حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه بنچمارک گلکسی اس 9 با اکسپریا ایکس زد 2 و دیگر رقبا

نوشته

6 سال قبل | 27 دیدگاه | اپل، برترین‌های ترنجی، سامسونگ، سونی

چند سال پیش … آ … اگر بخواهیم دقیق بگوییم سال 2011 که تب و تاب چیپست هایی با پردازنده مرکزی چند هسته ای داغ بود و برای مشخصات دستگاه خیلی رو کلاک پردازنده ها مانور داده می شد، بنچمارک ها اهمیت ویژه ای داشتند، به عبارت بهتر “ترند” بودند، “فاکتور فروش” بودند! حالا چند سالی هست که دیگر کسی برای بنچمارک ها نه تنها سینه چاک نمی کند بلکه تره هم خرد نمی کند (!) اما به هر حال فاکتوری است با اهمیت برای بررسی! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا مقایسه بنچمارک گلکسی اس 9 با اکسپریا ایکس زد 2 و دیگر رقبا را داشته باشیم.

ابتدا با بنچمارک Antutu آغاز می کنیم، بنچمارکی که امتیاز آن به یک عدد نسبتا قابل فهم تر و قابل مقایسه تر ختم می شود اما حقیقت این است که به دلیل تاثیر فاکتورهای بسیار در نتیجه خروجی، همیشه نشان دهنده قدرت مشخص دستگاه در یک بحث نیست!

مقایسه بنچمارک گلکسی اس 9 با اکسپریا ایکس زد 2

مقایسه بنچمارک گلکسی اس 9 با اکسپریا ایکس زد 2

در بنچمارک Antutu که شامل بررسی گرافیکی نیز می شود همانطور که شاهد هستیم امتیاز گلکس اس 9 بالای 250 هزار است و یکی از بهترین عملکردهای ممکن را ارایه نموده اما اکسپریا ایکس زد 2 با اختلاف بیش از 9 هزار امتیاز، بالای آن قرار می گیرد!

مقایسه بنچمارک گلکسی اس 9 با اکسپریا ایکس زد 2

مقایسه بنچمارک گلکسی اس 9 با اکسپریا ایکس زد 2

به امتیاز گیک بنچ تک هسته ای می رویم، جایی که گلکسی اس 9 با استفاده از فناوری جدید حداکثر کلاک متغیر هسته های شاخه قدرتمند پردازنده مرکزی توانسته در دنیای اندرویدی سلطان بلامنازع باشد و اسنپدراگون 845 را در هم بکشند اما هنوز از چیپست A11 bionic آیفون 8 و آیفون X عقب تر است.

مقایسه بنچمارک گلکسی اس 9 با اکسپریا ایکس زد 2

مقایسه بنچمارک گلکسی اس 9 با اکسپریا ایکس زد 2

امتیاز چند هسته ای گیک بنچ اما عملکرد نزدیک به دیگر دستگاه های اندرویدی را نشان می دهد که البته هنوز بالاتر از آن ها ایستاده اما همچنان پایین تر از بهترین چیپست های اپل روی جدیدترین آیفون های این شرکت است.

مقایسه بنچمارک گلکسی اس 9 با اکسپریا ایکس زد 2

مقایسه بنچمارک گلکسی اس 9 با اکسپریا ایکس زد 2

مقایسه بنچمارک گلکسی اس 9 با اکسپریا ایکس زد 2

مقایسه بنچمارک گلکسی اس 9 با اکسپریا ایکس زد 2

تست های گرافیکی انجام شده عموما دو دسته هستند، با نمایشگر خاموش و با نمایشگر روشن! نمایشگر خاموش به شما قدرت خام پردازش گرافیکی را نشان می دهد اما نمایشگر روشن عملکردی که به شما ارایه خواهد شد را. در این تست نمایشگر روشن رزلوشن نمایشگر اهمیت زیادی دارد و گلکسی اس 9 یکی از پرپیکسل ترین دستگاه های حاضر در تست است.

