حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه دوربین آیفون Xs مکس با آیفون X در فیلم برداری

نوشته

5 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، تست، دوربین، مقایسه

آیفون های سری اس عموما پیشرفت دوربین را ارایه می کنند، البته این خیلی کلی نیست ولی آیفون های سری جدید روی تغییرات ملموس تر بیرونی (مثل دوربین دوگانه) کار می کنند و سری اس کمی از درون تغییر می کنند. در دوربین آیفون Xs مکس و البته آیفون Xs سایز بزرگ تر شده اندازه پیکسل ها، افزایش پیکسل های فوکوسی و البته پردازش بهتر شده اند. به نظر می رسد قرار نیست این پردازش بهتر تصویر به آیفون X اضافه شود و دلیل مشخص نیست. به هر حال امروز یک ویدیو جذاب از مقایسه دوربین آیفون Xs مکس با آیفون X در فیلم برداری داریم که تماشای آن را به شما توصیه می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

 

فیلم برداری HDR بزرگ ترین برتری دوربین آیفون Xs مکس نسبت به آیفون X است

مقایسه های دوربین این کانال یوتیوب عموما جذاب است و خود شخص هم انرژی ویژه ای دارد. در این تست می بینیم که فیلم برداری HDR بزرگ ترین برتری دوربین آیفون Xs مکس نسبت به آیفون X است. شایان ذکر است که عملکرد دوربین آیفون Xs مکس با آیفون Xs تفاوت ویژه ای ندارد و همین خروجی را برای آیفون Xs هم می توانید تصور کنید. فیلم برداری HDR چه در دوربین اصلی و چه در دوربین سلفی آن انجام می پذیرد که قابل ستایش است. هر چند همچنان عملکرد آیفون Xs مکس در شرایط تاریک خوب نیست اما اگر در شرایط نوری روز و شرایطی جذاب مثل غروب و طلوع خورشید با آن فیلم برداری کنید کاملا تفاوت را درک می کنید. حتی در شرایط نوری روز هم آسمان آبی تری را برای شما به تصویر می کشد.

لرزشگیر دوربین آیفون Xs مکس نیز در فیلم برداری بهتر شده است و در زوم دیجیتال نیز آلگوریتم کنتراستی و شارپ تری را ارایه می کند که سبب خروجی کمی بهتری می شود. همچنین از یاد نبرید که آیفون Xs مکس بالاخره با صدای استریو فیلم برداری می کند! موضوع قابل ذکر دیگر افزایش کیفیت فیلم برداری FHD به نرخ 240 فریم بر ثانیه است که اپل امسال بیشتر از اینکه روی افزایش نرخ فریم به 960 وقت بگذارد، روی کیفیت فیلم برداری 240 فریم بر ثانیه خود تمرکز کرده و این در خروجی قابل لمس است.

بد نیست این تست فیلم برداری 4K سینماتیک آیفون Xs مکس را هم با هم ببینیم که بیشتر روی همین ویژگی فیلم برداری HDR مانور می دهد.

 

این موضوع فیلم برداری HDR در کنفرانس معرفی آیفون Xs خیلی برجسته نشد و به نظر می رسد از آن دسته ویژگی هایی است که اپل برای کشف کردن کاربر و غافلگیر کردن آن قرار داده است! نظر شما چیست؟ نظر ما کاملا مساعد و جذاب است.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Quality

احتمالا دلیل مانور ندادن روی فیلمبرداری HDR این بوده که فقط فیلمبرداری بصورت HDR هست (فریم های فیلم بصورت HDR و ترکیب چند عکس ساخته میشن) اما فیلم نهایی بصورت 10 بیتی ذخیره نمیشه بهمین خاطر اون معنای فیلمبرداری HDR رو نمیده
یعنی داینامیک رنج فیلم خیلی عالیه ولی در رنگ ها و… یک فیلم HDR امروزی بحساب نمیاد

mostafa3

جالبه آیفون رو با آیفون مقایسه میکنن
چرا با p20pro و نوت 9 مقایسه نمیکنن
قابلیت hdrرو هم سونی xz2 premium و xz3داره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)