حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه دوربین اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم با گلکسی اس 9 و هوآوی پی 20 پرو در شرایط نوری ضعیف

سونی پیش از دو ماه پیش سونی ماژول دوربین دوگانه با حساسیت ISO 51200 را رسما رونمایی کرد و پس از آن اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم (Xperia XZ2 Premium) رسما با دوربین دوگانه با ISO 51200 و نمایشگر 4K HDR معرفی شد. ما در ترنجی این پردازشگر تصویر که پردازشگر تصویر AUBE نام دارد را در دوربین دوگانه اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم  دیدیم و پیش از آن مشخصات کامل دوربین دوگانه اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم (Xperia XZ2 Premium) بررسی کردیم. هر چند هنوز شاهد عرضه به بازار اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم نیستیم اما عکس ها و ویدیوهایی از مقایسه دوربین اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم با گلکسی اس 9 و هوآوی پی 20 پرو در شرایط نوری ضعیف لو رفته که برای بررسی جذاب هستند! در ادامه با ترنجی همراه باشید.

مقایسه عکاسی دوربین اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم با گلکسی اس 9 و هوآوی پی 20 پرو در شرایط نوری ضعیف

خب هر سه دستگاه حاضر در تست مدعی کامل برای عکاسی در شرایط نوری ضعیف هستند. گلکسی اس 9 با دیافراگم دوگانه که در شرایط نوری ضعیف به f/1.5 ارتقا پیدا می کند، هوآوی پی 20 پرو توانایی عکاسی تا ISO 102400 را دارد و اکسپریا ایکس زد 2 پریمویم عکاسی تا ISO 512000 ارایه می کند. خروجی را می توانید در عکس های زیر ببینید که به ترتیب از بالا به پایین، گلکسی اس 9، هوآوی پی 20 پرو، اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم و اکسپریا ایکس زد است:

گلکسی اس 9

گلکسی اس 9

هوآوی پی 20 پرو

هوآوی پی 20 پرو

اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم

اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم

اکسپریا ایکس زد

اکسپریا ایکس زد

تصویر گلکسی اس 9 از نظر تنظیم رنگ سفید مشکل دارد و تصویر خیلی قرمز بوده اما نویز و جزئیات بسیار خوب کنترل شده است. تصویر هوآوی پی 20 پرو بسیار روشن اما پر نویز است چون به هر حال ISO 102400 واقعا حساسیت به نوری نیست که روی حسگرهای تصویر فو فریم حتی به خوبی مدیریت شود چه برسد به هوآوی پی 20 پرو! پس از آن اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم تصویر روشن، کم نویز تر از هوآوی پی 20 پرو، تاریک تر اما زیباتر است. در پایان اکسپریا ایکس زد را می بینیم که تصویر خوبی را عرضه می کند.

اما تفاوت اصلی را می توان در فیلم برداری دید، جایی که نمونه سونی با ISO 51200 می تواند واقعا روشن تر ظاهر شود. هر چند این سبب نویز زیاد می شود ولی تصویر واقعا روشن تر از گلکسی اس 9 و هوآوی پی 20 پرو است. اگر در پست مقایسه فیلم برداری دوربین هوآوی پی 20 پرو با دوربین حرفه ای RED به یاد داشته باشید، هوآوی پی 20 پرو خیلی روشن تر از آیفون X بود، یعنی به صورت کلی اگر آیفون X در این صحنه حضور داشته باشد، نباید هیچ چیز ثبت کند! گلکسی اس 9 نیز در فوکس مشکل دارد که موضوع عجیبی است، من فکر می کنم در ثبت این ویدیو روی تصویر تپ شده، چون اگر روی تصویر تپ کنید، عموما دوربین های سامسونگ اینطور فوکوس می کنند!

ایزو 102400 هوآوی پی 20 پرو

ایزو 102400 هوآوی پی 20 پرو

یک نکته که ما در تصاویر ارایه شده در منبع مطلب توجه کردیم است که تمام آن ها با رزلوشن غیر عادی 2560*1440 برای عکس و اما کاملا قابل پیش بینی برای نمایشگر QHD ارایه شده اند. احتمالا این تصاویر از روی یک موبایل QHD (در این لیست گلکسی اس 9) اسکرین شات گرفته شده ند.