به صورت مشخص گلکسی اس 9 در بخش گرافیکی هنوز آنقدر که باید عالی نیست. هر چند قدرت خام پردازش گرافیکی آن بهتر آیفون X و کمتر اکسپریا ایکس زد 2 است اما در بخش نمایشگر روشن تفاوتی قابل توجه با گلکسی اس 8 یا میت 10 ندارد!

مقایسه بنچمارک گلکسی اس 9 با اکسپریا ایکس زد 2

مقایسه بنچمارک گلکسی اس 9 با اکسپریا ایکس زد 2

با این وجود اما در بنچمارک گرافیکی دیگر گلکسی اس 9 بهتر از همه دستگاه های دیگر از جمله آیفون X ظاهر می شود. جالب است که در این تست گلکسی اس 8 حتی از اکسپریا ایکس زد 2 نیز بهتر است!

پیش از به پایان بردن مطلب بد نیست بدانید که این بنچمارک ها روی نسخه اگزینوس 9810 گلکسی اس 9 انجام شده بود. نظر شما درباره بنچمارک گلکسی اس 9 در مقابل رقبا چیست؟ به نظر می رسد یکی از بهترین عملکردهای دنیای موبایل در این دستگاه وجود دارد اما هنوز باب ارتقا باز است.

اشتراک در
اطلاع از
27 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dariushrd

به بنچمارک اعتقادی ندارم فقط اسپید تست های منابع معتبر… بهرحال عملکرد xz2 خیلی عالی بود و همینطور گلکسی اس ۹

بنچمارک برای این خوبه که حدودی دستت بیاد قدرت این وسیله چقدره. من حتی گیگ بنچ رو هم روی تلویزیون خونه تست کردم که ببینم چقدر قدرت داره و متوجه شدم خیلی قوی نیست. چون فقط دوتا پردازنده A53 داره.

dele_tanha

اخی این اس 9 بیچاره که همش داره له میشه جلوی xz2 خخخخخخخخخخخ

دکتر رسول آریان

گوشی های سامسونگ با دو چیپست عرضه میشه. هم اگزینوس، هم اسنپ. پس در حالت اسنپ دقیقا میشه همون XZ2

اما چیزی که سونی نداره، چیپست و پردازنده شخصی هست که وقتی پردازنده های اسنپ کم میارن، باید برن بوق بزنن جلوی پردازنده های M3 سامسونگ.
حالا اگر کسی فن اپل باشه و بگه گوشیش A11 داره، هیچ اشکالی نداره. آخه فن سونی به کدام چیپست اختصاصی دل خوش کرده؟ این چیپست رو که همه میذارن روی گوشیشون از این به بعد. پرچمدار الجی، پرچمدار شیائومی و …

اگر سختت نیس نتایج گیک بنچ رو هم نگاه کن که اونجا XZ2 له شد.

در ضمن اگر خواستی یک تصویر از بنچمارک S9 توی آنتوتو برات بفرستم که از عدد اینجا بالاتره.

صفحه نمایش XZ2 به صورت FHD پلاس هست و صفحه نمایش S9 رزولوشن 2K داره. اگر میبینی آنتوتوی XZ2 یکم بالاتر شده مال همین بخش تست گرافیکی آنتوتو هست.

خوشبختانه گلکسی S9 قابلیت تغییر رزولوشن داره و با قرار دادن گوشی در حالت FHD پلاس، میتونی قدرتش رو ببینی.

dele_tanha

جنبه شکست داشته باش عزیز من خخخخخخ

چی میگی. دل خوشی داری ها!!!

دارم مقاله بعدی رو آماده میکنم الان برای گذاشتن توی سایت. اتفاقا این بار از برندتون سونی خوب گفتم. سخت نگیر!

Quality

یعنی از نظر شما هر شرکتی باید چیپ ست اختصاصی خودش رو تولید بکنه؟!!
چیپ ست های کوالکام همیشه بهترین بودن و فقط توی یکسال یکم مشکل گرما داشت!
اگر سونی سالی 100-200 میلیون فروش گوشی هاش بود ساختن چیپ ست اختصاصی به صرفه بود ولی الان به هیچ وجه به صرفه نیست و یک کار کاملا غلطه!

