حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رسما تایید شد که هواوی پی ۳۰ پرو با زوم پریسکوپی عرضه می شود

نوشته

5 سال قبل | 13 دیدگاه | هواوی

هفته پیش بود که هواوی پی ۳۰ پرو را با دوربین سه گانه و لنز ۱۶-۱۲۵ را با هم دیدیم و موضوع این مطلب آن جا تایید شد اما امروز رسما تایید شده که هواوی پی ۳۰ پرو با زوم پریسکوپی عرضه می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

بعد از این که تایید شد هواوی قصد دارد پرچمداران ۲۰۱۹ سری پی ۳۰ خود را در ۲۶ مارس (۶ فروردین ۹۸) در پاریس رونمایی کند، از عبارات زیادی نظیر پیشرو، قدرتمند، دقیق، حرفه‌ای و ویژه برای آن استفاده شد و حالا به نظر می‌رسد که برخورداری از یک دوربین پریسکوپ می‌تواند یکی از قابلیت‌ های مهم دوربین این گوشی ها باشد.

چندی پیش بود که ریچارد یو، مدیر عامل هواوی، با یک روش جدید و انتشار چند عکس، به طور نیمه رسمی تایید کرد که پرچمداران سری پی 30 و به‌خصوص مدل پی ۳۰ پرو (Huawei P30 Pro) قرار است به دوربین چهارگانه که تحت همکاری مشترک با لایکا تولید شده، مجهز شوند. حالا کلمنت ونگ (Clement Wong)، نایب رئیس بخش جهانی بازاریابی محصولات هواوی، تایید کرده است که دوربین این گوشی های جدید از یک سیستم پریسکوپ‌مانند با برخورداری از فناوری زوم پیشرفته برخوردار خواهد بود.

قطعا فناوری‌های مربوط به بزرگنمایی بدون افت کیفیت، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مد نظر کاربران در دوربین های موبایل هستند و حالا هواوی P30 پرو علاوه بر یک ترکیب از دوربین‌های معمولی و فوق عریض، به یک سنسور جدید نیز با طراحی منحصر‌به‌فرد مجهز می‌شود که قادر است با بهر‌ه‌گیری از ساختاری شبیه پریسکوپ، فناوری زوم فوق‌العاده قدرتمندی را ارائه دهد. احتمالا می‌دانید که یک سنسور ToF نیز برای تشخیص عمق و فاصله‌ی اشیا به شکل دقیق در کنار کادر دوربین قرار خواهد گرفت تا در مصارفی نظیر واقعیت افزوده، قدرت بسیار بالاتری در اختیار کاربر قرار بگیرد.

قرار است دوربین پریسکوپی پی سی پرو جایگزین لنز تله‌ فوتویی شود که در حال حاضر بر روی میت ۲۰ پرو و پی ۲۰ پرو وجود دارد. این دوربین ساختاری مربعی‌شکل خواهد داشت و طبق ادعای ونگ، قرار است کاری انجام دهد که که تا به حال توسط کس دیگری انجام نشده است. البته این مقام مدیریتی هواوی جزئیات بیشتری درباره‌ی این سیستم ارائه نکرده است اما احتمالا شاهد به‌کارگیری یک سیستم زوم مکانیکی درون آن خواهیم بود.

تلویحا تایید شد که هواوی پی ۳۰ پرو با دوربین چهارگانه عرضه می شود

در ضمن نمی‌دانیم که این بزرگنمایی بدون افت کیفیت تا چه حدی انجام خواهد گرفت، اما با توجه به این که پرچمدار حال حاضر سری پی به زوم اپتیکال ۵ مرحله‌ای مجهز شده است، انتظار داریم که حداقل سیستم زوم ده برابری بدون افت کیفیت در نسل بعدی سری پی قرار بگیرد؛ احتمالا این تصویر از سطح ماه که دارای جزئیاتی باورنکردنی است نیز توسط ریچارد یو و با استفاده از دوربین پی ۳۰ پرو گرفته شده باشد.

قابلیت عکاسی در شب در دوربین پی 30 پرو هواوی ارتقا می‌یابد

 

همچنین یک مورد دیگر که در دوربین‌های جدید هواوی ارتقا خواهد یافت، بحث عکاسی در شرایط نوری بسیار کم است. همین حالا هم با میت ۲۰ و ۲۰ پرو می‌توان عکس‌های فوق‌العاده‌ای در طول شب گرفت، اما گویا این برند چینی قصد دارد این سطح را نیز ارتقا دهد. در حال حاضر قابلیت Night Sight در گوشی های گوگل یک ویژگی فوق‌العاده است و حالا گویا با گوشی های جدید پی سی شما قادر خواهید بود حتی با نوری در حد شعله‌ی یک شمع نیز عکس‌‌های باکیفیتی بگیرید. در ضمن این ویژگی قرار است نه تنها از طریق نرم افزار، بلکه از طریق امکانات جدید سخت افزاری نیز مجهز شود تا شاهد سطح جدیدی از عکاسی در نور کم باشیم.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید هواوی پی ۳۰ پرو هم مانند هواوی مانند پی ۲۰ پرو دوربین موبایل را ارتقا می دهد؟

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
✔ TVKade

هواوی داره میره تا دوباره رکورد dxo رو جابجا کنه.

