حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه دقت حسگر فشار خون گلکسی اس 9 با دستگاه مخصوص فشارسنج خون

نوشته

6 سال قبل | 6 دیدگاه | تماشا کنید، سامسونگ

سامسونگ تمرکز ویژه ای روی قابلیت های پایش سلامتی موبایل های پرچمدارهای خود دارد. در حقیقت از گلکسی اس 5 سامسونگ اقدام به قرار دادن حسگر ضربان قلب کرد که شاید تعداد خیلی کمی از کاربران از آن استفاده کردند اما سامسونگ به راه خود اعتقاد داشت. حالا در گلکسی اس 9 شاهد ارتقا این قسمت هستیم و گلکسی اس 9 می تواند حتی فشار خون شما را اندازه بگیرد! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا مقایسه دقت حسگر فشار خون گلکسی اس 9 با دستگاه مخصوص فشارسنج خون را با هم ببینیم.

همانطور که در ویدیو می بینید، حسگر ضربان قلب گلکسی اس 9 چند LED رنگی دیگر نیز دارد و این به دستگاه توانایی اندازه گیری فشار خون را می دهد. بدین صورت به این حسگر، حسگر فشار خون گلکسی اس 9 نیز می توان گفت. سنجش ضربان قلب عموما با استفاده از یک نرم افزار و قرار دادن انگشت روی دوربین برای موبایل های دیگر هم ممکن بود اما به هر حال نمونه سامسونگ خروجی بهتری می داد ولی این حسگر فشار خون دیگر توسط نرم افزارهای دیگر و دوربین ممکن نخواهد بود، حداقل فعلا! سوال اما اینجاست که این حسگر چقدر می تواند قابل اتکا باشد؟

اول باید بدانید در حین تست نباید انگشت شما خیس یا دمای آن خیلی سرد باشد. دقت کلی خیلی بالا نیست اما خیلی هم ناامید کننده نیست. اگر پس از فعالیت بدنی زیادی تست را انجام بدهید نتیجه خیلی متفاوت خواهد بود اما حقیقت اینجاست که به صورت کلی کسی پس از فعالیت بدنی شدید فشار خون خود را ثبت نمی کند و عموما این تست در شرایط ساکن صورت می پذیرد.

اگر شرایط خیلی ایده آل باشد، حسگر فشار خون گلکسی اس 9 می تواند یک ابزار مناسب برای متوجه شدن حدود فشار خون شما باید اما از آنجا که این شرکت کره ای حتی در مراسم معرفی خود نیز مانور زیادی روی آن نداد، مشخصا هنوز به مرحله پخته بودن نرسیده است و در تلاش بودن سامسونگ برای ارتقا آلگوریتم تبدیل داده های حسگر به نتیجه با همکاری بیمارستان ها و دانشگاه ها همین موضوع را به ما می گوید.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این تلاش سامسونگ برای گنجاندن موارد سلامتی در موبایل های خود چقدر برای خریداران اهمیت دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Pouya

این جزو اون کاربرداییه که برای من کارایی نداره

ممنون بابت ویدیو. واقعا فکرش رو نمیکردم که انقدر دقیق باشه.

اتفاقا توی مراسم MWC 2018 اول از همه، سریعا رفت سراغ همین سنسور فشار خون. چند دقیقه ای هم در موردش صحبت کرد و گفت با همکاری نمیدونم یک دانشگاه یا موسسه پزشکی، این قابلیت رو به S9 اضافه کردن.

سامسونگ کلا به این سنسورها خیلی علاقه داره. سنسور ضربان قلب، سنسور فشار خون، سنسور اکسیژن خون. قبلا یه سنسور اشعه ماوراء بنفش یا همون UV رو هم داشت روی سری نوت. برای اینکه بدونی در اون ساعت شدت اشعه خورشید چقدره و بر اساس اون از کرم ضد آفتاب با SPF مناسب استفاده کنی.

Peiman

قطعا کسی الان انتظار نداره خیلی دقیق عمل کنه . این می‌تونه در طی سالهای متوالی پیشرفت کنه تا به جایی برسه که قابل اعتماد باشه

دکتر رسول آریان

توی نتیجه ای که نشون داد، عالی بود.
نمیدونم فیلم رو دیدین یا نه.

البته جلوی ما با دستگاه فشار خون دستی فشار نگرفت، نتایجش رو فقط نوشته بود.

فقط با گلکسی S9 جلوی ما فشار گرفت.

Mortazavi

بنظر من این خیلی عالیه حداقل واسه ما ایرانی ها که نصف ۴۵سال به بالاهامون فشار خون دارند.
حرکت سامسونگ تو این زمینه واقعاً قابل ستایشه دقیقاً مثل نرم افزار سلامتی سونی که قدم شمار داره و واسه پیاده روی یا دوچرخه سواری یا دویدن و سنجش میزان کالری به شکل فوق‌العاده ای کاربردی و عالیه

amirkrs

معمولا کسی استفادش نمیکنه ولی به نظر کاربردی میاد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)