حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کند کردن عمدی آیفون ها توسط اپل این بار به iPhone 12 رسیده است!

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | iOS 14، اپل، اخبار، مشکلات

اپل سال‌هاست که با اتهام‌های مختلفی مواجه می‌شود. ظاهراً اپل شاکیان زیادی دارد. این شاکیان، در زمینه‌های مختلفی نیز حضور دارند. از اپیک گیمز که از بخش اپ استور اپل شکایت دارد تا مشتریانی که قصد گرفتن حق خود را از اپل دارند، شامل این موضوع می‌شوند. اکنون، اتهام کند کردن آیفون توسط اپل باری دیگر به اپل زده شده است. در ادامه، به جزئیات این اتهام نگاهی خواهیم داشت.

اتهام کند کردن آیفون توسط اپل؛ موضوعی جنجالی که از سال‌ها پیش ادامه دار بوده است

اپل از چند سال پیش، برای اولین بار با چنین اتهامی مواجه شده بود. پس از آن نیز چندین بار شاهد مطرح شدن چنین مسئله‌ای بودیم. آخرین بار، این موضوع حدود ١ ماه پیش مطرح شد. در نهایت، شاهد علنی شدن این مشکل کاربران هستیم.

 

اتهام جدید بر علیه اپل: کند شدن آیفون در iOS 14 موضوع اصلی شاکیان است!

 

به نقل از Phonearena، شاید به یاد داشته باشید که در سال ٢٠١۶ میلادی، چندین کاربر آیفون از خاموش شدن ناگهانی دستگاه‌های خود شکایت داشتند. برخی از افراد، اپل را مقصر این مسئله می‌دانستند و می‌گفتند که اپل قصد فروش بیشتر آیفون‌های جدید خود را دارد. در ادامه، مشخص شد که اپل بر روی تراشه‌های به کار رفته بر روی گوشی‌های خاصی مانند سری آیفون ۶، این کار را انجام داده است. اما مطمئناً این امر به معنای قصد فروش بیشتر آیفون‌ها نبوده است. بلکه انجام این عمل، به یک دلیل خاص بوده است. همان طور که مشخص شد، برخی از مدل‌های آیفون که قدیمی‌تر بودند، با باتری ضعیفی کار می‌کردند. به همین دلیل، هنگامی که وظیفه سنگینی بر دوش تراشه گذاشته می‌شد، گوشی به طور خودکار خاموش می‌شد.

بنابراین، اپل به روزرسانی سیستم عامل iOS 10.2.1 را ارائه می‌کرد. این به روزرسانی، از ارسال بیش از حد انرژی به تراشه برای مصرف بالا جلوگیری می‌کرد. به همین دلیل بود که پس از این به روزرسانی، خاموشی‌های آیفون، به ویژه iPhone 6S به طور ناگهانی به صورت چشمگیری کاهش پیدا کرد. پس از آن، در اواخر سال ٢٠١٧ میلادی اپل بابت این موضوع عذرخواهی کرد. برای جبران، کوپرتینویی‌ها تخفیف ۶۳ درصدی را بر روی باتری‌ گوشی‌های خود اعمال کردند.

این ماجرا، همچنان در یاد و خاطرات اپل و طرفدارانش مانده است. به ویژه هنگامی که هشتگ #Batterygate را به آن‌ها یادآوری کنید! پس از آن، اپل مورد دادخواست قرار گرفت. در نهایت، ویژگی مشاهده میزان سلامت باتری در iOS 11.3 پا به عرصه وجود نهاد. این ویژگی، همچنان بر روی نسخه‌های iOS 14 نیز در دسترس می‌باشد. خب، ظاهراً پس از این اتهام کند کردن آیفون توسط اپل خیلی کم‌تر مطرح شد. اما ظاهراً موج جدیدی بر علیه اپل شکل گرفته است.

کاربران آیفون، در حال تجربه یک دژاوو در آیفون‌های جدیدتر خود هستند! بر اساس گفته‌های برخی منابع، سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده در اسپانیا بر علیه اپل اتحادی را شکل داده است. این اتحاد، اپل را به کند کردن آیفون‌های مدل iPhone 12، آیفون XS و iPhone 8 و آیفون ١١ می‌کند. این سازمان، گفته است که اپل پس از انتشار به روزرسانی iOS 14.5 یا iOS 14.6، اقدام به کند کردن مدل‌های نام برده شده کرده است. پیش‌تر در ترنجی نیز گفته بودیم که برخی از کاربران، از کند شدن و مشکلات داغی در سیستم عامل iOS 14.6 شکایت داشته‌اند.

 

مشکل مصرف باتری iOS 14.6 به همراه مشکل داغی گزارش شده است

 

این سازمان، از عبارت‌های “آسیب رسانی قابل توجه به دستگاه‌ها” و “کاهش دادن محسوس سرعت پردازنده‌ها” در مورد این عمل اپل استفاده کرده است. گروه حمایت از مصرف کنندگان اسپانیایی، طی تنظیم نامه‌ای به اپل از این کمپانی آمریکایی می‌خواهند تا خسارت وارده به مشتریان را جبران کند. اگر اپل هرچه سریع‌تر به این نامه پاسخی رسمی و منطقی ندهد، ممکن است باری دیگر شاهد کشیده شدن اپل به دادگاهی جدید باشیم.

در اواخر سال جاری میلادی، اپل به صورت عمومی نسخه نهایی iOS 15 را منتشر می‌کند. کاربران می‌توانند انتخاب کنند که چه آپدیتی دریافت کنند. مثلاْ گوشی آن‌ها به این سیستم عامل به روزرسانی شود. یا حتی تنها وصله‌های امنیتی را در iOS 14 دریافت کنند. در هر صورت، اگر مشخص شود که این مشکلات تنها مربوط به باگ‌های نسخه‌های مربوطه است، خبر خوبی است. زیرا اپل به سادگی با ارائه یک به روزرسانی می‌تواند آن‌ها را برطرف کند.

نظر شما در مورد اتهام کند کردن آیفون توسط اپل در iOS 14.5 و iOS 14.6 چیست؟ آیا شما تا به حال با این مشکل مواجه شده‌اید؟ تا چه حد این موضوعات را قبول دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

بنجل آمریکایی ازت توضیح میخوام 😂😂😂

ali_s

هن😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️