حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چرا آپدیت اندروید 9 سونی همین حالا آماده نیست؟ سونی توضیح می دهد!

نوشته

5 سال قبل | 11 دیدگاه | آپدیت اندروید 9، سونی

آگاه سازی مخاطب یکی از اصلی ترین راه های تعامل با آن است. اینکه اگر آپدیت اندروید 9 سونی همین حالا آماده نیست، چه دلیل دارد؟ امروز سونی با ارایه یک اینفوگرافیک ساده و جذاب به ما توضیح می دهد که چرا آپدیت اندروید 9 سونی همین حالا آماده نیست؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید تا در این زمینه بیشتر صحبت کنیم.

این مراحل کمابیش برای همه شرکت های اندرویدی یکسان است اما سونی روش خود را برای توضیح دادن آن استفاده کرده است.

ابتدا اینکه پیش از عرضه نهایی اندروید جدید که حالا اندروید 9 است، گوگل PDK یا کیت توسعه دهنده پلتفرم را به OEM ها که شرکت هایی مثل سونی باشند، ارایه می کند. سپس در سونی اولین کاری که انجام می شود، اضافه کردن آپدیت جدید به سیستم آن هاست.

پس از آن در مرحله سوم به HAL می رسیم. به صورت خلاصه باید گفت اینجا سخت افزارهای مختلف با نرم افزار جدید جفت می شوند و چون سونی تمام اجزای توصیه شدن توسط کوالکام را استفاده نمی کند، پس باید خودش دست به کار شده و آن بخش ها را با نرم افزار هماهنگ کندو

در مرحله چهارم و پنجم عملکردهای پایه ای و نرم افزارهای مخصوص سونی روی سیستم عامل جدید جان می گیرند. عملکردهای پایه ای مثل تماس ها، پیام و ارتباطات اینترنتی در مرحله چهارم و نرم افزارهای مخصوص سونی از جمله صفحه قفل، مخاطبین، موزیک، مووی، آلبوم، حالت ذخیره نیرو هوشمند STAMINA، دستیار اکسپریا و ای میل تنظیم می شوند.

مرحله شش و هفت مربوط به تست کردن و تست کردن بیشتر است. در مرحله ششم آن چیزی که به عنوان آپدیت اولیه به نظر می رسد به دست معدودی از کاربران حاضر در سونی یا به صورت آزمایشی خارج از آن (فاز آزمایشی آپدیت برای کاربران علاقه مند) می رسد تا مشکلات گزارش شوند. سپس در مرحله هفتم و پس از رفع مشکلات گزارش شده،‌دوباره دستگاه ها تست می شوند. البته اگر از زیر این همه تست مثلا قرار گرفتن BRAVIA Engine فراموش نشود!

مرحله هشتم همان جایی است که خیلی از شایعات درباره نزدیک بودن آپدیت گوشی ها منتشر می شود، دریافت گواهی وای فای و بلوتوث!

مرحله نهم برای موبایل های تحت اپراتور است که اگر نرم افزار ویژه ای مد نظر آن هاست (که البته هست) برای سازگاری بیشتر ارایه شود.

مرحله دهم عرضه نهایی است و آغاز مرحله پشتیبانی و بررسی بازخورد کاربر نهایی!

سونی دیروز لیست موبایل هایی که آپدیت اندروید 9 را دریافت خواهند کرد، منتشر نمود و به نظر می رسد این مراحل برای پرچمدارهای سری اکسپریا ایکس زد تنها تا اوایل پاییز به طول خواهد انجامید که این خیلی خوب است.

نظر شما چیست؟ با این مراحل آشنایی داشتید؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

جالب بود: ممنون آقای عطایی

Dariushrd

خوبه که با وجود سریعترین بودن توی اپدیت بعد از گوگل، بازم توضیح میده که دلیل این تاخیرش چیه…خوشم آمد از این حرکت

Mohammadsoly

توضیحش بخوره تو سرش ۶ماه ایکس زد۱ دستم بود مشکل پرش انتن به دلیل سویچ نکردن از حالت فورجی حل نشد اخرشم اومدم بفروشم هیچکس نمیخرید وضع سونی خیلی وخیم شده من تا الان همه مدلای سونی خریدم و فروختم میگم سونی نخرید خیلی بد فروش میره مشکل هم کم نداره خیلی هم بخش موبایل عقب افتاده

ali.k77

من قبلا شنیده بودم قطعات سونی خیلی کمیاب هستند و… ولی چند روز پیش وارد اولین تعمیرات موبایل که شدم ال سی دی، تاچ و بلندگو z3 رو برام عوض کرد!

mostafa3

چرت نگو ؟ مال من همچین مشکلی نداره
هر روز میای همینو میگی
کدام پرش
یک جوری میگی همه همچین مشکلی دارن

Mohammadsoly

چرت تو‌میگی‌ اسکول تواصلا به این حرفا نمیخوری پرچمدار بگیری دستت.کل سایت اکسپریا این مشکلو انجمن اعلام کردم تو جوجه چی میگی

mostafa3

باز چرت گفتی

s.p.a.r.r.o.w

راستی سونی کار روی لانچر فعلیش رو متوقف کرد گفتن دارن رو لانچر جدید کار می کنن احتمال داره با معرفی xz3 رونمایی بشه؟

Mortazavi

معمولا سونی با گوشی های شهریور لانچر جدیدشو رو می کنه

Mortazavi

وااای
چقدر عکس مطلب قشنگه
واقعا عاشق این طراحی جدید سونی ام

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)