دکتر رسول آریان

خب این بهترین چیپ کوالکام با اون پردازنده های اختصاصی چرا در مقابل پردازنده های اپل و سامسونگ کم آورده؟

نمیگم چرا سونی چیپ نمیسازه، میگم سامسونگ فعلا داره با هر دو پیش میره تا زمانی که پردازنده گرافیکی رو هم خودش بسازه و از شر این Mali خلاص بشه و آدرنو رو پشت سر بذاره. خوبیش اینه که گلکسی S9 با چیپ اسنپ هم هست. اگر واقعا کسی طالب اسنپ باشه میتونه بگه براش از آمریکا یک نسخه آنلاکش رو بفرستن. بعد هزینه رجیستری ایران رو پرداخت کنه و با گلکسی S9 اسنپش کار کنه. ولی سونی اگر بخواد از لحاظ قدرت CPU خودش رو به سطح S9 اگزینوسی برسونه، باید چکار کنه؟ هیچی!

Hadiii

هرکدام برتری هایی دارن نسبت به هم ولی در کل من xz2 ترجیح میدم گوشی های سونی حتی میانرده هاش هم گرافیک های قوی و خوبی داره.

ahmad

دیگه فکر کنمدهمه بهذایندنتیجه رسیدن که بنچمارکدها دیگه اونقدر مهم نیستم مگه اینکه یه کارای خاصی بشه انجام داد

Phinkerret

جالبه حالا که سونی تو آنتوتو 7 امتیازش بیشتر شده دوستان فن سامسنگ حاشا می کنند و قبولش ندارن???

mosayebso

https://youtu.be/7XHRIpUpFiU
این تست اسفالت ۹ روی گلکسی اس۹ با اکسینوس ۹۸۱۰ هست
کسانی که نگران بازده گرافیکی هستن بهتره این ویدئو رو ببینن
در مورد نتایجی که در حالت ان اسکرین بدست اومده یک راه حل بسیار ساده وجود داره و اونم اینه که رزولوشن نمایشگر رو روی فول اچ دی پلاس تنظیم کنیم براحی بالاترین فریم ریت ممکنه رو میشه از گوشی برای بازی ها بدست اورد
برای تماشای فیلم و مطالعه و وبگردی و… هم رزولوشن رو روی کواد اچ دی پلاس قرار میدیم و راحت
یعنی هم فریم ریت برای بازی داریم هم کیفیت و شارپنسی برای فیلم دیدن و مطالعه و…
اسفالت ۹ واقعا گرافیک فوق العاده ای داره
گرافیک بازی های موبایل بسیار پیشرفت کردن و تا چند سال دیگه اکثر بازی ها با گرافیکی در سطح کنسول حداقل کنسول های نسل گذشته مثل ایکس باکس ۳۶۰ و پلی استیشن ۳ وارد میشن

دکتر رسول آریان

مصیب جان مگه گوشی 4 میلیون تومنی قراره توی این بازی ها مشکل داشته باشه!

مرسی.

Mohammadsoly

بازم سونی برندس.برای من گرافیک و رم مهمتر از سیپیو هست چون گوشی نمیشه سخت افزارشو ارتقا داد.

دکتر رسول آریان

شما مثل اینکه به عکس آخر توجه نکردی. تست گرافیکی Basemark که اونجا XZ2 چهارم شده.

ولی هیچ اشکالی نداره، ببینیم توی سه ماهه اول 2018 یعنی آخر مارس، هر برند چنتا گوشی فروخته و چقدر درآمد داشته.

کمپانی سامسونگ در حال حاضر ششمین برند معتبر دنیاس. بالاتر از کمپانی بنز آلمان. مگه با سامسونگ میشه در افتاد؟ بخش اعظمی از اقتصاد کره جنوبی دستشه. الانم نگاه کن، پیش فروش گوشی هاش تموم شد، تا چند روز دیگه هم میاد بازار. اما سونی انگار اردیبهشت گوشی هاش میاد توی بازار. ببین چقدر توی نت در مورد گلکسی S9 فیلم و خبر هست. بعد یکی از دوستان فن سونی، میگه هنوز آنباکس XZ2 نیومده توی یوتیوب که من تعجب کردم.

