حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هوآوی می گوید که می تواند امسال پرفروش ترین برند موبایل شود

نوشته

5 سال قبل | 28 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، هواوی

هوآوی احتمالا سال ۲۰۱۸ را به عنوان دومین برند پرفروش بازار پشت‌سر گذاشته باشد و این یک موفقیت بسیار بزرگ است. می دانیم که همه یک هدف دارند و آن اول بودن، بهترین بودن و شاخص ترین بودن است. البته که با توجه به تعاریف مختلف خیلی سخت است که هر سه این موارد را با هم باشید اما به هر صورت یکی از فاکتورهای مهم، تعداد فروش است. هوآوی می گوید که می تواند امسال پرفروش ترین برند موبایل شود و در ادامه با هم درباره آن بیشتر صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

هوآوی میت ۲۰ پرو

هوآوی میت ۲۰ پرو

ما حتی بدون بازار امریکا می توانیم در سال جاری به شماره یک دنیا (در زمینه فروش موبایل) تبدیل شویم

امروز صبح بود که مودم 5G هوآوی Balong 5000 هوآوی با حداکثر سرعت ۶.۵ گیگابیت معرفی شد و در همین مراسم بود که Richard Yu مدیر عامل هوآوی یک ادعای بزرگ را مطرح می کند. او می گوید ما حتی بدون بازار امریکا می توانیم در سال جاری به شماره یک دنیا (در زمینه فروش موبایل) تبدیل شویم.

او درباره شرکتی صحبت می کند که که در حال حاضر دومین برند پرفروش موبایل در دیناست و فقط رقیب کره ای آن ها یعنی سامسونگ در مقابلشان است.

مدت قابل توجهی از سال ۲۰۱۸ هوآوی همچنان پشت سر اپل و سامسونگ بود اما در ماه آگست آن ها به رتبه دوم رسیدند. در حالی که هوآوی سهم قابل توجهی از بازار را کسب کرده است سامسونگ و اپل دچار بحران بوده اند. سامسونگ سهم بازار بزرگی را از دست داده است و اپل حدود ۳۳ درصد ارزش خود را به چشم خویش دید که می رود!

هوآوی میت ۲۰ پرو

هوآوی میت ۲۰ پرو

طبق آمار فروش هوآوی موبایل در سال ۲۰۱۸ برابر ۲۰۸ میلیون عدد دستگاه بوده است که ۳۵ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۱۷ را نشان می دهد. آن ها سال ۲۰۱۷ تعداد ۱۵۳ میلیون دستگاه موبایل فروخته بودند. این رشد در صورتی است که بازار جهانی موبایل حتی ۳ درصد افت داشته است!

با این حال، Huawei اخیرا با برخی از سختی های شدید مواجه شده است؛ چرا که دولت ها در سراسر جهان ممنوعیت کامل و یا جزئی محصولات Huawei را به دلیل اتهامات مربوط به ارتباط این شرکت با دولت کمونیست چینی در دستور کار دارند. اگرچه هیچ اثبات جامعی در مورد این ادعاها وجود نداشته است، اما سیاستمداران را از هشدار به اینکه هوآوی می تواند از طریق محصولاتش، پکن را به جاسوسی بر کشورهای دیگر کند. باز نداشتع است.

وقتی درباره این موضوع صحبت می شود، وو می گوید:

مشتریان ما به ما اعتماد دارند. این تنها سیاستمداران هستند که تلاش می کنند به ما فشار بیاورند.

به دلیل همین مسائل سیاسی اما هوآوی از بازار موبایل امریکا سهمی ندارد. او می گوید اگر آن ها بتوانند به بازار امریکا راه پیدا کنند می توانند به اولین برند در زمینه فروش موبایل تبدیل شوند. البته باید توجه داشته باشید که بازار موبایل امریکا با تمام ارزشمندی اش اما در مقابل بازار چین که به خصوص برای تعداد فروش، بازار جذابی است، در اختیار هوآوی است.

هوآوی موبایل منعطف خود را در MWC 2019 رونمایی خواهد کرد

در همین کنفرانس وو تایید می کند که هوآوی موبایل منعطف خود را در MWC 2019 رونمایی خواهد کرد و ابتدای بهار برای خرید آماده خواهد بود!

نظر شما چیست؟‌ فکر می کنید هوآوی از پس سامسونگ برخواهد آمد؟

اشتراک در
اطلاع از
28 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Alif16

