حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل پیکسل اسلیت (Pixel Slate) رسما معرفی شد، تبلت با سیستم عامل کروم

نوشته

5 سال قبل | یک دیدگاه | تبلت، گوگل

سه روز پیش بود که در ترنجی خواندیم تبلت جدید گوگل پیکسل لو رفت و چیپست Core i7 و 16 گیگابایت حافظه رم بخشی از مشخصات سخت افزاری آن بودند. حالا به نظر می رسد که آن شایعه صحیح بوده و این مشخصات بالاترین گزینه خرید تبلت جدید گوگل با نام پیکسل اسیلت (Pixel Slate) است! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

پیکسل اسیلت یا همان Pixel Slate نام این سخت افزار جدید ارایه دهنده سیستم عامل کروم (Chrome OS) است. اسلیت به معنی تخته و لوح است. اگر محصولات قبلی گوگل در بخش محصولات مبتنی بر Chrome OS را مرور کنید، یک کروم بوک و سپس یک پیکسل بوک را می بینید. اولی در فرم فکتور یک لپتاپ ساده و دومی در فرم فکتور تبدیل پذیرها بود. حالا گوگل تصور می کند دستگاه بعدی آن ها باید تبلت طور باشد و این نام برای آن ها به بهترین وجه منظورشان را می رساند.

پیکسل اسلیت یک تبلت با 2 پورت Type C و یک حسگر اثرانگشت روی لبه است که دو بلندگوی جلوی دستگاه به صورت استریو همسان دارد. این تبلت به تنهایی 599 دلار قیمت دارد که به نظر برای مشخصات پایه 4 گیگابایت حافظه رم، حافظه داخلی 32 گیگابایت و چیپست نسل هشتم اینتل سلرون بد نباشد. قیمت آن مدل پیکسل اسلیت که بنچمارکش را با چیپست Core i7 و 16 گیگابایت حافظه رم دیده بودیم، ناقابل 1600 دلار است!

علاوه بر این ها، 200 دلار قیمت کیبرد و 100 دلار قیمت قلم را نیز 600 دلار مدل پایه اضافه کنید تا با یک تبلت 900 دلاری رو به رو شوید!

اما گوگل پیکسل اسلیت چه نمایشگری دارد؟ نمایشگر 12.3 اینچی که آن ها آن را Molecular Display می نامند، رزلوشن 2000*3000 پیکسل دارد و چگالی تصویر 293 پیکسل در هر اینچ مربع را ارایه می کند. همچنین قرار است 10 ساعت عمر باتری به شما بدهد و با شارژر سریع گوگل در مدت 2 ساعت و 15 دقیقه 100٪ شارژ شود.

از نظر نرم افزاری همانطور که گفتیم سیستم عامل گوگل پیکسل اسلیت Chrome OS است و این سیستم عامل می تواند نرم افزارهای اندروید را اجرا کند. پس علاوه بر اندروید، شما تجربه دسکتاپ طور مرورگر کروم یا دیگر نرم افزارهایی که توسعه دهنده آن ها را اختصاصا برای Chrome OS توسعه بدهد را می توانید داشته باشید. مثلا Adobe Acrobat Reader یکی از این مثال هاست.

در تجربه اولیه گفته می شود این تبلت کمی لگی ظاهر شده است اما امیدوارند در نهایت چنین عملکردی به دست کاربر نرسد. به صورت کلی نظر من خیلی روی آن مساعد نیست مگر این که شما واقعا یک دستگاه Chrome OS نیاز داشته باشید!

نظر شما چیست؟ گوگل پیکسل اسلیت را می پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
aminkaabi

سلام ، لطفا یک توضیحی درباره ی سبستم عامل کروم بدید، متاسفانه اطلاعی ندارم. سپاسگزارم، در پناه الله باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)