به هر حال! اجازه بدهید نگاهی داشته باشیم 4 خروجی ویدیو از گلکسی اس 9، هوآوی پی 20 پرو، اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم و اکسپریا ایکس زد:

فیلم برداری گلکسی اس 9 در شرایط نوری ضعیف

 

فیلم برداری هوآوی پی 20 پرو در شرایط نوری ضعیف

 

فیلم برداری اکسپریا ایکس زد 2 پرو در شرایط نوری ضعیف

 

فیلم برداری اکسپریا ایکس زد در شرایط نوری ضعیف

 

بدون شک فیلم برداری اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم روشن تر است و مواردی را به نمایش می گذارد که در دیگر رقبا دیده نمی شود. در مقابل اکسپریا ایکس زد را می توانید ببینید که به جز نویز چیز زیادی ثبت نکرده است. این پیشرفت را باید به سونی تبریک گفت و البته منتظر ماند تا تست های بیشتر منتشر شود! نظر شما چیست؟ کدام یک را می پسندید و چرا؟

اشتراک در
اطلاع از
69 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Hadiii

سونی عالی بود….

peugeot2

زنده باد سونی

واقعا عالی عمل کرد

javad1370

چه عجب ی بار حق مطلب رو ادا کردین و سونی رو نکوبیدین تو فیلم قشنگ تابلو هستش که چقدر دوربین سونی قوی تر هستش سامسونگ که سفید رو قرمز نشون میده اون p20هم با 3تا دوربین 40و20و8مگا پیکسلیش معلومه که فقط با اعداد بازی کرده. سونی غول تکنولوژی و نو اوری. سامورایی بی ادعا????????????

ahmad

سونی چیکار کردی تو بینظیره الان یه عده میان مشکلات سونی رو شمارش میکنن مثل پست قبل که دوستان متعصب تحمل یه خبرو نداشتن و برگشتن مشکلات صفحه نمایش آیفون رو گذاشتن که یک در میلیونوم هم نیست

JigSaw

از نشونه های تعصبه
کوچکترین چیزی بر خلاف میلشون باشه شروع میکنن به موضع گرفتن و کوبیدن موفقیت های بقیه
کلا سخته براشون خو گرفتن با واقعیت
بعد شما بهشون بگو تعصب داری
غیر ممکنه قبول کنن
تازه میان میگن خود شما متعصبی که حرفای منو قبول نمیکنی ?
چون من پیامبرم هرچی بگم درسته

دکتر رسول آریان

آقای جیگساو شما که هنوز اطلاع نداشتی که ناچ در آیفون ایکس بعد از اسنشیال فون و شارپ آکیوس، سومین گوشی ناچ دار بوده، لطفا سکوت کن. شما فکر کرده بودی که آیفون ایکس اولین بوده. چون تعصب اجازه نمیده باقی برندها رو ببینی. کلا فقط آیفون رو دیدی و حتی یک تحقیق هم نکردی ببینی ناچ در آیفون اولین نبوده.

Mashallah_khan

پماد سوختگی برات بیارم؟ بهت فشار میاد میبینی سامسونگ جونت دوربینش عقب افتاده؟ اشکال نداره از همین اولشم دوربینای دامدونگ و حبابی داغون بود اینجاست که سونی قدرت بی نهایتشو به رخ برندای بی نام و نشون میکشه و شما فقط باید انگشت تو دهن در حسرت این قدرت باشین
عملا این گوشی جدید سونی درحد dslr های کراپ فریمه قدرت فیلم برداریش و شما‌ هنوز پذیرای واقعیت نیستین

Ehsan_007

احیانا شما خدایی!؟ یا سامسونگ خداس که اینقدر روی این برند متعصبی!؟ یا مدیران شرکت اپل، سونی، اچ تی سی و هواوی حقتون رو خوردن!؟ این حجم از تعصب… .

دکتر رسول آریان

آقا احمد گل، چطور وقتی که دیسپلی میت صفحه نمایش گلکسی S9 رو بهتر از آیفون X اعلام کرده، اون منبع غیر معتبره از نظر شما، اما وقتی که SID گفته صفحه نمایش آیفون X خوبه، برای شما میشه مرجع. جالب اینجاست که عنوان کرده به خاطر پوشش بیشتر صفحه، در حالی که ما توی مقاله بررسی نسبت صفحه نمایش به بدنه، دیدیم که آیفون ایکس بعد از چندین محصول دیگه قرار گرفت. بله برای اپل دوستان جذابه، چون بعد از سال ها نسبت صفحه نمایش به بدنه خیلی بد در آیفون های قبلی، باید هم بهترین باشه در خانواده اپل.

ahmad

برای من همیشه دیسپلی میت منبع معتبر بوده و هست شما یه کامنت بیار از من این حرفو زده باشم و قبولش نکرده باشم من کلا از این سایت برم در ضمن اینو برای بار هزارم میگم من اس 9 رو یکی از بهترینا میدونم و اصلا دلیلی نمیبینم با آیفون مقایسش کنم چون دو دنیای متفاوته فقط تعصب شما رو درک نمیکنم الان اینجا سونی عالی بود باید قبول کرد

دکتر رسول آریان

شما ادعای سامسونگ دوستی داری، ولی وقتی بحث مقایسه ای بوده، ته دلت اپلی بوده. نگو نه، که باور نمیکنم.

خب اگر شما دیسپلی میت رو قبول داریم، دیگه ما هم بحثی نداریم. چون دیسپلی میت گفته گلکسی S9 صفحه نمایش بهتر و دقیق تری از آیفون X داره.
زمانی که صفحه نمایش آیفون X رو بهترین اعلام کرده بود در زمان خودش، ما هم قبول کردیم.