Quality

وقتی هنوز تولید انبوهش شروع نشده انتظار دارین آنباکسینگش بیرون اومده باشه؟

هیچکس ادعا نکرده پرچمدار سونی توی فروش سامسونگ رو شکست میده! یک چیز محاله تا لااقل 2-3 سال دیگه!
اما فروش بالای یک برند دلیل نمیشه ک گوشیش هم قطعا بهتر باشه! خیلی عوامل توی فروش تاثیر داره!

دکتر رسول آریان

خب چرا سونی تولید انبوه XZ2 رو هنوز شروع نکرده، در حالی که تا چند روز دیگه فروش رسمی S9 در ایران آغاز میشه.

مگه هر دو در یک مراسم معرفی نشدن؟

Phinkerret

آقا رسول خواهشا جوگیر نشو ششمین برنو دنیا و از بنز بالاتره ???بیخیال بابا و بخش اعظمی از اقتصاد کره دستشه در صورتی که تو اخبار همه جا اومده که آمار پیش فروش اس 9 و اس 9 پلاس خیلی ناامید کننده و ضعیف بوده پس الجی که فقط و فقط سالی 70 80 میلیون اولد تو دنیا می فروشه بوقه برای یه نتیجه بنچمارک پایین تر نزنین این حرفا رو زشته دیگه سامسنگو نکم.مرسدس بنز

دکتر رسول آریان

بخدا نمیدونم چند سالته. ولی اینو بدون من عادت کردم بدون منبع حرف نزنم. بیا این لینکش بخون اگر سواد درست حسابی داری، بفرما:

http://itiran.com/node/75399

بخون تا بفهمی من رو هوا حرف نمیزنم پسر جان. سامسونگ ششمین برند برتر جهان. بالاتر از تویوتا، فیسبوک، مرسد بنز و IBM. البته شاید منکر این بشی که کارخانه نوشابه سازی جهان چهارمین برند دنیا شده. یکم مطالعه کن که این چیزها برات عجیب غریب نباشه گل پسر. موفق باشی.

dele_tanha

دوستان نظرتون چیه همگی بریم پیش رسول سواد اموزی. خیلی با سواده انیشتینو میزاره تو جیبش. وای ما خیلی بیسوادیم کاش مثل رسول با سواد بودیم.!
خدا یعنی میشه همه ما مثل رسول دانشمند و پرفسور و با سواد بشیم؟ نه فک نکنم اخه فقط ی نفر تو کل دنیا پرفسوره اونم رسوله انیشتین هم شاگرد رسول بوده خخخخ

دکتر رسول آریان

نگا اسمش، بچه ترول!
دل تنها!!!

به جا این مسخره بازی ها اگر خواستی برو توی گوگل اسکولار اسمم رو سرچ کن و مقالات من رو توی مجلات خارجی ببین. هر موقع تونستی مقاله ISI چاپ کنی، بعد بیا اینجا ترول بازی در بیار. بخدا حیف وقت که بخوام برای آدم های کم ارزشی مثل تو کامنت تایپ کنم. از این به بعد دیگه جواب ترول بازی نمیدم. برای خودت با دنیای کوچیکت خوش باش.

dele_tanha

خخخ اینو طرف رییس دانشگاه مهندس مکانیک استاد تمام چنان با دانشجو گرم میگیره که اصلا میگی این ی دانشجو سادس بعد تو فوق لیسانس که الان ریخته از همه جا اینهمه ادعا داری همیشه ادمهایی که ادعا دارن چیزی بارشون نیست دوستان دارن میبینن که کی ترول بازی در میاره نیازی نیس من بگم. در ضمن کار خوبی کردی با اون ایدی دومت (احمد) وارد میشی و نظرات خودتو تایید میکنی اخه خودت تایید نکنی کی کنه؟ برو بخون زمانی که پروفسور حسابی رفت از پایان نامش دفاع کنه انیشتین بهش گفت من الان ی شاگرد ساده ام که میخای بهم درس بدی. اینهمه مخ تو این مملکت ریخته ادعایی ندارن. هیچ ماست فروشی نمیگه ماست من ترشه بله. مشک انست که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید. و….

