حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع موبایل منعطف موتورولا با لولا گرمایشی منتشر شد

نوشته

5 سال قبل | بدون دیدگاه | شایعات، موتورولا

بزرگترین چالش موبایل منعطف یا به عبارت بهتر، دستگاه منعطف را می توان “لولا” دانست. مکانیسم خم شدن در چنین دستگاه هایی هنوز حل نشده و برای استفاده طولانی مدت و کاربران پرمصرف نمی توان طرحی بدون مشکل ارایه کرد. سال 2016 حق اختراع موبایل منعطف موتورولا با لولا گرمایشی ثبت و امروز منتشر شده، در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

وقتی صحبت از “لولا” می شود به یاد مایکروسافت می افتم و سرفیس فون یا سرفیس تبلت منطعف آن ها اما اینجا فعلا صحبت از موتورولا است و به نظر می رسد که آن ها ایده جذابی در ذهن دارند. بله، درست خواندید، لولا گرمایشی! اجازه بدهید تصویری از این پتنت موبایل منعطف موتورولا را ببینیم:

موبایل منعطف موتورولا با لولا گرمایشی

حق اختراع موبایل منعطف موتورولا

حق اختراع موبایل منعطف موتورولا

در این حق اختراع موبایل منعطف موتورولا با لولا گرمایشی آمده که در لولا یک بخش حرارتی وجود دارد تا برای خم شدن نمایشگر در بخش لولا، آن را گرم کند و پس از تغییر وضعیت، از قرار گرفتن صحیح آن مطمئن شده و سپس سرد شود. این مکانیسم حتی زمانی که موبایل شما خاموش باشد هم صورت خواهد پذیرفت. موتورولا حتی طرح استفاده از این لولای گرمایشی در دو قسمت از یک دستگاه نیز ارایه کرده که سبب می شود دستگاه شما نمایشگر بزرگتری به صورت کلی داشته باشد اما در فرم فکتور کوچکتری قابل باشد.

این طراحی هوشمندانه است اما مشخص نیست که دامنه دمایی که بخش لولا در آن کار می کند چقدر است؟ در طولانی مدت این دما روی کیفیت نمایشگر چقدر اثر می گذارد و تامین انرژی آن چقدر روی باتری دستکاه تاثیر خواهد گذاشت؟! متاسفانه هنوز فرم فکتور مناسب استفاده از یک تبلت یا موبایل تاشو هم مشخص نشده که بخواهیم بگوییم در طول روز چند بار شاهد باز و بسته شدن آن هستیم؟ آیا همانند لپتاپ ها این میزان کم است یا مثل موبایل های تاشو بسیار بیشتر؟

نظر شما درباره مکانیسم لولا گرمایشی موبایل منعطف موتورولا چیست؟ فکر می کنید ایده خوبی است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)