در این مقایسه هم بنده عرض کردم، چیزی که به عنوان XZ2 پریمیوم‌ دارن به ما نشون میدن، بهتر از ۳ تای بقیه اس. اما طبق چطوری میشه اعتماد ۱۰۰% کرد؟ زمانی که منبع ژاپنیه و عوامل ژاپنی هستن؟ من از کجا اعتماد کنم که دستکاری نشده؟ شما اصلا گوشی XZ2 پریمیوم رو دیدی اینجا؟ ما که ندیدیم.

عرض کردم اگر در تست های بی طرف در آینده ثابت بشه که XZ2 پریمیوم روشن تر فیلم میگیره، جای تبریک داره. ولی الان با توجه به این شرایط، میشه قضاوت عجولانه.

ahmad

اینکه ته دلم اپلی هستمو که قبلا گفتم خودم من ۶۰ درصد اپلم و۴۰ درصد سامی از الانم برنامه ریزی خرید نوت۹ رو دارم البته به شرط باتری بالای۳۸۰۰ اینا گویای همه چیزه ولی در کنار اینا شرکت های دیگه هم قبول دارم مثل الان که سونی ترکونده اما درمورد دیسپلی میت هم بگم همونطور که دسیپلی میت یه منبع معتبره این سازمانی هم که این جایزه رو داده هم کاملا معتبره پس فقط دیسپلی میت نیس و خیلی ها نمایشگر هارو بررسی میکنن شاید نحوه بررسیشون فرق میکنه و من خیلی خوشحالم که صفحه آیفون ۱۰ تو هر دو منبع مدعی هست و خیلی خوشحالم که آرزوی من یعنی نزدیکی سامی و اپل تو این مورد به حقیقت پیوسته

HiKa

رسول جان من کاری ندارم تصویر دستکاری شده یا نه. اما اینکه میگید در اینجا XZ2P وجود نداره با یکم تحقیق میتونی بهش برسی که وجود داره:
https://www.youtube.com/watch?v=FT5UAYXFCGw
البته در اینجا مقایسه با XZ هست که در پست بالا هم موجوده.

دکتر رسول آریان

هیکا جان، شما یکبار میفرمایی این تست مال روزهای اول معرفی محصول بوده. بعد الان برای من یک ویدیو میذاری که مال ۶ روز پیش هست و میگی این همونه. بالاخره این تست مال چند روز پیش هست یا روزهای اول معرفی؟ الان رفتی توی یوتیوب سرچ کردی و اینو پیدا کردی؟

HiKa

رسول جان توی کامنت پایین هم گفتم این گوشی دو بار معرفی شده. یکبار در چین که فکر میکنم حدود یک ماه پیش بود و یکبار هم در ژاپن که همین چند روز پیش بود.
این تست های مقایسه توی معرفی ژاپن انجام شده.
با دقت بخونید متوجه میشید.

دکتر رسول آریان

چقدر عجیب. محصول ژاپنی اول توی چین بعد با این همه تاخیر روی ژاپن؟!

HiKa

دیگه از کار های عجیب سونی هست. نمیدونم خبر دارید یا نه اما سونی مد نظر داره این گوشی رو فقط در چند بازار خاص عرضه بکنه و عرضه جهانی نداره. مثل X Perfomance، XZs، XZ1 Compact و …
در کل سونی اینطور که مشخصه اصلا اهل رقابت نیست و فقط بخش موبایل رو نگه داشته. همین. به قول اون آهنگه ” تو فقط هستی، که باشی” :))

JigSaw

دستمریزاد
بدون هیچ ادعا و سر و صدایی بیای یه چینی و یه کره ای پر ادعا رو که کوچکترین آپشن های گوشیشون رو تو بوق و کرنا میکنن بکوبی و بری واقعا قدرت میخواد
نه تنها سونی
کلا سیستم ژاپنی ها اینه
بی سر و صدا و بی ادعا ان
چون خیلی اهل تجملات نیستن خیلی شناخت کاملی رو محصولاتشون ندارن
از صنعت خودرو سازی بگیر بیا برس تا جزیی ترین چیزاشون
همیشه با کیفیت و کار درست
واقعا قابل احترامن ?

در این ۴ فیلم XZ2 پریمیوم فیلم‌ روشن تری ثبت کرده بود. اما یک نکته ای این وسط فراموش نشه، منبع صد در صد ژاپنی بود و فیلم برداری هم توسط ژاپنی ها انجام شده بود. حتی توی آدرس منبع کلمه دوکومو هم دیده میشه که یک اپراتور ژاپنی هست.

