حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بیانیه رسمی اپل درباره کند شدن آیفون های قدیمی: ارایه آپدیت جدید iOS و کاهش قیمت تعویض باتری آن ها

نوشته

6 سال قبل | 5 دیدگاه | اپل، برترین‌های ترنجی

در ترنجی خواندیم که کند شدن آیفون های قدیمی با باتری مستهلک عمدا توسط اپل انجام می شود! این موضوع خشم خیلی از کاربران آیفون های قدیمی را برانگیخته است و حتی شکایت هایی علیه این کمپانی کوپرتینویی به راه افتاد. اپل عنوان کرده بود که برای خاموش نشدن ناگهانی آیفون های قدیمی و استفاده بیشتر از این دستگاه ها که باتری مستهلک دارند در برخی آپدیت های سیستم عامل iOS اقدام که کند کردن آیفون ها کرده است. خیلی از کاربران مایلند بدانند اگر آیفون ها نیاز به تعویض باتری دارد، باتری را تعویض کنند نه اینکه با یک دستگاه کند و بدون دلیل مشخص دست و پنجه نرم کنند که کاملا طبیعی هم هست. حالا امروز اپل در پی وخامت اوضاع از سوی افکار عمومی تصمیم به انتشار یک بیانیه جدید و ارایه وعده های خوشایند برای کاربران کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به بیانیه رسمی اپل درباره کند شدن آیفون های قدیمی و وعده های ارایه آپدیت جدید iOS و کاهش قیمت تعویض باتری آن ها.

بیانیه رسمی اپل درباره کند شدن آیفون های قدیمی:

اول و مهم تر از همه، ما هرگز – و هرگز – هیچ کاری برای کوتاه کردن عمدی عمر محصولات اپل انجام نداده ایم و در جهت متقاعد کردن کاربر به ارتقا دستگاهش، افت تجربه کاربری صورت نداده ایم. هدف ما همواره تولید محصولاتی است که مشتریان ما عاشق آن باشند و مهم ترین بخش آن طولانی کردن عمر یک آیفون تا جایی که ممکن است، می باشد.

به صورت مشخص اپل سعی در پاک کردن شبهه پیش آمده دارد. اولین اقدامی که این شرکت انجام خواهد داد کاهش قیمت باتری آیفون 6 و مدل های جدیدتر از آن از 79 دلار به 29 دلا راست. این تخفیف برای کل سال 2018 خواهد بود و برای هزینه تعویض باتری آیفون های مذکور خارج از مدت زمان گارانتی است.

کند شدن آیفون

کند شدن آیفون

همچنین اپل در جهت آرامش افکار عمومی قول ارایه آپدیت iOS را در ابتدای سال 2018 داده است. در این آپدیت سیستم عامل داده هایی را که در زمینه سلامت باتری و عملکرد دستگاه جمع آوری می کند را به شما می دهد و شما می توانید ببینید که آیا باتری گوشی شما خراب شده و نیاز به تعویض دارد یا خیر.

شایان ذکر است کند شدن آیفون ها پس از تعویض باتری برطرف خواهد شد. البته تمام کاهش سرعت لزوما به مسئله باتری برنمی گردد و اگر آیفون شما خیلی قدیمی باشد شاید با نسخه جدید iOS سازگاری خوبی نداشته باشد و موضوع عجیبی نیست.

اپل دستور کند شدن آیفون 6، آیفون 6 پلاس، آیفون 6 اس، آیفون 6 اس پلاس و آیفون SE را در iOS 10.2.1 یعنی سال پیش داده است و برای آیفون 7 و آیفون 7 پلاس در iOS 11.2 اعمال شده است. اگر شما آیفونی دارید که خارج از این لیست است و کند شده است دلیل آن اصلا مروبط به باتری نیست.

نظر شما درباره عملکرد اپل برای بحث کند شدن آیفون ها چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mTAAHAAm

خوب این که شد پاک کردن صورت مساله.
می تونه باتری ها را با هزینه کم تعویض کنه.

Mortazavi

یعنی اگه باتری سالم باشه کند نمیشه؟

اونایی که آی7 یا 6اس آک میخرن چی؟

Peiman

کلا سیاست های اپل بعد از استیو جابز رو نمی پسندم . کار های که فقط در راستای در آمد زایی برای کمپانی هستند .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)