حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چیپست اگزینوس 9820 با معماری DynamIQ و 3 کلاستر عرضه می شود

نوشته

5 سال قبل | 3 دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ، شایعات

می دانیم چیپست بعدی سامسونگ که در قلب گلکسی اس 10 خواهد تپید، احتمالا با نام اگزینوس 9820 عرضه می شود. امروز شایعاتی درباره چیپست اگزینوس 9820 منتشر شده که با معماری DynamIQ و 3 کلاستر عرضه می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

اگزینوس 9820

اگزینوس 9820

اگر به صورت خیلی خلاصه بخواهیم بگوییم، معماری DynamIQ به تولیدکننده ها اجازه می دهد و کلاستربندی، فرکانس ها و حافظه کش هر هسته کنترل داشته باشند و خروجی های متفاوت تری برای آن چه که نیاز دارند، ایجاد کنند. انتخاب سامسونگ برای اگزینوس 9820 عبارت است از 3 کلاستر 2+2+4 هسته ای که به صورت 2 هسته فوق العاده قوی با معماری اختصاص و جدید سامسونگ M4 به همراه 2 هسته از نوع Cortex-A75 یا شاید A76 در کنار 4 هسته متوسط از نوع Cortex-A55 که برای کارهای عادی استفاده خواهند شد. برای توضیحات دقیق تر معماری DynamIQ ویدیو رسمی زیر را مشاهده کنید:

 

در حال حاضر اگزینوس 9810 با همین معماری DynamIQ ارایه می شود که به سامسونگ اجازه می دهد هسته های کلاستر 4 هسته ای از نوع سامسونگ M3 بتوانند با حداکثر فرکانس های متفاوتی عمل کنند و عملکرد تک هسته ای آن ها بهتر باشد، عملکردی که برای اکثر استفاده های روزمره ما نیاز است. در اگزینوس 9820 این موضوع متفاوت تر خواهد بود.

هنوز خبری از هسته پردازشی مجزا و مخصوص هوش مصنوعی (NPU) در چیپست اگزینوس 9820 نیست و مشخص نیست که سامسونگ و کوالکام چه زمانی می خواهند پرازنده مخصوص این پردازش مهم را در دنیایی که گوشش از AI (هوش مصنوعی) کر شده، را روی چیپست های خود ارایه کنند. اپل و هوآوی امسال نسل دوم NPU های خود را روی چیپست های جدید خود ارایه خواهند کرد.

نظر شما چیست؟ چیپست اگزینوس 9820 می تواند برای گلکسی اس 10 یک فاکتور خرید خوب باشد یا فقط یک چیپست با پیشرفت های عادی است؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کهکشان

فقط میتونم بگم عالیه !

Amin

اگر سری به وبسایت اکسینوس و کوالکام بندازید، متوجه می‌شید اکسینوس ۹۸۱۰ و اسنپ ۸۴۵، هر دو از دیپ‌لرنینگ پشتیبانی می‌کنن.
حتی همون‌کارهایی که اون همه هوآوی روش مانور تبلیغاتی داده رو میتونن انجام بدن.

تکنولوژی داینامیک شرکت آرم این اختیار عمل رو به سازندگان میده که بتونن هر نوع آرایشی رو داشته باشن.

سامسونگ با ترکیب ۴-۲-۲ استفاده اش کرده و نسل چهارم مانگوس هم قطعا قوی تر شده.

انتظار بنچمارک های خارق العاده ای رو در گیک بنچ ازش داریم.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)