به هر ترتیب باید صبر کرد که گوشی به دست بررسی کنندگان بی طرف برسه. چون این بیشتر شبیه یک تبلیغ بود تا مقایسه. اپراتور ژاپنی و عوامل ژاپنی و سایت منبع ژاپنی. کدوم بقالی میگه ماست من ترشه؟

اگر بعدا ثابت بشه در تست های بی طرف دیگه، جای تبریک خواهد داشت. برای قضاوت فعلا زوده، چون ما یک هندزآپ درست و حسابی هم اصلا ندیدیم از این گوشی. حتی توی این ویدیو هم ما همچنان خود XZ2 پریمیوم رو ندیدیم.

HiKa

دلیل اینکه این تست توسط منبع ژاپنی منتشر شده و همچنین هیچ هندزآپ درست حسابی ازش منتشر نشده اینه که این گوشی ابتدا در “چین” معرفی شد و بعد از تقریبا یک ماه (اطلاع درستی ندارم) تازه توی “ژاپن” معرفی شده. همچنین ریلیز دیت این گوشی واسه نیمه ماه آگوست هست که فکر نمیکنم حالا حالا ها محصول آماده باشه تا به صورت دقیق توسط اصحاب رسانه تست بشه.
این فیلم و مقایسه هم دقیقا واسه روز معرفی این گوشی توی ژاپن هست.
در کل فکر میکنم تست درست باشه با توجه به نمونه های XZ، S9، P20 Pro.

دکتر رسول آریان

نمیدونم کی ضبط شده، اما دقیقا ۴ روز پیش روی این سایت ژاپنی قرار گرفته.

مساله اینجاس که حتی EXIF عکس ها هم در منبع موجود نیست. شما به عکس S9 و فیلم S9 نگاه کن. توی عکس چجوریه و توی فیلم چجوری. تناسبی با هم ندارن.

HiKa

عادیه توی عکاسی تفاوت داشته باشه. چون الگوریتم فیلمبرداری با عکسبرداری فرق داره. اینجا هم مشخصه سونی توی عکسبرداری هنوز نتونسته به نمونه اس9 برسه اما در فیلم برداری به وضوح بهتره.

HiKa

پیشرفت سونی توی فیلمبرداری قابل ستایش هست و این نشون دهنده سیستم دوگانه درست ثبت ویدئو هست.
__________
نقل قول: “گلکسی اس 9 نیز در فوکس مشکل دارد که موضوع عجیبی است، من فکر می کنم در ثبت این ویدیو روی تصویر تپ شده، چون اگر روی تصویر تپ کنید، عموما دوربین های سامسونگ اینطور فوکوس می کنند!”

در این مورد هم نمیدونم شما چقدر اطلاع دارید اما سیستم دوآل پیکسل گلکسی پیشتر هم با این مشکل دست و پنجه نرم میکرد. نمونه های فیلم برداری توی نور کم توسط اس7، اس8، اس9 توی یوتیوب هست که این مشکل توشون هست.
دلیل اینکه سونی مشکلی توی فوکوس در نور کم نداشت هم وجود فوکوس لیزری هست. این نوع فوکوس اصلا نیازی به نور نداره و در نور کم یا تاریکی مطلق در فاصله نزدیک هم فوکوس رو به درستی انجام میده.

HiKa

نمونه تست فیلمبرداری اکسپریا زد5 با گلکسی اس7 اج در نور کم:
https://www.youtube.com/watch?v=kVLET7Quo3w
اینجا هم مشکل فوکوس گلکسی مشهوده.

دکتر رسول آریان

شدیدا رد میکنم. شما اگر خواستی ID خودت رو اینجا بذار، تا همین الان برات در اتاق تاریک با گلکسی نوت ۸ فیلم بگیرم. اگر حرکت اضافه فوکوس یا فوکوس غلط دیدی، اون وقت حق با شما خواهد بود. من این گوشی دستمه دارم باهاش هر روز کار میکنم. دوال فوکوس فوق العاده اس دوست عزیز.

HiKa

در اینکه فوکوس دوآل پیکسل فوق العادس شکی درش نیست. من فقط چیز هایی که دیدم رو گفتم و نمونه هم گذاشتم. چون با توجه به فیلم داخل پست و فیلمی که من گذاشتم و نمونه های دیگه، این نوع خطا در فوکوس وجود داره.
شما هم میتونید در شب و تاریکی فیلم برداری بکنید و سعی بکنید فوکوس گوشی رو به چالش بکشید.
آی دی بنده در تلگرام: HiKaaa
خوشحال میشم واسم بفرستید.

باشه. حتما.

دکتر رسول آریان

شدیدا رد میکنم. شما اگر خواستی آیدی تلگرامت رو اینجا بذار، تا همین الان برات در اتاق تاریک با گلکسی نوت ۸ فیلم بگیرم. اگر حرکت اضافه فوکوس یا فوکوس غلط دیدی، اون وقت حق با شما خواهد بود. من این گوشی دستمه دارم باهاش هر روز کار میکنم. دوال فوکوس فوق العاده اس دوست عزیز.

siavash-t

میگم چرا عکس ایکس زد بهتر از ایکس زد ۲ پریمیوم در اومده؟!

