حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

در سال 2018 موبایل با حافظه 512 گیگابایت دیگر یک آرزو محسوب نمی شود

نوشته

6 سال قبل | 3 دیدگاه | هواوی

نمی خواهم خیلی فسیل طور بنویسم اما باور کنید دقیقا 11 سال پیش بود که داشتن یک مموری کارت 512 مگابایت جز آپشن های لاکچری بودن محسوب می شد! آن زمان واقعا حافظه داخلی موبایل موضوع قابل عرضی نبود و اساسا استاندارد خاصی هم برایش وجود نداشت تا آیفون ها وارد بازار شدند. حالا اما باید گفت که در سال 2018 موبایل با حافظه 512 گیگابایت دیگر یک آرزو محسوب نمی شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره شایعات پیرامون عرضه نسخه ویژه ای از هوآوی پی 20 با حافظه 512 گیگابایت بیشتر صحبت کنیم.

می دانیم که سه شنبه همین هفته شاهد معرفی های بزرگی از چین خواهیم بود. معرفی خانواه هوآوی پی 20 و البته پرچمدارکش بعدی یعنی وان پلاس 6 و همگی این دستگاه ها اهمیت ویژه ای خواهند داشت چرا که نسل قبلی آن ها واقعا غوقا کرده و همه دوست دارند ببیند نسل بعدی چه خواهد بود!

در این بین اما شایعات جالبی درباره نسخه ویژه 512 گیگابایتی پرچمدار هوآوی یعنی هوآوی پی 20 به گوش می رسد. حتما شما هم می دانید که هیچ شرکتی به اندازه اپل نمی تواند موبایل با حافظه بزرگ بفروشد و اگر هم در محصولات دیگر شرکت ها چنین انتخابی به صورت رسمی وجود دارد اما به صورت غیر رسمی، رسما در بازار وجود ندارد! به روی، خبر از چین می رسد که هوآوی می خواهد حافظه داخلی 512 گیگابایت را برای موبایل پرچمدار 2018 خود، هر چند اسما، اما معرفی کند. تا کنون حافظه داخلی 512 گیگابایت روی دستگاه های قابل حملی همچون سرفیس ها و آیپد پرو دیده شده اما برای موبایل، این اولین مرتبه است.

نسخه ویژه 512 گیگابایتی پرچمدار هوآوی یعنی هوآوی پی 20

حضور چنین انتخابی به ما نوید این را می دهد که پرچمدار شرکت های دیگر نیز آهسته آهسته با حافظه پیش فرض حداقلی 128 گیگابایت ارایه شده و امکان انتخاب مدل گران تر اما با 512 گیگابایت نیز موجود باشد. اما چرا این همه حافظه زیاد؟ شاید به لپتاپ یا کامپیوتر شخصی خود نگاه کنید و همین میزان حافظه را ببینید! خب حقیقت این است که این روزها موبایل هایی مثل اکسپریا ایکس زد 2 فیلم برداری 4K HDR ارایه می کنند که حجم زیادی نیاز دارد. هر چند فرمت های خاص برای کمتر شدن حجم فایل نهایی وجود دارد اما ما واقعا روی مرز بازه زمانی ای قرار داریم که نیاز به افزایش حجم حافظه های داخلی هستیم. تصور کنید که بخواهید یک فایل صوتی کیفیت بالا (Hi-Res) گوش کنید، یا بازی و محتوای 4K داشته باشید! خب قطعا همه اینها حافظه داخلی بیشتر می خواهند!

نظر شما چیست؟ موبایل شما چقدر حافظه داخلی دارد و فکر می کنید با چند گیگابایت حافظه داخلی احساس راحتی کنید؟!

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
jamal9

خب کسی که از گوشی همه کار میکنه و زیاد استفاده میکنه قطعا هرچقد بیشتر باشه بهتره براش ….مثلا شاید ۱۲۸ مناسب باشه …
ولی برای کسی مثل من که بیشتر کاراش با لپ تاپه و فیلمامو اونجا ذخیره میکنم ۶۴ گیگ هم مناسب هست …
در کل خوبه که گوشی مثلا ۵۱۲ یا حداقل ۲۵۶ گیگ حافظه داشته باشه برای مثلا فیلمبرداری 4k یا نصب بازی های دیتا دار و نگهداشتن چندین فیلم سینمایی تو حافظه ….یجورایی استفاده از گوشی بعنوان pc …

علی شیخ زاده

غوغا*

Peiman

حضور چنین انتخابی به ما نوید این را می دهد که پرچمدار شرکت های دیگر نیز آهسته آهسته با حافظه پیش فرض حداقلی 128 گیگابایت ارایه شده و امکان انتخاب مدل گران تر اما با 512 گیگابایت نیز موجود باشد

دقیقا همینو میخواستم بگم درسته که خیلی ضروری نیست ولی به دلیلی که بالا گفته شد حرکت خیلی خوبیه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)