حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سریع ترین شارژ سریع موبایل متعلق به چه شرکتی است؟

نوشته

5 سال قبل | 13 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، تست، مقایسه

برای مقایسه دستگاه هه با یکدیگر، راه های متفاوتی وجود دارد. مثلا اینکه بگویید گلکسی اس 8+ در مدت 99 دقیقه شارژ می شود پس سرعت شارژ شد ن آن از هوآوی میت 10 پرو که در مدت 102 دقیقه شارژ می شود، بیشتر است صحیح نیست. شما ابتدا باید فاکتورهای مختلف دخیل در پاسخ به سوال را بسنجید و سپس با یک پاسخ مرتبط، مقایسه کنید. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم سریع ترین شارژ سریع موبایل متعلق به چه شرکتی است؟

ابتدا باید توجه داشته باشید این دو گزاره با هم متفاوت هستند: “کدام موبایل سریع تر شارژ می شود؟” و “نرخ شارژ شدن کدام موبایل سریع تر است؟” سوال اول یک پاسخ ساده نام “مدت زمان شارژ شدن” دارد و پاسخ سوال دوم یک “نرخ” است، یک کسر که میزان حجم شارژ شده بر حسب زمان را عنوان می کند. ما در این مطلب به دومین سوال پاسخ خواهیم داد، به عبارت بهتر اینکه سریع ترین شارژ سریع موبایل متعلق به چه شرکتی است؟

خب! راه حل سختی در پیش رو نداریم. حجم باتری را به مدت زمان شارژ شدن تقسیم می کنیم تا “کسر میلی آمپر ساعت” بر دقیقه به دست آید. جدول زیر را مشاهده کنید:

همانطور که می بینید چینی ها فناوری شارژ سریع بهتری نسبت به اولین شرکت ارایه کننده شارژ سریع یعنی سامسونگ ارایه کرده اند! حتی گلکسی نوت 9 که با باتری 4000 میلی آمپری خود تنها در 109 دقیقه شارژ می شود نمی تواند از پس سرعت شارژ هوآوی پی 20 پرو که با همین حجم باتری اما در 90 دقیقه شارژ می شود، بر آید.

سوپرشارژ هوآوی سریع ترین شارژ سریع موبایل

در حقیقت سوپرشارژ هوآوی سریع ترین شارژ سریع موبایل است و پس از آن دش شارژ (Dash Charge) وان پلاس است. فست شارژ سامسونگ در رتبه سوم و سپس این موتورولا است که با توربو شارژ در رتبه چهارم می ایستد.

انتهای جدول در اختیار اپل و سونی است! دستگاه هایی که به شدت کند شارژ می شوند و قطعا این موضوع دل پذیری نیست. در حقیقت هوآوی پی 20 پرو تا 3.6 برابر سریع تر از آیفون 8 شارژ می شود! این نسبت برای آیفون X نزدیک به 3.1 برابر است! البته که آیفون های 2017 از شارژ سریع پشتیبانی می کنند اما برای داشتن این فناوری بسیار خوب شما باید دست به جیب شوید و آن را جداگانه بخرید! شرکت تریلیون دلاری خسیس!

سونی نیز کندترین سرعت شارژ را برای پرچمدار و میان رده های 2018 خود در دنیای اندروید رقم زده است. از روزگار قدیم سرعت شارژ موبایل های سونی همیشه پایین بوده است و دلیل آن مشابه اپل است، آن ها در خیلی از بازارها شارژر سریع را درون جعبه ارایه نمی کنند و شما باید آن را جداگانه تهیه کنید!

نظر شما چیست؟ سرعت شارژ چقدر برای شما اهمیت دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Quality

البته این نتایج فکر میکنم همه با شارژ سریع بدست اومده باشه چون من XZP دارم 0 تا 100 شارژ شدنش با شارژر سریع این گوشی یکم از 2 ساعت هم بیشتر طول میکشه و تقریبا شبیه این نتایج هست
اما تا 50 درصد رو خیلی سریعتر شارژ میکنه و حدود 30 دقیقه طول میکشه که عالیه

اما در کل مطمئنا سونی توانایی شارژ سریع تر رو داره اما برای اینکه عمر باتری کم نشه شارژر سریعتری معرفی نمیکنه
اگر یادتون باشه چند قابلیت برای عمر خیلی بیشتر باتری گوشی های سونی دارن مثل Qnovo که قطعا دیگه با شارژ خیلی سریع نمیشه انتظار داشت عمر باتری ضعیف نشه

علی شیخ زاده

هواوی با این شارژ سریع اوله حالا شارژ سریع ۴۰ واتی ک قراره با میت ۲۰ بیاد که دیگه جای خود داره فک کنم کمتر از یک ساعت فول بشه

aliasghar.honarmand

من وان پلاس ۶ دارم
شارژرش روانی کنندس
۱۰ دقیقه راحت ۵۰ ۶۰ درصد شارژ میشه

Naranj

چند ساعت اسکرین میده؟

REZA

افرین به هواوی،من هرطور نگاه میکنم یو11 بهتر از یو12+ هست پس به نفعم شده!
اقا خدایی نگاه کنید ایفون و چطور این همه پول میدید؟تازه واسه شارژر سریع و هنذفری هم فک کنم کلی پول جدا باید بدید.واقعا مسخرس

علی شیخ زاده

وقتی یه جنس خاص در انحصار یه برند باشه هرجور بفروشه مردم میخرن
شما بازار خودروی خودمون رو ببین مردم چطور پول میدن
حالا شرکت تریلیون دلاری اپل که جای خود داره

MOYA

نمیدونم این تست قبل یا بعد از اپدیت یو 12 پلاسه ولی بعد اپدیت شدن شارژدهیش خیلییی بهتر شده
میتونید سایت های خارجی مشاهده کنین

REZA

اگه اینجور باشه که خیلی خوبه،من تنها مشکلش و باتریش میدونستم که گفتید خوب شده.
البته این پست در مورد سرعت شارژ هستش
امیدوارم چرخ گوشیتپن واستون بچرخه !یو11 که عالیه یو12+ هم باید خوب باشه طبعیتا

ali.k77

به نظرم مهم تر از این ها اینکه بفهمیم باتری کدوم موبایل بعد 1 سال بهتره

REZA

بنظرم مهمترین دلیل خرابی باتری داغ کردنشه،اگه باتری گوشی و نزاریم داغ شه خیلی عمرش بیشتر میشه.

Amir Hossein

پس شرکت اوپو چرا نیست تو این لیست؟

Persiaparsi

به نظرم این تست مزخرفه بعدشم کدوم احمقی گفته که سوپر شارژ هوآوی و dash شارژ وان پلاس و فست شارژ سامسنگ و توربو شارژ موتورولا از quick charge الجی سریعتره؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)