HiKa

اینطور که مشخصه ایکس زد 2 پریمیوم بهتره. شما از چه لحاظ میگید ایکس زد بهتره؟!!
از لحاظ جزئیات، وایت بالانس و مقدار نویز، ایکس زد 2 پریمیوم بهتره.
البته نباید این رو فراموش بکنیم که دوربین ایکس زد 2 پریمیوم هنوز کامل نشده و از لحاظ نرم افزاری در حال توسعه هست.

siavash-t

والا من فقط از لحاظ این میگم که چهره اون خانوم روشن تر از ایکس زد ۲ پریمیومه و وسایل جلوش و حتی دیوار.

javad1370

ژاپنی ها نیازی ندارن خودشونو ثابت کنند ثابت شودن از نسل پدران ما تا به امروز. و ی دستی در روند تکنولوژی داشتن کلا ساختارشون اینکه جنس با کیفیت بدن بیرون. همین که شرکت های دیگه از سنسور های سونی در گوشی های خودشون استفاده میکنند معلومه که چقدر این شرکت با کیفت هستش. و اینم بگم که چقدر از این نو اوری سونی رو کپی کردن نرفتن دنباله نو اوری و کار جدید. ضد اب بودن اسلوموشن و تریدی کریتور فردا هم همین ویبره داینامیک رو میزنند رو گوشی هاشون و خودشون در عمل هیچ کار نو و جدیدی آنجام ندادن

دکتر رسول آریان

موافقم با همه فرمایشاتت.
اما جالب اینجاست که DxO حتی XZ2 رو هم بررسی نکرده. بعضی ها میگن خود سونی باید گوشی رو برای DxO بفرسته، خب چرا نمیفرسته که ببینیم حدود عملکردش چجوریه؟ توی ایران GLX هم طرفدار داره! اینکه چهار نفر توی ژاپن جمع بشن دور هم و بگن به به، شد دلیل و مدرک؟

هنوز XZ2 رو هم از نزدیک لمس نکردید، بعد شدین حامی XZ2 پریمیوم ربع کیلویی؟ اصلا انگار سونی ایران رو از بازار هدفش خارج کرده.

کهکشان

این کلیپ تبلیغاتی هست نمیدونم چرا فن سونی های عزیز کردنش مرجع معتبر واسه اظهار نظر !
آخه چطور ممکنه اس 9 با فن آوری پیشرفته دوئل پیکسل که بیشترین قدرتش دقت فوکوس در نور کمه اینطور دچار سردرگمی بشه ! چطور ممکنه دیاگ 1.5 اینطور ویدئویی ثبت کنه ؟ قشنگ مشخصه تبلیغاتیه و خواسته سونیو ببره بالا
دوستان تو نظرات نوشتن سونی چه احتیاجی به تبلیغات داره ! واقعا با چه رویی اینو میگین ؟ قسمت موبایل سونی در حال ورزشکستگیه و چند ساله همش ضرر داده بعد میگین چه نیازی به تبلیغات داره ؟ هه واقعا که
این کلیپو ببینین
البته من مطمئنم آقای عطایی هیچوقت این کلیپو پوشش نخواهند داد چون جواب خیلیارو میده ولی اینجا میذارم که بقیه دوستان استفاده کنن

https://www.youtube.com/watch?v=173v5LZ7L9w

HiKa

دوست عزیز کسی منکر این نیست که فوکوس دوآل پیکسل عالی هست ولی مشکلاتی هم داره.
در فوکوس دوآل پیکسل، دیود های نوری در سنسور بیشتر شدن و حساسیت به نور هم بالاتر رفته و به نسبت فوکوس PDAF عملکرد خیلی بهتری چه در سرعت فوکوس و چه در نور کم داره. اما بهترین نوع فوکوس در نور کم فوکوس لیزری هست که اصلا نیازی به نور نداره. طرز کارش اینطوریه که گوشی یک امواج مادون قرمز رو به سمت جسم ساطع میکنه و زمان انعکاس نور رو محاسبه میکنه. بعد با استفاده از این زمان به دست اومده فاصله دوربین تا جسم رو حساب میکنه. اما این نوع فوکوس فقط زمانی به کار میاد که جسم نزدیک باشه.
برایتون یه مثال ساده میزنم تا بهتر موتجه بشید. گوگل در گوشی پیکسل 2 و سونی هم از XZ فوکوس هیبریدی رو به گوشی هاشون اضافه کردن. این نوع فوکوس، ترکیب دو نوع فوکوس هست.
برای مثال در پیکسل 2، هم فوکوس لیزری وجود داره و هم فوکوس دوآل پیکسل. طرز کار هم اینطوری طراحی شده که در زمان کمبود نور و فاصله نزدیک، فوکوس لیزری انجام بشه و در زمان نور کافی و یا فاصله دور، فوکوس دوآل پیکسل به کار بیاد.

