حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

باتری لنوو زد 5 (Lenovo Z5) در حالت آماده به کار تا 45 روز دوام می آورد؟

نوشته

5 سال قبل | 4 دیدگاه | لنوو

باور برخی چیزها سخت است، حتی اگر رسمی باشند! البته این سخت بودن باور کردن برخی موارد به دلیل دانش پایین ماست که از فناوری در دست توسعه اطلاعی نداریم. مثلا به یاد دارید شایعات گلکسی اس 8 با نمایشگر Infinity Diaplay را؟ من شخصا خودم باور نمی کردم که حاشیه نمایشگر اینقدر کاهش یابد اما این روزها درباره عرضه رسمی ویوو اپکس و شایعات گوگل پیکسل 3 یا همین لنوو زد 5 با نمایشگری کاملا بدون حاشیه صحبت می کنیم! حال تصور کنید در همین بازه که حاشیه های نمایشگر در حال آب رفتن (!) هستند، چه می شود اگر رویایی باتری با استقامت هم به تحقق بپیوندد؟! امروز در تیزری رسمی از Chang Cheng مدیر عامل لنوو ادعایی را می شنویم که باورش سخت است، آیا واقعا باتری لنوو زد 5 (Lenovo Z5) در حالت آماده به کار تا 45 روز دوام می آورد؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به این ادعا.

تصویر این تیزر را به عنوان تصویر اصلی مطلب می بینید. نه من هم انتظار ندارم که شما چینی بلد باشید و علاوه بر اینکه منبع مطلب درباره معنای آن صحبت کرده بود، با استفاده از گوگل ترنسلیت و توانایی ترجمه با دوربین، سعی کردیم ببینیم دقیقا چه موردی را عنوان کرده اند! پاسخ این است که واقعا ادعای عمر باتری 45 روزه در حالت آماده به کار با لنوو زد 5 (Lenovo Z5) (به صورت مشخص نام دستگاه عنوان نشده است) به دست خواهد آمد.

چند حالت وجود دارد! اولی که محتمل تر است این است که باید دید منظور لنوو از چه وضعیتی در حالت آماده به کار است؟! مثلا روی حالت فوق ذخیره نیرو که دستگاه تقریبا هیچ کارایی ای ندارد و برای موارد ضروری مفید خواهد بود یا در حالت آماده به کار عادی؟ حالت دوم هم این است که واقعا لنوو توانسته باتری با حجم بزرگی را در دستگاه خود استفاده کند اما خب با حجم باتری قابل جایگیری در موبایل ها چنین ادعایی قابل ارضا نیست پس اینجاست که حالت سوم پیش می آید و نیاز به بهینه سازی های زیاد خودنمایی می کند.

من شخصا روی همان حالت اول متمرکز هستم اما خب باید صبر کرد و دید که این دستگاه افسانه ای پر سروصدا از لنوو قرار است چطور باشد! نظر شما چیست؟ شما این ادعا را چطور بررسی می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

هر حالتی هم باشه به نظر من در زمینه باتری قوی ظاهر میشه و به احتمال بالا از گوشی های رقیب بهتره و لازم نیست حتما 45 روز دوام داشته باشه

siavash-t

حالا نه ۴۵ روز، ولی به نظر من مدت طولانی آماده به کار رو میشه با بهینه سازی های نرم افزاری به دست آورد. ولی مهم تر از مدت آماده به کار، مدت استفاده از دستگاه در حالتهاس سبک، متوسط و سنگینه که باید محشر و‌ فوق العاده باشه، والا این همه ساعت گوشیت روشن باشه ولی استفاده نکنی فایده نداره! من رو یه گوشی قدیمی ام و روی تبلتم رو حالت فقط آماده به کار تا ۱۳ روز رو داشتم، ولی وقتی نوبت به مصرف پشت سر هم میرسه، چه فایده؟! دیگه حداکثر حدودا ۷-۸ ساعت! اونم بدون هیچ بازی کردنی‌٬ چه ۳ بعدی چه ۲ بعدی.

siavash-t

راستی، مهمترین عامل تو گوشیهای الان از نظر من باتریه که تا اونجایی که من خبر دارم هیچ شرکتی پیشرفت نکرده! یه ذره مصرفت بالا باشه باید همش دست به شارژر باشی! ?

منم نظرم اینه که روی اولترا پاور سیوینگ تست کردن. البته اگر صحت داشته باشه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)