یک روز بهتون قول میدم خبرهای افت این برند رو هم خواهیم شنید

Mashallah_khan

آخه ترول شلمغز چرا باید همه جا عر عر کنی؟ مجبوری برو سامگوهتو بفروش یعنی خجالت نمیکشی تو و بقیه طرفدارای سامسونگ همه جاتون نه تنها سوخته که هیچی کلا پوست و گوشتتون کنده شده با جراحی هم درست نمیشین 😂😂😂😂
دیدی سامسونگ جونت گو ه رو مالوند به صورت خودت و بقیه طرفدارا حالا خوب که رفتی یه گوشه گریه کردی میای اینجا مثل سگ هار واق واق میکنی عقده های دوران کودکیتو خالی‌ کنی برو پی کارت گریه هاتو کن نمیخواد ثابت کنی تو و بقیه فنای سامسونگ برامون ثابت شده این با اسکی های پی در پی از هواوی مثل شارژ معکوس و gpu turbo و دوربین سه گانه هر روز‌ چپ و راست گو ه میمالونه به صورتتون‌ فقط میاید بوی خوش فضای اینجارو با صورتای قهوه ایتون به گو ه میکشید الهی که سال بعد با اول شدن تو فروش بازم بر ی نه به هیکلتون

majidbolhasani

ترول خان سامسونگ شما خودت رو ناراحت نکن دنیا رو چین گرفته همون j8 یا هر مدلی از سامی که الان دست شما هستش و پشتش رو بخون یا توی چین درست شده یا توی ویتنام اگه سرت به دور و اطرافت بچرخونی توی زندگی شخصیتون کلی لوازم و وسایل چینی میبینی و این چینی ها فعلا که دارن روز به روز بهتر از قبل پیشرفت میکنن و دنیا رو تقریبا در قبضه خودشون دارن که هواوی الان یکی از ۵ شرکت موفق چینی هست و از این قائده مستثنی نبوده و نخواهد بود و ظمنا یه چیز دیگه اونم اینکه خواهشمندیم که نویسنده محترم این مقاله و خبر هم دقت کنید و اشتباه به عرض مردم نرسونید چون هواوی از اول سال ۲۰۱۸ بالاتر از آیفون قرار داشته حتی اواخر ۲۰۱۷ هم یه جورایی بالاتر بود و نه از ماه آگوست ۲۰۱۸_لطفن بیشتر دقت و مطالعه کنید.

Arrow

فعلا که چند ساله خبر افت برند مورد علاقه تو رو میشنویم

Alif16

این مدیر عوض بشه کارش تمومه امیدوارم به زودی قورشو گم کنه

Pouya

یعنی از اینکه هواوی کارش تموم شه خوش حال میشید چرا؟

ronin

مریضه خب
جدی نگیریتش
صحبت ها و سخنان ایشون بیانگر حاله پریشونشه

Peiman

آقای ع.طایی بعضی از گوشی ها بررسی شدند اما بررسیشون منتشر نشده ، میشه علت رو بگین؟؟؟

chalton

به امید نابودی هواوی کثیف.
دولت چین به اجبار کاری کرده تا مردمش مخصوصا کارمندای دولتیش یا وابسته به دولت از برند هواوی استفاده کنن برای همین یه دفعه رشدش زیاد شد ولی ایشالا به سمت نابودی میره،اول آمریکا الان هم کشورهای اروپایی دارن کم کم واردات گوشی های هواوی رو ممنوع میکنن،👏👏👏👏افرین به این اتحادشون.

Sadeghh

زور نزن رفیق
هنوز رشوه های سنگین سامسونگ فراموش نشده

ronin

آقا بزار زورشو بزنه😂
واکنش اینا نشون میده برندای چینی کارشونو عالی انجام دادن که فکرو ذکر ایناس

Arrow

همه دارن بهت میخندن خجالت بکش حداقل این همه چرت و پرت نگو

علی شیخ زاده

ازسال ۲۰۱۳ تا الان که اخبار این شرکت رو دنبال میکنم هواوی هر وعده ای داده کم و بیش بهش رسیده بنظرم این وعده هم محقق خواهد شد شاید امسال نه اما بالاخره میشه.
و بنظرم تنها دلیلی که شاید بتونه جلوی این اتفاق رو بگیره مشکلات و تحریم هایی هست که امریکا ایجاد کرده.

ronin

قطعا با برنامه ریزی و مدیریت خوبش میتونه
ولی فکر نکنم به این زودی باشه

amer

سلام اقای عطایی اندازه ارتفاع اکسپریا 16سانتی متر هست که در واقع 162میلی متر هست و بر خلاف اطلاعات قبلی 167میلی متر نمی باشد یعنی 5میلی متر کوتاهتر هست.

mosayebso

ساقیش خوب بوده خخخ

vahid abedi

من فکر میکردم واقعیت داره

ممنون که منو روشن کردین

پس اون چارت های اعلامی سایت های مرجع اشتباه بود

فکر کنم تو چارت شما هواوی به جای رشد 35 درصدی فروش سال میلادی قبل دارای رشد منفی 8 درصد بوده.

پس چارت داریم تا چارت.
تعصب و کینه هم حدی داره.