دکتر رسول آریان

برای آقا هیکا از فیلم برداری نوت ۸ در محیط کم نور فرستادم. ایشان گفتن که عالیه. فوکوس اصلا بازی نداشت.

البته منم نمیگم که ایشان خدای نکرده دروغ میگه. خب بالاخره ممکنه فوکوس اشتباه برخی اوقات پیش بیاد. اما هدفم این بود که قدرت دوال فوکوس رو در شب نشون بدم و سرعت عملش.

کهکشان

آقای عطایی عزیز من فقط خواستم تو این کلیپ نشون بدم اس 9 به بدی اون چیزی که تو کلیپ مقایسه سونی گذاشتین نیس ! و مشکل فوکوس نداره ! همین وگرنه خودم میدونم بین چه گوشی هاییه

کهکشان

آقا هیکای عزیز فوکوس دوئل پیکسل به فن آوری کاملا حرفه ای و جدیده که رو تمام پیکسلا حساسه نه مث بقیه که فقط رو 5% تصویر حساسیت داره

بعدشم ما ناآشنا به فوکوس لیزری نستیم دوست عزیز من 15 سال پیش n82 نوکیا داشتم که فوکوس لیزری داشت

Sadeghh

خیال دیاگ 1.5 رو واسه خودت گنده کردی واسه همینه که الان نفهمیدی چی شد که اینجوری شد

HiKa

@ramos
بنده قصد جسارت نداشتم، بالاتر هم گفتم که در دوآل پیکسل دیود های حساس به نور در سنسور نسبت به PDAF بیشتر شده و در نتیجه سرعت فوکوس و عملکرد در نور کم خیلی بهتر شده. اما دلیل بر این نمیشه کاملا بدون هییییییچ مشکلی باشه. کافیه یک سرچ ساده توی اینترنت بزنید و تفاوت های انواع فوکوس و نوع کارکردشون رو بخونید تا دقیقا متوجه بشید.
خیلی ها مثل گوگل در کنار فوکوس دوآل پیکسل، فوکوس لیزری رو هم گذاشتن تا در زمان های مختلف، ضعف های همدیگه رو پوشش بدن.

dele_tanha

15 سالو از کجات دراوردی داداچ؟ n82 سال 2007 معرفی شده. 2007تا 2018 میشه 15 سال آیا؟..عجب آدمای با سوادین طرفدارای سامسونگ. بی تعصب و واقع نگر بودین حالا با سواد هم شدین. احسنت

JigSaw

یه تفاوت من با شما اینجاست که من هیچ ادعایی ندارم و شما سرشار از ادعایی
خیلی بی سیاست و واضح اومدم و گفتم من فکر میکردم ایکس اولین ناچ دار بوده
شما الان علیه من موضع گرفتی که چون اطلاعاتی در این باره نداشتم نباید نظر بدم اصلا!!!
شما که این همه اطلاعات داری و در کنارش این همه مدعی هستی و خودت رو دانا تر و مطلع تر از بقیه میدونی کجارو گرفتی؟
جز اینه که توی یه سایت با نظرات رنگارنگت در مقابل همه موضع میگیری و همه رو محکوم میکنی؟
واقعا شخصیت یه انسان چقدر میتونه سرشار از عقده باشه که همیشه خودش رو برتر از بقیه بدونه و فقط کلی از وقتشو در روز صرف کنه واسه طعنه زدن و بحث کردنای بی مورد با بقیه
تو همه افرادی که تو این سایت نظر میذارن یه دفعه نشستی حساب کنی جز دوسه نفر که مثل خودت سامسونگی متعصبن چند نفر قبولت دارن؟
چند نفر دل خوش ازت دارن؟
با چند نفر درگیری لفظی و بحث نداری؟
خودت خسته نمیشی از این همه کینه ورزی؟
کسی ارزش و شخصیت قابل ستایش داره که در عین بالا بودن اطلاعاتش افتاده باشه
نه ادعاش یه جماعت رو از خودش بیزار کنه

دکتر رسول آریان

لابد شما خوبی که اومدی به همه کسانی که سامسونگ میخرن میگی فقیر؟

در ضمن شما خودت نیومدی صادقانه بگی که نمیدونستی آیفون ایکس اولین نبوده. بلکه چون با افتخار اومدی نوشتی که آیفون اولین بوده و من پاسخت رو دادم، اون موقع مشخص شد که حتی اسنشال فون رو هم نمیشناسی.

Amin.light33

خودتو ناراحت نکن دادا
ایشون یه سوتی بسیار بزرگ داده که تو پست ها بگردی پیداش میکنی.

_پاشنه_آشیل

دکتر رسول آریان

خوش به حالت که بعد از این همه سال کامنت و مقاله نویسی، یک اشتباه در جملات من پیدا کردی. بعضی ها که سرتا پای وجودشون غلطه.

بهت یه کارت صد آفرین میدیم خوشحال باشی.

