حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لنوو زد 5 (Lenovo Z5) رسما معرفی شد: اسنپدراگون 636، بریدگی نمایشگر و عدم تحقق تیزرهای رسمی!

نوشته

5 سال قبل | 21 دیدگاه | لنوو

نه! من هم مثل شما هیچ شوخی ای با آقای Chang Cheng نداشتم اما نمی دانم چرا اینطور شد (!) دیروز بود، زمانی که اولین تصویر کامل از لنوو زد 5 (Lenovo Z5) لو رفت ما در ترنجی نوشتیم فکر می کنم این اولین ضربه برای آغاز فروریختن ابهت ساختگی پرچمدار بعدی لنوو باشد! جالب است بدانید لنوو زد 5 (Lenovo Z5) رسما معرفی شده و حتی شاید اگر همان طرحی که دیروز دیدیم را امروز می دیدیم خوشحال تر می شدیم. لنوو زد 5 (Lenovo Z5) رسما معرفی شد و مشخصات ویژه آن اسنپدراگون 636، بریدگی نمایشگر و عدم تحقق تیزرهای رسمی است! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی به آن داشته باشیم.

لنوو زد 5

لنوو زد 5

امرز 15 خرداد است و این لنوو زد 5 (Lenovo Z5) است. یک موبایل کاملا قابل انتظار برای دستگاه های امروزی، شبیه به ایسوس زنفون 5، ال جی جی 7 تینکیو، وان پلاس 6 و …! هر چند که دستگاه های نام برده کاملا خوش کلاس هستند اما هیچ کدام از آن ها قبل از معرفی نگفتند ما “موز” به شما می دهیم اما “خیار” تحویلتان بدهند! موضوع سر افزایش توقعات بی جا است در غیر این صورت اگر لنوو کمی  صادقانه تر تیزر ارایه می داد، هیچ کس به او خرده نمی گرفت! بسیار خوب،‌ گله کردن بس است، به مسخصات سخت افزاری لنوو زد 5 می پردازیم.

اسنپدراگون 636، 6 گیگابابت حافظه رم و حافظه داخلی 64 یا 128 گیگابایت از جمله ویژگی های سخت افزاری لنوو زد 5 (Lenovo Z5) هستند. آ … درباره آن وعده حافظه داخلی 4 ترابایتی هم باید بگوییم اصلا گویا این تیزر مربوط به لنوو زد 5 نبوده و برای معرفی هارد است (!). دوربین دوگانه 12+8 مگاپیکسلی درنظر گرفته شده که با هوش مصنوعی تقویت گشته و البته متاسفانه از آنجا که پیرامون مکانیسم آن صحبت نشده، احتمالا دوربین دوم از اپتیک یکسان با دوربین اول بهره می برد. دوربین سلفی هم 8 مگاپیکسلی است.

باتری لنوو زد 5 که درباره آن خیلی مانور داده می شد تنها 3300 میلی آمپر حجم دارد که با شارژر سریع 18 واتی همراه خواهد شد. پس نه در حالت آماده به کار 45 روز دوام می آورد و نه با صفر درصد باتری به شما امکان 30 دقیقه مکالمه می دهد! رابط کاربری کاملا شبیه به همان ZUI قدیمی است که من شخصا تجربه ای با آن ندارم اما شاید برای کاربران هدف لنوو مهم باشد! این رابط کاربری در نسخه 4 خود بر مبنای اندروید 8 عرضه می شود اما آن ها قول داده اند علاوه بر این که لنوو زد 5 آپدیت اندروید پی (Android P) را دریافت می کند، این لیست از دستگاه قدیمی لنوو نیز آپدیت مذکور را دریافت کنند:

آپدیت اندروید پی لنوو

آپدیت اندروید پی لنوو

بسیار خوب، این از لنوو زد 5 (Lenovo Z5) و نوبت می رسد به دو موبایل دیگر که در کنار آن رونمایی شده و نام های لنوو ای 5 (Lenovo A5) و لنوو کی 5 نوت (Lenovo K5 Note) را دارند. مشخصات و قیمت این دو دستگاه را در تصاویر زیر می بینید:

لنوو ای 5 (Lenovo A5)

لنوو A5

لنوو A5

و لنوو کی 5 نوت (Lenovo K5 Note)

لنوو K5 Note

لنوو K5 Note

لنوو K5 Note

لنوو K5 Note

نظر شما درباره محصولات جدید لنوو چیست؟ دستگاه هایی که به خودی خود قوی هستند و مشخصات خیلی خوبی دارند اما بهتر بود لنوو در جهت جلب توجه بیشتر، مواردی عجیب و غریب را منتشر نمی کرد.

اشتراک در
اطلاع از
21 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

چه کاری بود خب لنوو ؟!

Dariushrd

خخخخخخخخ واقعا اینایی که طرفدار گوشیای چینی هستن دلشون به چی خوشه؟! رسما مردمو گول میزنن و سرکار میزارن…واقعا باورم نمیشه!!!

