حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه دوربین پیکسل 3 ایکس ال با آیفون Xs مکس

نوشته

5 سال قبل | 9 دیدگاه | اپل، تست، تماشا کنید، دوربین، گوگل، مقایسه

می دانیم که گوگل با ورود به دنیای موبایل یک ویژگی بسیار مهم را به نام خود زده است و آن ویژگی “دوربین” است. مهم ترین موضوعی که درباره پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال مورد بحث خواهد بود، دوربین آن است و امشب می خواهیم مقایسه دوربین پیکسل 3 ایکس ال با آیفون Xs مکس را با هم ببینیم. با ترنجی همراه باشید.

شخصا پیش از آغاز بررسی حساب ویژه ای روی پیکسل 3 ایکس ال باز کرده بودم اما همیشه تست های عملی به ما نشان می دهند که هیچ چیز روی کاغذ یا روی تصورات ما رقم نمی خورد. برای شروع می بینیم که فیلم برداری HDR دوربین سلفی آیفون Xs مکس قطعا از پیکسل 3 ایکس ال بهتر است. در فیلم برداری دوربین اصلی به دلیل فیلم برداری HDR در آیفون Xs مکس رنگ ها کمی اغراق شده تر هستند. از نظر صدای استریو نیز ترجیح شخصی من روی آیفون Xs مکس است.

در عکاسی اما یک الگوی مشترک در تمام تصاویر پیکسل 3 ایکس ال وجود دارد و آن HDR بیش از حد است. لطفا به لبه های مناطف کم نور و پرنور توجه کنید، این کاملا افکتی است که وقتی شما HDR را به حد زیاد اعمال می کنید. البته این میزان تا حد زیادی در پردازش تصویر پیکسل 3 ایکس ال کنترل شده است اما برخی از اوقات کاملا این موضوع به چشم می آید. مثلا عکاسی سلفی پیکسل 3 ایکس ال را ببینید. پیشانی شخص در پیکسل 3 ایکس ال تیره تر از صورت و گردن آن است در حالی که هیچ دلیل به جز پردازش بیش از حد تصویر برای چنین خروجی دیده نمی شود.

قابلیت سوپرزوم پیکسل 3 ایکس ال مشخصا زوم دیجیتال بهتری نسبت به پیکسل 2 ایکس ال می دهد اما با لنز تله اختصاصی آیفون XS قابل رقابت نیست. در عکاسی شب می توان گفت پیکسل 3 ایکس ال بهتر ظاهر شده است و در عکاسی پرتره پیکسل 3 ایکس ال برتری خود را در زاویه دید بازتر (و احتمال قوی عملکرد بهتر در شرایط نوری ضعیف) به دلیل عکاسی با دوربین اصلی نشان می دهد. در شناسایی لبه های سوژه هر دو دستگاه عملکرد خوبی دارند که گاهی آیفون Xs مکس بهتر بود.

به صورت کلی می توان گفت پیکسل 3 ایکس ال به شکل مشخص پردازش خیلی زیاد نرم افزاری روی تصاویر را دارد که در آیفون Xs مکس هم برای مثال در عکاسی سلفی شاهد بیش از حد صاف شدن پوست و رنگ های گرم در عکاسی پرتره هستیم اما در مجموع باید گفت هر دو موبایل یکی از بهترین عملکردهای ممکن در بازار را دارند که شما می توانید به سلیقه خود بین آن ها انتخاب کنید. انتخاب شما کدام است؟!

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

به شخصه سلفی و عکاسی در نور کم پیکسل رو بهتر میدونم البته در بعضی صحنه ها در نور کم آیفون بهتر بود و در نور کافی برتری در عکاسی و فیلم برداری برتری با آیفون بود

Alif16

پیکسل بهتره

کهکشان

دقیقاااااا منم موافقم ، hdr بیش از حد باعث غیر طبیعی شدن میشه مخصوصا جایی که آسمان باشه شبیه کبودی و رنگ پریدگی میشه
این سه المان باید متعادل رعایت شه
۱. HDR
2.کنتراست
۳. اشباع رنگ
در عین حال چ در روز چ در شب باید عکس ها شارپ و بدون نویز
و بخصوص در شب اکسپوژر کاملا کنترل شده باشه

علی شیخ زاده

عکاسی در نور کم با پیکسل ۳ عالیه

علی شیخ زاده

انتظار شگفتی سازی دوربین پیکسل ۳ داشتم ولی انگار باید منتظر عملکرد میت ۲۰ پرو موند

siavash-t

من نتونستم ببینم. بعضی مواقع با آپارات مشکل دارم! نتیجه چی شد؟

Mohammadsoly

مساوی هستن از نظر من هر کدوم نقاط ضعف و قوتی دارن شب پیکسل بهتره ایفون روز ولی نه همیشه

BeFair

فکر می کردم پیکسل قاطع تر باشه اما دیدیم که آیفون Xs مکس هم دست خالی نیست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)