حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اندروید 8 روی 12.1% موبایل های اندرویدی فعال است

نوشته

5 سال قبل | 4 دیدگاه | Android، سیستم عامل

در حالی که همه کم کم برای ارایه رسمی اندروید 9 یا همان اندروید P آماده شده اند، تازه خبر می رسد که اندروید 8 روی 12.1% موبایل های اندرویدی فعال است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نرخ پراکندگی نسخه های اندروید را در ماه جولای بررسی کنیم.

نرخ پراکندگی اندروید ماه جولای 2018

نرخ پراکندگی اندروید ماه جولای 2018

این آماری است که گوگل خود منتشر می کند و در آن به نرخ پراکندگی نسخه های اندروید می پردازد. همانطور که می بینید سهم اندروید 8 به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده اما هنوز در مقایسه با iOS واقعا غیر قابل مقایسه است.

در حال حاضر بیشترین سهم از بازار را اندروید 7 دارد که 30.8٪ است. این یعنی تقریبا از هر 3 دستگاه اندرویدی یکی اندروید 7 دارد. پس از آن اندروید 6 با 23.5٪ و حتی اندروید لالی پاپ (اندروید 5) با 20.4٪ در رتبه های بعدی قرار دارند. در حقیقت اندروید 8 چهارمین رتبه را از آن خود می کند و با سهم 12.1٪ پس از حدود 11 ماه از عرضه رسمی، پیشرفت ناچیزی نسبت به سهم 11.7٪ اندروید 7 نشان می دهد.

هر چند پروژه تربل گوگل قرار است به این شرایط کمک کند اما هنوز خیلی زود است که بخواهیم تاثیر آن را در بهبود نرخ پراکندگی نسخه های اندروید لمس کنیم. در حقیقت برای اندروید 9 اولین تاثیرات و برای اندروید 10 تاثیر بزرگتری از آن را شاهد خواهیم بود.

اگر دستگاه اندرویدی دارید، به ما بگویید که چه برند و چه نسخه ای از آن را تجربه می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dariushrd

من سونی xa2 دارم که از پروژه تربل هم پشتیبانی میکنه، اندرویدش پیش فرض ۸.۰ بود… از نظر روان بودن واقعا در حد پرچمدارا روانه…تفاوتش تو آپدیت شدن اینه که دیگه برای آپدیت نیاز به ری استارت شدنو یکساعت نصب شدن نداره…خیلی سریعتر آپدیت میشه و حین اپدیتم میشه از گوشی استفاده کرد

Parham

نوکیا 5 دارم آپدیتش کردم به 8.1

اندروید ۸ با آخرین بسته امنیتی گوگل، مربوط به ماه جولای‌.

ALiKiNG

ال جی جی5. اندروید 7.0

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)