حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آموزش انتقال مالکیت موبایل رجیستر شده در سامانه همتا

نوشته

5 سال قبل | 2 دیدگاه | آموزش و راهنمایی، اخبار داخلی

طرح رجستری موبایل با موفقیت قابل قبولی اجرا شد و حالا یکی از سوال های مهم این است که اگر یک موبایل رجیستر شده را بخواهیم بفروشیم باید چه کاری انجام بدهیم؟ انتقال مالکیت کاری است که باید انجام داد و در ادامه با هم آموزش انتقال مالکیت موبایل رجیستر شده در سامانه همتا را خواهیم داشت، با ما همراه باشید.

روش های انتقال‌ مالکیت موبایل در هر سه حالت کد دستوری، اپلیکیشن و همتا یکسان است. در ادامه به بررسی این ۳ روش می‌پردازیم. پس از اجرای کامل طرح رجیستری موبایل، فرآیند انتقال مالکیت برای واگذاری گوشی و خرید گوشی دست دوم ضروری است و افراد زیادی با این فرآیند درگیر می‌شوند.

روش های انتقال‌ مالکیت موبایل

در تمامی روش های انتقال‌ مالکیت گوشی از جمله کد #۷۷۷۷* (ستاره ۷۷۷۷ مربع)، اپلیکیشن و سایت همتا، انتقال به صورت غیرمستقیم و با تایید خریدار انجام می‌شود و روش قبلی که شناسه گوشی مستقیم از مالکیت سیمکارت فروشنده خارج و به مالکیت خریدار در می‌آمد متوقف شده است.

چند راه برای انتقال مالکیت وجود دارد که شامل کد دستوری ستاره ۷۷۷۷ مربع، اپلیکیشن و سایت همتا است که نتیجه تمامی این روش‌ها نیز یکسان است.

در حال حاضر هیچ تفاوتی در انجام فرایند انتقال‌ مالکیت موبایل از سامانه‌های مختلف همتا وجود ندارد و انتقال مالکیت در تمامی روش‌ها به صورت غیرمستقیم انجام می‌شود. یعنی در انتقال مالکیت، ابتدا کد فعال سازی برای شخص خریدار ارسال خواهد شد و در ادامه خریدار باید تلفن همراه را برای شماره سیم کارت خود فعال کند.

بیشتر بخوانید: آموزش ثبت IMEI گوشی مسافرتی در سایت گمرک

در گذشته انتقال مالکیت از طریق کد دستوری ستاره ۷۷۷۷ مربع، اپلیکیشن همتا و سایت همتا تفاوت‌هایی داشت؛ به این صورت که انتقال مالکیت با کد دستوری به صورت غیر مستقیم و در اپلیکیشن و وب سایت همتا به صورت مستقیم انجام می‌شد.

بیشتر بخوانید: طرح رجیستری شامل 4 کالای جدید سلولار (سیم کارت خور) می شود

روش غیرمستقیم توضیح داده شد و روش مستقیم به این شکل بود که با انجام فرآیند انتقال مالکیت، شناسه تلفن همراه مستقیم از کارتابل فروشنده خارج و وارد کارتابل خریدار می‌شد و تحت مالکیت سیم کارت خریدار قرار می‌گرفت که بنا به دلایلی این روش فعلا متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: روش چک کردن طرح رجیستری موبایل و تبلت

بنابراین در حال حاضر در انجام فرآیند انتقال مالکیت از طریق کد دستوری، اپلیکیشن و وب سایت همتا تفاوتی وجود ندارد. شما تا کنون انتقال مالکیت داده اید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

آموزش خوبی بود

تشکر

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)