Amin.light33

شما بعد اون سوتی قرار بود خداحافظی کنی از سایت، برو دیگه، نوت هشتتو گرفتی از سامسونگ، حالا داری تبلیغ میکنی که اس نه بگیری؟؟
#پاشنه_آشیل
#جیره_خوار

طرز کامنت گذاشتنت واقعا بچه گانه اس!

من شاید اصلا بخوام نویسنده این سایت باشم و توی انتشار مطالب به آقای عطا.یی کمک کنم. لطفا به مسائلی که بهت ربط نداره وارد نشو، چون فقط خودت رو کوچیک میکنی.

Meerouzh

ممنون آقای عطایی به خاطر این پست.

Quality

من همون روز معرفی گفتم که دوربین این گوشی فوق‌العاده است و بهمراه P20 پرو عکاسی موبایل رو وارد فاز جدیدی کردن اما متاسفانه یکی از دوستان ( 🙂 ) میگفتن من رو جو گرفته
مشخصات ماژول دوربین گویای عملکرد فوق العادش هست! همونطور که ضعف پرچمدار های قبلی سونی در عکاسی با نور کم کاملا از روی مشخصات ماژول دوربین مشخص بود عملکرد عالی این مدل هم از روی مشخصات ماژول مشخصه!

در ضمن هنوز الگوریتم دوربینش بطور کامل درست نشده و توی ویدئو های نگاه نزدیک هم کاملا مشخص بود مثلا ثبت هر عکس خیلی طول میکشید و…
حتی عکسبرداری سیاه و سفید و بوکه هم در ماه های بعد قراره بهش اضافه بشه
در حقیقت این گوشی عالی هسا اما پرچمدار ارزان قیمت 4K سونیه با پنل ال سی دی هست و در هر کشوری عرضه نمیشه!
مدل 4K گران قیمت تر با پنل اولد و احتمالا طراحی بهتر از لحاظ وزن، ضخامت و حاشیه در شهریور ماه معرفی میشه و در اکثر کشور ها عرضه میشه
اما این گوشی هم اگر یکم از وزنش (!) صرف نظر کنیم در باقی قسمت ها فوق‌العاده است! شاید اگر اون مشکل رو نداشت بهترین گوشی سال هم میشد اما متاسفانه ضعف چندان کوچیکی نیست

دکتر رسول آریان

آقای کوالیتی، خب واقعا یک مقدار هیجان زده بودی. قبول کن. به این خاطر گفتم جو گرفته شما رو. کامنتت خاطرم هست. اومدی گفتی S9 نابود شد، S9 نابود شد.

داداش عزیز، واقعا تفاوت ها انقدر نیست بین پرچمداران معروف که از واژه نابود شدن استفاده کنیم. آیفون X توی شب خیلی تاریک فیلم میگیره، همچنین XZ2. هر چند XZ2 از آیفون X توی شب بهتره. اما ما هیچ وقت نگفتیم آیفون X نابود شد.

شما حتی توی همین ویدیوی نیمه تبلیغاتی بالا هم که نگاه کنی، باز هم اختلاف S9 با XZ2 پریمیوم انقدر نیست که از واژه نابودی استفاده بشه. حتی اگر XZ2 پریمیوم از S9 هم بهتر باشه، باز هم جای تعجب نداره. چون پرچمدار جدیدتری هست.

زمان معرفی XZ2 با S9 پلاس دقیقا برابر بود که دیدیم مکانیسم های سامسونگ رو. دیافراگم‌ متغیر، دیافراگم باز F1.5، دوربین دوگانه با زوم اپتیکال ۲ برابر، لرزشگیر اپتیکال حتی در ضبط ۴K با نرخ ۶۰ فریم. حالا شما داری جار و جنجال به پا میکنی برای یک گوشی که هنوز درست و حسابی نیومده دست تسترها. به قول خودتم هنوز جای کار داره الگوریتم هاش. فوری انقدر زود جوگیر نشو بر اساس یک ویدیوی خیلی کوتاه نیمه تبلیغاتی. هر موقع عملکرد نهاییش رو عادلانه دیدیم، هر موقع نظر مراجع تخصصی رو خوندیم، اگر فوق العاده بود، منم همون موقع به شما تبریک میگم. اما الان در این شرایط، خیر.

Amin

البته رسول جان، لرزشگیر توی ۴کی ۶۰ فریم در دسترس نیست.
اما کافیه یه سر به بررسی‌های GSMarena بزنی، برتری اس۹ مشخصه.
ایکس‌زد ۲ به شدت اغراق، و به شدت نویز داره.
جای تعجبی هم نداره، چون نه لرزشگیر داره، نه سایز سنسور و پیکسلش چندان خوبه.
حالا هی جناب معزز بره تو ایسنتاش سامو بکوبه.
داداش؛
زور چپونی که برند مورد علاقه‌ات نمیشه بهترین.