و باز هم یک ناچ دار دیگر…

ظاهرا نسبت صفحه نمایش به بدنه ۹۰% هست. اگر حقیقت داشته باشه، رکورد بیشترین نسبت صفحه نمایش به بدنه رو میشکنه. رکودی که قبلا در دست پرچمداران ویوو بود با حد ۸۵%.

ظاهرا قیمت خیلی خوبی هم براش تعیین کردن. توی چین قراره ۱۳۰۰ یوان فروخته بشه که میشه ۲۰۰ دلار. قیمت ۲۰۰ دلارش فوق العاده اس. البته باید دید برای بازارهای جهانی چه قیمتی رو مشخص میکنه.

لنوو سعی میکنه در عین حفظ کیفیت، قیمت رو هم مناسب تعیین کنه. الان لپتاپ هاش در کنار ایسوس ها، جزء پرفروش ترین ها در ایران هستن.

s.p.a.r.r.o.w

الان رکورد نسبت صفحه به بدنه فکر کنم دست ulefone t2 pro باشه با نسبت 86.8
.
.
راستی آقای عطایی تو تیتر و اول پست نوشتین اسنپدراگون 660 ولی تو یکم پایین تر نوشتین اسنپدراگون 636

دکتر رسول آریان

درسته. انقدر ناشناسه این برند که بازم فراموشش کردم.

علی شیخ زاده

اینم از موبایل کاملا بی حاشیه??

Rog_Pc_Gamer

رندر ها و تصاویر فاش شدش کجا این مسخره کجا
این بود گوشی ای که اسنپ دراگون 845 با ۸ گیگ رم و حافظه داخلی ۴ ترابایتی داشت؟ واقعا باید بریزن سرش ملت درشو تخته کنن
حالا فکر‌کن نتایج باتریش بیاد و مثل بقیه باشه ?? یادتون میاد ادعا کرده بود قراره تو صفر درصد ۳۰ دقیقه مکالمه بده؟

دکتر رسول آریان

مموری ۴ ترابایتی اشتباه خبرگزاری ها بوده.
توی متن بهش اشاره شده. در مورد این گوشی نبوده اصلا. در مورد هارد بوده.

در خصوص نسبت صفحه نمایش به بدنه هم به نظر میاد با اختلاف اوله و رکورد زده.

Soraygoular

شما یادت رفته ایسوس هم گفت که زنفون ۵ اسکرین تو بادیش ۹۰ درصد ولی در نهایت با برسی معلوم شد که ۸۱-۸۲ درصده؟ صد در صد ادعای این گوشی ساز هم اشتباه

دکتر رسول آریان

هنوز GSM Arena ثبت نکرده ابعاد و نسبتش رو. باید ببینیم توی GSM چه عددی براش ثبت میشه.

دکتر رسول آریان

نه آقای عطا.یی. منظورم نسبت تصویر نیست. منظورم نسبت صفحه نمایش به بدنه هست که به صورت درصد بیان میشه.

s.p.a.r.r.o.w

نسبت صفحه به بدنه این گوشی 83.6 درصده

ahmad

آشغال دروغگو

Naranj

چطوری روشون شده معرفیش کردن؟
باید همه سالن رو ترک میکردن

Peiman

???

Soltane.Ehsas

دیگه خلاقیت مُرده ، همه زدن تو کار کپی

siavash-t

باز هم یه کپی دیگه از آیفون و پی ۲۰ هواوی! حسگر اثر انگشتش هم چقدر بالاست! واقعا این پولی که شرکتها رو هر گوشی سر تحقیق و توسعه R&D می گیرند کجا میره؟ نه طراحی بهبود پیدا می کنه، نه سخت افزار! باتری که خیلی وقته هیچ بهبودی پیدا نکرده. معلوم نیست چه خبره!

Sadeghh

دیگه اینجوریشو ندیده بودیم
تو تیزر رسمی شکل گوشی با واقعیت فرق کنه!!!!!!

Amir2590

وقتی زده ۴۵ روز دوام باتری صرفا که نباید مربوط به Z5 باشه که ، منظورش ساعت هوشمندی بوده که میخاسته در کنار ش معرفی کنه ?

اول تحقیقات تون رو کامل کنید بعد تعصب بخرج بدید و با توضیحات غلط یه برند رو خراب کنید ??

در نهایت لنوو ساعت هوشمند لنوو واچ ایکس را با ۶ حسگر ژئومغناطیس، فشارسنج، ضربان قلب، فشار خون، گرانش و ژیروسکوپ معرفی کرد. این حسگرها به گونه‌ای جایگذاری شده‌اند که به ظاهر کلاسیک ساعت لطمه‌ای وارد نشده است. این ساعت هوشمند در بخش سخت‌افزاری از یک باتری با ظرفیت ۶۰۰ میلی‌آمپر ساعت بهره می‌گیرد که در حالت آماده‎به‌کار می‌تواند تا ۴۵ روز ساعت را روشن نگاه دارد. بلوتوث نسخه‌ی 5.0 LE (کم‌مصرف) نیز برای مصرف روزانه‌ی بهتر این دستگاه پوشیدنی در نظر گرفته شده است. ساعت هوشمند لنوو تا عمق ۸۰ متری می‌تواند از نفوذ آب به درون دستگاه جلوگیری کند

?

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)