حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هزینه داشتن شارژر خیلی سریع چیست؟

توجه کرده این روزها اکثر برندهای چینی شارژر های خیلی سریع بالا ۱۰۰ وات را روی موبایل های تجاری خود ارایه می کنند؟ پرسش اینجاست که هزینه داشتن شارژر خیلی سریع چیست؟ آیا ارزش دارد یک موبایل با شارژر خیلی سریع بخریم؟ اصلا “سریع” و “خیلی سریع” چه تفاوتی دارد؟

شارژر خیلی سریع

ابتدا باید بگویم در این مطلب منظور از شارژر خیلی سریع، شارژرهای بالای ۱۰۰ وات است اما همه مدل شارژر سریع در آن وجود دارد. برای اینکه ببینیم هزینه داشتن یک شارژ سریع درون موبایل هوشمند ارزشمند ما چیست، می توانیم به موبایل های مشابه هم که ابعاد و مشخصات تقریبا برابر دارند اما مشخصات شارژر سریع آن ها متفاوت است، مراجعه کنیم.

با یک بررسی ساده متوجه می شویم که داشتن فناوری شارژ سریع به کوچکتر شدن اندازه باتری می انجامد.

سمت چپ دستگاه مشابه با شارژ سریع کندتر-سمت راست شارژر سریع تر

سمت چپ دستگاه مشابه با شارژ سریع کندتر-سمت راست شارژر سریع تر

همانطور که مشاهده می کنید، برای ارتقاهای پایین تر مثل ارتقا از ۱۸ به ۳۰ تا ۳۳ وات تقریبا هیچ تاثیری در حجم باتری دستگاه دارای شارژ سریع‌تر ندارد.

با این حال با رسیدن به تفاوت های بیشتر مثل ارتقا از ۶۷ به ۱۲۰ وات تا حدود ۱۵ درصد حجم باتری کمتر می شود. البته در مقایسه ای مثل Redmi K50 با Redmi K50 Pro این ارتقا فقط ۱۰ درصد حجم باتری را کمتر می کند.

خب این یعنی وقتی شما شارژر سریع تر دارید، باتری کوچک خواهید داشت. همزمان یعنی سریع تر هم شارژ می شود (هم به دلیل شارژر سریع تر هم حجم کمتر) اما زودتر هم باتری شما تمام می شود. آیا ارزشش را دارد؟

از نظر تفاوت مدت زمان شارژ اگر بررسی کنیم، می بینید که شارژر ۶۷ وات در ردمی نوت ۱۱ پرو مدل چین حدودا ۴۳ دقیقه طول می کشد تا باتری ۵۱۶۰ میلی آمپری آن را شارژ کند. در مقابل شارژر ۱۲۰ وات شیائومی ۱۱ آی هایپرشارژ فقط در ۱۵ دقیقه باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری را شارژ می کند.

این یعنی تقریبا ۳ برابر سریع تر و پرسش اینجاست که آیا ارزش حدودا ۱۰ درصد باتری کم حجم‌تر را دارد؟

یا مثلا در مقایسه Xiaomi Mi 10 5G با مدل پرو آن می بینیم که مدل پرو ۲۲ دقیقه سریع تر شارژ می شود اما فقط حدود ۵ درصد حجم کمتری دارد. ارزشش را دارد؟ شما در بخش کامنت ها به ما بگویید!

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

من یه گوشی با باتری ۵۰۰۰ و شارژر ۵۰ وات برام کافیه

ali karimi

سلام،اینایی که مثلا میگن120 وات، واقعی که فکر نکنم باشه منظورم یعنی دقیقا120 وات نیستش، کمتره، شارژ فست در این حد باشه که مثلا یه باطری 5000میلی آمپری رو نهایت تو 1 ساعت شارژ کنه عالیه،

majidbolhasani

علی جان کجای کاری .شارژر ۱۲۰ واتی توی ۱۷ دقیقه باطری،۵۰۰۰ میلی آمپری رو پر میکنه به ساعت که هیچی به نیم ساعت هم که هیچی به ربع ساعت بیشتر نمیکشه که پر میشه

majidbolhasani

به نظر من ارزش داره چون دیگه دقدقه تموم و خالی شدن شارژ باطری رو نداری و اینو میدونی که در کمترین زمان باطری گوشیت پر میشه در این دوره زمونه که همه ما آدمها انگار همیشه عجله داریم آپشن خوبی هستش.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)