Phinkerret

@رسول آریان
https://www.rankingthebrands.com/The-Brand-Rankings.aspx?rankingID=229&year=1127
https://www.forbes.com/companies/samsung-electronics/

https://www.rankingthebrands.com/The-Brand-Rankings.aspx?rankingID=396&year=1165

https://www.rankingthebrands.com/The-Brand-Rankings.aspx?rankingID=229&year=1127

https://www.rankingthebrands.com/The-Brand-Rankings.aspx?rankingID=396&year=1165

https://www.rankingthebrands.com/The-Brand-Rankings.aspx?rankingID=248&year=1144

https://www.rankingthebrands.com/The-Brand-Rankings.aspx?rankingID=331&year=1178

https://www.rankingthebrands.com/The-Brand-Rankings.aspx?rankingID=396&year=1165
اولا بچه جون بخدا نمی دونم چند سالته چیه مگه نمی تونی مثل آدمیزاد حرف بزنی اینو بدون که حداقل از تو که از طرز نوشتنت معلومه که یه بچه 17 18 ساله بیشتر نیستی بزرگترم انگار چهار تا بچه بهت گفته آقا رسول و جناب آریان جوگرفتتت فکر کردی خبریه ثانیا بله اونقدرا سواد دارم و مهندسم هستم که حتی تو و امثال تو نمی تونن تصورشو نمی تونین بکنین البته اینم میدونم که چهار تا سایت تحقیقاتی مثل اینتر برند که تو چند تا کشورم یه شعبه زده خیلی نمی شه یعنی اهل فن روش حساب باز نمی کنن حالا بازم چهار تا سایت مثل فرونت و reputationinstitute,brand z و فورتونه که لینکش بالا هستش به خصوص سایت reputationinstitute خیلی معتبر تر از یه سایت تحقیقاتی ساده باشه اصلا تو این سایت توضیح خاصی داده که بر چه اساسی ششم شده نه پس بهتره که تو به جای اینکه با دیدن این رنکینگ های الکی ذوق مرگ بشی بری اون سایت های معتبرتر و به طور کل این سه چهار تا سایتی وه گذاشتم ببینی و درمورد نحوه برنذینگ سود سهام و ارزش برند بازار پذیری و محبوبیت اون شرکت ها کلی تحقیق کنی نه من که این چیزارو به طور کل می دونم ببین حالا یه بنچمارک و باطری گوشی محبوبت ضعیفتر از بقیه پرچمدارا شده دیگه توهم به کجا رسیده که از مرسدس بنزم بالاترش کردی

Quality

امروز یکدفعه چقدر نظرم درباره XZ2 عوض شد! خیلی گوشی خوبی بنظر میاد
کیفیت عکس ها که بهتر شده ولی باز یکماه دیگه احتمالا یک پیشرفت محسوس تر هم رخ میده موقع عرضه
فیلمبرداری 4K HDR هم اضافه شده که من بشخصه خیلی علاقه دارم به این قابلیت و خیلی خوبه
اسپیکر گوشی هم بصورت محسوس بهتر از XZ1 شده
ویبره پیشرفته، سوپر اسلوموشن FHD و…
ولی چون خودم XZ پریمیوم دارم منتظر مدل 4K و پیشرفته تر XZ2 میمونم

ولی من به هیچ وجه فکر نمیکردم گرافیک 845 قدرت رقابت با A11 اپل رو داشته باشه! واقعا این چیپ ست فوق‌العاده است!

Mortazavi

عجب پرچمداری زده سونی

فکر کنم یکم زود دربارش قضاوت کردم

درود بر سرزمین آفتاب

دیگه نمیتونیم بگیم اس۹تو سخت افزار یه سروگردن بالاتره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)