شما همون تمسخر و واکنشی که به برندهای کم فروش بابت کاهش نرخ فروششون میکنین همون واکنش و تمسخر رو به برندی که 35 درصد رشد سالانه کرده رو هم میکنین

خب اسم این رفتار رو چی میشه گذاشت

چرا وقتی امار کاهش فروش 30 درصدی سونی میاد سونی رو تخریب میکنین و تمسخر و از شکست تمامی برندها جز سامسونگ خوشحال میسین

اما در برابر رشد 35 درصدی هواوی بازم همون رفتار و تمسخر

پس بر خلاف ادعاهاتون ملاک شما امار و ارقام و عملکرد واقعی نیست

مگه میشه همه رو با یه چوب زذ

حنای شما دیگه رنگی نداره
چون چند ماهه از رسالت خودتون دور شدین

برخلاف کامنت های خوب و علمی که درگذشته مینوشتین چند ماهه شدیدا کامنتهای غیر علمی متعصبانه و تخریب گرانه با ادبیات غیر مناسب و توهین دار مینویسین و همین باعث شده گذشته بعضا خوبتان در نظرات عوض بشه و برداشت کاربران از جنابعالی عوض بشه

فارغ از اینکه تو دلتون چی میگذره کامنتهاتون و رفتارهاتون دقیقا مثل اون چند کاربری شده که در برابر اونها مقاومت میکردین

دقیقا شدین مثل اونها

ایا دوست دارین در مورد شما اینگونه برداشت بشه

یه لحظه به صورت بی طرف از بیرون نگاه کنید

mosayebso

یکی نیست بگه اول اپل رو جا بزار بعد فکر جایگاه اول باش خخ
فعلا فقط توی یه چارت تونسته اپل رو جا بزاره و‌چارت پایانی سالم اپل اکثرا اوله

Farzad1997

شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی….😅

محمد شادکانی

به نظرم میتونه من با نظر اقای شیخ زاده کاملا موافقم و هواوی از سال ها قبلا تغریبا به تمام وعده هاش رسیده دوستانی که به هواوی میگن حبابی و بنجل و الهی نابود شه فک کنم تو ارزو یه دونه میت 20پرو موندن و این باعث فشار روانی شده مثل عشق یک طرفه تبدیل به تنفر شده

محمد شادکانی

عذر میخام تقریبا اشتباه تایپی

Milad7

هنوز که هنوزه یک سوم مردم ایران به هواوی میگن هاوایی 😅

majidbolhasani

آخه عمو میلاد دلیلش در اینه که بی سوادن وگرنه لازم نیست که کسی تلفظ اینو به من و شما یاد بده اگه سواد کافی و واقعی داشته باشیم باید خودمون بتونیم درست بخونیمش و تلفظش کنیم.ولی دم هواوی گرم که در عرض کلا ۱۰ سال که وارد دنیای گوشی و موبایل شد(قبل از این فقط در زمینه ساخت تجهیزات و دکل و فرستنده و گیرنده های رادیوئی و مخابراتی فعالیت میکرد) در برابر شرکتی مثل سامسونگ که حدودا ۴۰ ساله داره گوشی تلفن از رومیزی گرفته تا گوشی های لمسی امروزی داره فعالیت میکنه تونست اینقدر سریع پیشرفت کنه و در میان ۳ شرکت برتر در این حوزه و فن آوری قرار بگیره.ای کاش ما ایرانی ها هم به جای این ایراد گرفتن ها میتونستیم یه روزی لااقل شرکتی مثل هوا ی و یک دهم پیشرفت هواوی رو داشته باشیم

majidbolhasani

chalton جان اولا که من این حرفو همه جا گفتم و تکراری هستش ولی بازم میگم اونم اینکه من خودم سامسونگ سری سال ۲۰۱۷ دستمه ولی هواوی رو تحسین میکنم و دوما سایت جی اس ام آرنا(معروف ترین سایت در مورد موبایل) تجزیه و تحلیلش از این اقدام آمریکا اینه که کشور آمریکا به خاطر اینکه دو هدف رو داره با این کارش دنبال میخواد بکنه که ولینش و مهمتره اینه که میخواد با این کار تعداد و آمار فروش هواوی رو بیاره پایین و با ممنوع کردن واردات گوشی های هواوی به امریکا و تلاش برای همسو کردن بعضی از کشورهای صمیمی با آمریکا مثل انگلستان و چند کشور اروپایی و کانادا میخواد ضربه ای رو که هواوی با پس زدن اپل و بالاتر قرار گرفتن از آیفون در میزان و تعداد فروش و در نتیجه اینکه باعث کم شدن قدرت مالی و اقتصادی هواوی بشه و دومین علت رو که جی اس ام آرنا ازش یاد کرده و باعث شد واردات هواوی به آمریکا ممنوع بشه و نوشته بود که به صورت حرف هستش و در عمل و واقعیت نتونسته ثابت کنه اینه که با ایجاد شک و تردید علیه هواوی و انگ زدن به هواوی که این شرکت وسایل استراق صمغ (ببخشید اگه غلط املایی بود)و شنود غیر قانونی میخواد جایگاه هواوی رو در دنیا خراب کنه و از طریق جنگ نرم و جنگ روانی اقدام به کاهش مشتری هواوی بکنه.ولی خودمونیم قبول کنید که این آمریکایی ها به خودشون خیلی مغرورند و دلشون نمیخواد و دوست ندارن هیچکس و هیچ کشوری ازشون بزنه بالاتر و پیشرفت کنه و برای این کارشون دست به همه نوع مقابله و ابزار و حربه ای میزنن.

نیما عرفانی

موافقم و استدلال درستی داشتین.

Arrow

شما هر چقدر هم که حرف درست بزنی باز یه عده هستن خودشونو زدن به مفهمی دوست عزیز

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)