باشن
یع ذره پیش خودشون فکر نمیکنن که اگه این نرم افزارا ریگی به کفششون نبود تا حالا صدبار فیلتر شده بودن

matias7

یکسال هست تلگرام طلایی داره کار میکنه پاول درو میتونست دسترسی اونها رو به سرورش قطع کنه در ضمن اینا پوسته هستن شاید جلویورود کاربرا به بعضی کانالهاروبگیرن اما دسترسی به اطلاعات رد و بدل شده ندارن، وزیر هم چرا اینهمه مدت ساکت بوده؟ همه چی مشکوکه

simonb

از همه جاسوس تر خود گوگله این جاسوسی رو گوگل توی این مدت متوجه نشد حالا که امریکا می خواد به مردم ایران فشار بیاره یهو از تو یه پوسته یه جاسوس افزار پیدا کردن؟ طرف چار خط کد زده واجاسوسا سر میده باشه شما خدای امنیت داداش راضی شدی؟

simonb

خنده داره خود گوگل حتی به dna و اطلاعات ژنتیکی کاربراشم رحم نمی کنه! یه کم سرچ کنید خواهشا! انگلیسی رو فقط برای فیلم گذاشتن نذاشتن. اینا همه ش فیلمه این ترامپ نسناسه امریکا از همیشه بوی گندش بلندتره. کاخ سفید رو سرشون خراب شه که همه ش کرم می ریزن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)