حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هوآوی میت 20 پرو نسبت به هوآوی پی 20 پرو بسیار بیشتر از گلکسی نوت 9 نسبت به گلکسی اس 9 پلاس پیشرفت نشان می دهد

نوشته

5 سال قبل | 13 دیدگاه | سامسونگ، مقایسه، هواوی

دو ماه پیش تیکه هوآوی به سامسونگ و مقایسه هوآوی پی 10 پلاس با پی 20 پرو را به یاد دارید؟ پس از آن تیکه هوآوی به اپل را چطور به خاطر دارید؟ طعنه ها عموما برتری شرکت های مختلف را از دید دلچسب آن ها نشان  می دهند اما به هر حال برشی از واقعیت هستند و نمی توان آن ها را نادرست دانست. مثلا اگر بخواهیم مقایسه کنیم مثلا به این نتیجه می رسیم که هوآوی میت 20 پرو نسبت به هوآوی پی 20 پرو بسیار بیشتر از گلکسی نوت 9 نسبت به گلکسی اس 9 پلاس پیشرفت نشان می دهد! اما چطور؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید.

مقایسه پیشرفت هوآوی با پیش سامسونگ

مقایسه پیشرفت هوآوی با پیش سامسونگ

همانطور که در توییت بالا از یکی از منابع نزدیک به سامسونگ می بینید، مقایسه پیشرفت هوآوی با پیش سامسونگ را شاهد هستیم. در حقیقت اینجا می بینیم که هوآوی میت 20 پرو نسبت به هوآوی پی 20 پرو بسیار بیشتر از گلکسی نوت 9 نسبت به گلکسی اس 9 پلاس پیشرفت نشان می دهد. همانطور که می بینید تفاوت های اساسی بین گلکسی نوت 9 و گلکسی اس 9 پلاس را می توان در باتری 4000 میلی آمپری و S Pen دانست، البته اگر به 0.1 اینچ بزرگتر شدن نمایشگر نگویید پیشرفت!

این یعنی گلکسی نوت 9 نسبت به گلکسی اس 9 پلاس دو پیشرفت:

1- باتری 4000 میلی آمپری
2- S Pen

در مقابل هوآوی میت 20 پرو نسبت به پی 20 پرو پیشرفت های متعددی خواهد داشت. و اگر بخواهیم بشماریم می شود 9 پیشرفت که از قرار زیر است:

1- نمایشگر دو لبه خمیده QHD
2- طراحی بهتر
3- سیستم تشخیص چهره 3 بعدی، حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر و ‌Bone Voice Pattern (فعلا مشخص نیست چیست)
4- اندروید 9
5- باتری 4200 میلی آمپری با شارژر کابلی سریع 40 واتی
6- چیپست کایرین 980 با معماری 7 نانومتری با هسته های Cortex-A76
7- گواهی IP68
8- دوربین بهتر
9- شارژ وایرلس سریع 15 واتی دو طرفه

البته اینجا نکته مهمی وجود دارد و آن این است که برخی از این موارد را حتی سامسونگ چند سال پیش از این ارایه کرده است و این پیشرفت شگفت انگیز هوآوی، نسبت به نسل قبلی خودش است که خیلی از این موارد را نداشته است. توجه کنید که این به معنی عدم ارزشمندی پیشرفت هوآوی نیست و همچنان باید ایستاده برای آن ها کف زد اما وقتی بحث مقایسه پیش می آید باید بدانید که مقیاس پیشرفت را چه دستگاهی قرار داده اید.

همچنان که این بحث ها وجود دارد باید بدانید هوآوی میت 20 پرو مواردی را ارایه می کند گلکسی نوت 9 ندارد و این موارد بسیار مهم هستند. ابتدا این که هوآوی تاج پادشاهی بهترین دوربین را از دست همه ربوده و به این زودی ها قصد ندارد آن را پس بدهد! سپس چیپست 7 نانومتری کایرین 980 که کار را برای پرچمدار سامسونگ سخت می کند. آپدیت اندروید 9 که ماه ها بعد به گلکسی نوت 9 اضافه می شود و البته شارژر سریع و شارژ وایرلس سریع 15 واتی دو طرفه که در گلکسی نوت 9 وجود ندارد! البته رنگ های دلربای گرادیانت طور هوآوی میت 20 پرو را از یاد نبرید!

به نظر می رسد هوآوی در مسیر صحیح قدم گذاشته است، اینطور نیست؟

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MR.CAMPER

تیتر اخبار در ماهها یا شاید سالهای اینده
پایان امپراطوری سامسونگ در پرفروش ترین برند های موبایل و آغاز امپراطوری هواوی
سامسونگ میاد دوم یا شاید سوم اپل هم یپله پایین تر از سامسونگ
ال جی و سونی اچ تی سی هم در افق محو شدن

Mohammadsoly

هواوی حتی اگه برند اول جهان بشه بازم پول بهش نمیدم نه بخاطر اینکه چینی هست فقط بخاطر کپی برداری ونداشتن نوع آوری

HPYK1

شاهد نظر یه انسان جهان سومی هستید!?