دکتر رسول آریان

دوتا لرزشگیر داره.
لرزشگیر دیجیتال و اپتیکال.
لرزشگیر اپتیکال همیشه فعاله.
لرزشگیر دیجیتال بعضی حالات خاص فعال نیست.

نوت ۸ منم اینجوره که لرزشگیر اپتیکالش در همه حالات فعاله ولی لرزشگیر دیجیتالش در حالت نسبت تصویر ۱ به ۱ و در حالت VGA فعال نیست.

Amin

والا اینکه دوتاست رو میدونم.
اما واس من نوشته تثبیت ویدیو در UHD 60FPS در دسترس نیست.
میخوای اسکرینشم بفرستم.

دکتر رسول آریان

برای نوت ۸ اینو نوشته:
http://uupload.ir/files/o4sx_1.jpg

اگر از عبارت Video Stabilisation استفاده کرده، منظورش همون لرزشگیر دیجیتال هست. اما اگر نوشته Optical Image Stabilisation منظورش لرزشگیر اپتیکال هست. برام تصویرش رو اینجا بفرست.

Amin

بیا؛
اون یکی پست وان پلاس هم فرستادم، فکر کردم دیگه اینجا رو چک نمیکنی.

http://uupload.ir/files/uthu_۲۰۱۸۰۵۲۱_۱۷۰۸۵۷.jpg

http://uupload.ir/files/xrvp_۲۰۱۸۰۵۲۱_۱۷۰۹۳۶.jpg

Sadeghh

حالا جوگیر شدن که خوبه ولی یاد اون دوستانی بخیر که چجوری جلز ولز میزدن و پاین بالا میپریدن زیر پستی که تو این سایت گفته شد صفحه نمایش آیفون x از s9 بهتره، یعنی نزدیک بود آقای عطایی رو بخورن :))
جالب تر اینجاست که محتوی نصف کامنت هاشون هم نسبت دادن صفت متعصب به بقیست
آدم اونجوری نشه فقط…

دکتر رسول آریان

اگر من انتقادی به نحوه تست گرفتن آقای عطا.یی داشتم، به خودمون مربوط بود. اولا به شما هیچ ربطی نداره. ثانیا نخود هر آش نشو.

Sadeghh

مشنگ اگه فکر میکنی شعور صحبت کردن نداری باهات جور دیگه ای صحبت کنم…
ها؟؟

Ebinem

باو تو خودتو نمودی… دیگه کل عالم می دونن که سامسونگ امسال تو دوربین زیر کمپانی های چینی و ژاپنی قرار گرفته.
همه قبول دارن جز تو.
کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد اما کسی که خودشو زده به خواب رو نه. تو خودتو زدی به خواب.
به تعداد لایک و دیسلایک هات توجه کن ببین نظر کاربرا راجع به کامنت هات چیه. والا پر رو تر از تو آدم ندیدم. باو چی تو خودت دیدی فک میکنی عقل کلی و راجع به همه چی نظر میدی .

MOAZEZ

اصلا هیجان نداره اگه بگیم سونی توی دوربین گوشی یا دوربین حرفه ای عملکردش عالیه چون سونی تخصصش دوربینه و باید عالی باشه. وقتی A7RIII و A7III با اختلاف بهترین دوربینهای حرفه ای جهان هستن بایدم در بخش گوشی یه محصول عین XZ2یا XZ2P بهترین باشن.

Minipro

گذشته از تمام بحثا این پست هایی که درباره سونی گذاشته میشه کله سایت رو زنده میکنه

Note_kayhan

بجای کل کل کردن سر این گوشی ها بگید که الان منه بیچاره که منتظر نوت جدید هستم و قیمتش که 5تا6درمیاد کلیمو بفروشم یا اعضای دیگه ای??
ینی خاککککک …در جهنم به سر میبریم
ناریا داصتقا رب مدیر????

Yohan

کاش توی حالت تنظیمات دوربین بصورت دستی هم یک بررسی انجام بشه،هر چند احتمالا طرفدار های آیفون بخاطر نداشتن تنظیمات دستی بصورت پیش فرض ناراحت بشن. ولی برای کسی که عکاسی براش مهم هست قطعا حالت عکاسی با تنظیمات دستی مهم تر خواهدبود .

raminkhan

دیگه هر انسان عاقلی میتونه تشخیص بده که سونی بهتر بود
من چیزی که با چشم می بینم رو قبول میکنم نه چهارتا عدد و بررسی

Mortazavi

سوني معني دوربين دوگانه رو به همه نشون داد
كيفيت بيشتر نه صرفا عكاسي بوكه

واقعا اگه سوني بخاد رقابت كنه فقط اپل رقيبشه و سامسونگ خيلي عقب تره ولي متاسفانه سوني قصد رقابت نداره

اميدوارم شهريور اين دوربين روي يك گوشي سبك تر با حاشيه كمتر قرار بگيره

Saeed Mohammadipouya

میبینم که سونی بد گذاشته تو کاسه بقیه برندا فناشون از شدت سوزش دارن دری وری میگن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)