Arrow

عالیه
دوربینش به نظر خیلی جذاب میاد

نیما عرفانی

طبق معمول دوباره شاهد تحول انقلابی در دوربین های موبایل توسط هواوی هستیم .
دوربین نوکیا ۹ پریویو در حد اون چیزی که انتظار می‌رفت نبود و همینطور دوربین گلکسی إس ۱۰ ( البته دوربین سلفیش واقعاً عالیه)
به نظرم بهترین دوربین های موبایل نیمه ی اول ۲۰۱۹ ، متعلق به سری پی ۳۰ هواوی و سونی اکسپریا وان هستش .

RS.R

هواوی دس بردار نیست. جنگ دوربین. کاش. سامسونگ هواوی. ایقدر. رو سخت افزار. مانور میدن. حداقل. اونهایی عالی و جدید ارایه هم میدادن در زمینه نرم افزاری. مثال الان. میت 9و .8. یا اس 7 ایج. حداقل با چهار یا پنج ثانیه اختلاف. میتونن. همون کاری اس 10 پلاس یا میت 20 پرو. انجام میدن اجرا کنن. یعنی. این چند ثانیه. خیلی. تو زندگی تاثیر داره. ارزش. این همه پول داره.. فقط هیجان چشم هم چشمی… بله اگه. مثال. نتونستم. هم سان سخت افزار ها یه بروز هر دو برند. بازی ها حداقل. زیر.گرافیگ ایکس باکس ارایه میکردن. ارزش خریدشان ارزش و هیجان تر بود یا نرم افزارهای کاربردی. فوق‌العاده. فقط الکی سخت افزار ارایه میدن. بدونه. اپشنهایه. کاربردی هیجان انگیزی. باهاش ارایه بدن. اگه جز هیجان دوربین. در نظر نگیریم

RS.R

دس بردار نیست. جنگ دوربین. کاش. سامسونگ هواوی. اینقدر. رو سخت افزار. مانور میدن. حداقل. اپشنهایه عالی و جدید ارایه هم میدادن در زمینه نرم افزاری. مثال الان. میت 9و .8. یا اس 7 ایج. حداقل با چهار یا پنج ثانیه اختلاف. میتونن. همون کاری اس 10 پلاس یا میت 20 پرو. انجام میدن اجرا کنن. یعنی. این چند ثانیه. خیلی. تو زندگی تاثیر داره. ارزش. این همه پول داره.. فقط هیجان چشم هم چشمی… بله اگه. مثال.اگه هم سان سخت افزار ها یه بروز هر دو برند. بازی ها حداقل. زیر.گرافیگ ایکس باکس ارایه میکردن. ارزش خریدشان ارزش و هیجان تر بود یا نرم افزارهای کاربردی. فوق‌العاده. فقط الکی سخت افزار ارایه میدن. بدونه. اپشنهایه. کاربردی هیجان انگیزی. باهاش ارایه بدن. اگه جز هیجان دوربین. در نظر نگیریم

پاسخ دادن

Vahid

امیدوارم اینقدر ک تبلیغ میکنه خوب باشه و واقعی
چون میت ۲۰ رو با ایکس مکس تست کردم
ن تنها برتری ندیدم بلکه بعضی جاها ایفون بهتر بود
فقط تو شرایط نوری کم میت بهتر بود

Rog_Pc_Gamer

زوم ضریب بالایی داره تو dxo و احتمالا توی نمره کلی امتیاز خیلی زیادی رو کسب میکنه و هیچ بعید نیست امتیاز بالای ۱۱۵ رو بیاره حتی شاید امتیاز ۱۲۰ هم بیاره
فارق از اینا به نظرم لازمه یه hdr درستو حسابی به گوشیاش اضافه کنه چون توی روز داینامیک رنج راحت زیر اپل و گوگل و سامسونگ هست
و امید وارم جز دوربین فرقای خیلی بیشتری با میت ۲۰ پرو داشته باشه
از ظاهر پشتشم خیلی خوشم اومده و خیلی جذاب تر از میت ۲۰ پرو و اس۱۰ میدونمش

maghami1999

این گوشی قطعا بی نظیر خواهد بود و بهترین دوربین رو خواهد داشت ولی فعلا با توجه به مقایسه ها و تست ها اکسپریا وان بهترین دوربین رو داره

علی شیخ زاده

و باز هم دوربین جدید و رکورد dxo

Vahid

هواوی:ما رکورد زدیم

Saeed Mohammadipouya

اگه اینطور باشه عالیه افرین

mega08

چقد دیگه رو دوربین مانور میدن. همین کیفیتی ک هس کفایت میکنه.
بیشتر رو باتری باید کار کنن.
سخت افزار ک خیلی قویه و تقریبا ب بلوغ رسیده
صفحه نمایشهام ک عالی شدن .
دوربین های گوشی هام ک خیلی خوبن .
ولی باتریها فاجعن. ی روز تا ی روزو نصفی نگه داشتن خوب نیس. اگه بتونن تکنولوژی کشف ابداع ک با استفاده متوسط بشه حداقل ۳ روز نگه داره . عالی میشه.
در کل الان اکثرا دوربین سلفی براشون مهمه نه دوربین اصلی 😐
برا عکاسیم اگه ی slr ارزون قیمت یا کامپکت لنز خور بگیره . خیلی بهتره .

Shiral

احتمالا بهترین دوربین سال

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)