Mohammadsoly

جهان اولی تویی که other دست میگیری

Pouya

کپی که توی همه ی برندا هست ولی تو هواوی بیشتر البته بدترین شیائومیه از نظر من با می ۸ و اصلا موافق نیستم که نواوری نداره

JAVAD

حاجی به خودت فشار نیار و هرچی دوست داری بخر به کسی هم ربطی نداره، به هرچی که دوس داری پول بده مهم اینه خودت لذت ببری
این که این دوستمون گوشی other دستش میگیره به خودش مربوطه نه به تو نه به من
سعی کن این نظرات بچه گانه رو بیخیال بشی و یکم مدرن فکر کنی

Ebinem

شکست سامسونگ در سال 2018.

علی شیخ زاده

پیشرفت هواوی نظیر نداره..
واقعا پله های پیشرفت رو چند تا چندتا طی میکنه

Alif16

زشته پشتش

Amir Hossein

کلا شرکت های چینی کپی میکنن و این غیر قابل کتمانه و محدود به برندهای موبایل نیست و شرکت های خودروسازیشون هم همینطوره اما اگه دقت کنید رفته رفته داره این کپی کردن کمتر میشه و شرکت ها راه خودشونو پیدا میکنن که در نتیجه پیشرفت حاصل میشه.همین دوربین سه گانه یا شارژ دو گوشی به وسیله همدیگه نوعی نوآوری و پیشرفت محسوب میشه

Pouya

خب این اتفاق یه بارم برای هواوی میوفته پیشرفت p20 نسبت به میت ۱۰ کم بود یه بارم برا سام پیشرفت نوت ۹ نسبت ب اس ۹ پلاس کمه گرچه من از سام توقع ندارم تو این فاصله کمی که از عرضه اس ۹ پلاس گذشته نوت ۹ رو یه محصول کاملا انقلابی معرفی کنه یه جورایی انگار سری اس موش ازمایشگاهی نوتن اس رو عرضه میکنه با کلی تغییر نقص هاشو برطرف میکنه نوت رو معرفی میکنه

Quality

خیلی نظرتون غیر منطقی بود
اولا پیشرفت P20 پرو نسبت به میت 10 پرو کم بود؟!!!! طراحی جلو و پشت گوشی که کاملا متفاوت بود!
دوربین که به کل باز طراحی شده بود!!!
فقط چیپ ستش مثل میت 10 بود که اصلا عجیب نیست و هر 6 ماه پردازنده جدید نمیزارن روی گوشی ها!

یکجوری میگین سری اس موش ازمایشگاهی هستن انگار S9 چقدر با S8 یکسال پیشش فرق داشت!
S8 که اومد همه از طراحی متفاوت و بروزترش تغریف کردن و چند تا قابلیت جدید هم داشت
نوت ۸ اومد همه گفتن همون S8 هست که قلم بهش اضافه شده و بزرگتره اما چون طراحی رو تازه تغییر داده اشکالی نداره
باز S9 اومد با تغییر طراحی خیلی خیلی خیلی ناچیز که اون هم بیشتر شدن حاشیه کنار صفحه و کمتر شدن حاشیه پایین صفحه است که اصلا به چشم نمیاد! و تغییر جای اثر انگشت!
باز نوت 9 هم که اومد طراحی همون بود!

حالا مثلا S9 خیلی تغییرات انقلابی داشته؟! خیلی بعضی نظرات عجیبن فقط اگر اینو یک فن سونی میگفت الان 200 تا جواب همه بهش داده بودن!!

Pouya

در کل منظورم این بود که سری پی هم تغییرات کمی نسبت به میت دارن مثلا پی ۱۰ خیلی تغییر داشت نسبت به میت ۹ ؟ p20 pro هم من نگفتم بی تغییر که گفتم پیشرفتش کم بوده نمایشگر عمر باتری پردازنده (مگه من گفتم هر ۶ ماه یه بار پردازنده جدید بزارن ؟ همونطور که از سام توقع ندارم نوت رو به صورت انقلابی عرضه کنه از هواویم انتظار پیشرفت زیادو ندارم من همیشه هواوی رو تو پیشرفتش تحسین کردم) گفتم این اتفاق برای هواویم میوفته اصلا قصد انتقاد نداشتم بهش که اصلا نمیگم هواوی بیاد ۶ ماه یه بار انقلاب کنه پردازنده جدید بزاره در مورد اس ۹ هم بله موافقم تغییراتش در حد لازم نبوده طراحی و باتریش تغییر خاصی نداشتن اس ۹ یه استثناست من کلی گفتم البته اس ۹ پلاس هم نسبت به اس ۸ مقایسه شه تغییراتش خوب بوده اس ۸ تغییرات زیادی داشت نسبت ب اس ۷ اس ۷ نسبت ب لس ۶ اس ۶ نسبت ب دس ۵ (اس ۶ که واقعا پیشرفت زیادی داشت من سامو از اون گوشی ب بعد قبول دارم )

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)