حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دروغ اپل؟! انیموجی (Animoji) نیازی به سنسور تشخیص عمق میدان (TrueDepth) ندارد

نوشته

6 سال قبل | 10 دیدگاه | اپل، برترین‌های ترنجی، تماشا کنید

شاید شما هزاران قابلیت سخت افزاری و بهبود نرم افزاری در محصول خود ایجاد کنید اما به اندازه یک قابلیت جذاب قابل لمس و دیدن کاربر را شگفت زده نکند. انیموجی (Animoji) شاید یکی از بهترین ویژگی های iOS 11 روی آیفون 10 (iPhone X) باشد که هیچ دستگاه دیگری فعلا از آن بهره نمی برد، حتی آیفون 8 و آیفون 8 پلاس که با چیپست همانند این دستگاه یعنی اپل A11 Bionic عرضه شده اند! اپل می گوید برای استفاده از انیموجی (Animoji) نیاز به سنسور تشخیص عمق میدان یا همان سنسور TrueDepth است که تنها آیفون 10 (iPhone X) آن را دارد اما گویا اینطور نیست! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا بینیم آیا این دروغ اپل است یا … !

مارکوس براونلی را می شناسید، یوتیوبر کانال MKBHD که سالیانی طولانی بی وقفه در حال انتشار ویدیوهای فناوری محور است. بررسی های او معمولا خاص تر است و نگاه های ویژه ای را به دستگاه ها دارد. وی در حین بررسی خود که در ادامه می بینید، به این موضوع پی برده است که انیموجی (Animoji) نیازی به حسگر تشخیص عمق میدان آیفون 10 (iPhone X) ندارد! ویدیو زیر را در دقیقه 11 و 40 ثانیه ببینید:

 

بله! همانطور که می بینید مارکوس دست خود را روی سنسور تشخیص عمق میدان یا همان TrueDepth قرار می دهد اما انیموجی (Animoji) همچنان به کار خود ادامه می دهد! نمی دانیم چرا اپل تمام مدت به ما گفته است که این قابلیت برای آیفون 10 انحصاری است و حتی آیفون 8 و 8 پلاس نمی توانند آن را داشته باشند. یکی از حدس های موجود این است که شاید برای آغاز انیموجی نیاز به حسگر تشخیص عمق میدان است اما پس از آن تنها دوربین سلفی حرکات سر را پیگیری می کند. شاید هم نه، عینک بدبینی را که بزنیم به دروغ گفتن اپل برسیم.

شاید بد نباشد بدانید انیموجی از ARkit نیز بهره می برد که یک قابلیت نرم افزاری در iOS 11 است. این قابلیت به دلیل نامشخصی فعلا فقط روی دوربین سلفی آیفون 10 (iPhone X) و دوربین تکی اصلی آیفون 8 به خوبی اجرا می شود اما تنها دوربین سلفی آیفون 10 می تواند انیموجی را داشته باشد! البته بد نیست بدانید نرم افزارهای دیگری همچون اسنپ چت یا ماسک های فیس بوک می توانند به خوبی یک ماسک را با استفاده از هر دوربینی و هر دستگاه یا هر سیستم عاملی روی چهره شما اعمال کنند اما دقت و سرعت انیموجی بهتر است.

نظر شما چیست؟ آیا اپل می توانسته انیموجی (Animoji) را برای دیگر آیفون ها نیز عرضه کند اما این کار را نکرده است؟ خب باید منتظر بازخورد رسمی اپل ماند!

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

کلا این مارکوس همیشه بررسی هاش عالیهههه . ترجیح میدم در حال حاضر چیزی نگم و منتظر بازخورد رسمی اپل بمونم ( که مبادا بعضیا به ما انگ کوبیدن اپل رو بزنند)

Sheeple

اینم احتمالا یه باگه با آپدیت حل میشه???? ۱۰ روزه گوشیو داده ۱۰ تا سوتیو خرابکاریو دروغ از توش در اومده
ولی چاربرای اپل مگه‌ چیزیو‌ قبول میکنن
اگر همه شک داشتن به دروغگوییو کثیف بودن اپل امسال سر آیفون ایکس این شک تبدیل به یقین شد برای همه البته نه ترولا.
آیفون ایکس خوب ضربه فنی کرد اپلو

ahmad

از نام کاربریت و حرف زدنت مشخصه شخصیتت آیفون ایکس هم قطعا یه موفقیت خواهد بود برای اپل و مسئله اینجاس موفقیت یا شکست اپل چرا تورو داره اذیت میکنه نگران نباش همه کاربرای اپل عقل و هوششون قطعا بیشتر از شماس چاربر هم لقب خانوادگیته به دیگران نسبت نده

Sheeple

نام کاربریم همون کلمه‌ایه که پارسال تو دیکشنری انگلیسی ثبت شد و به تمسخر امثال تو ترولای ا‌پل گزاشتم، بعدم من حرف نزدم کامنتو تایپ میکنن فرق این ۲رو اول بدون، اگه همه کاربرای اپل امثال تو باشن که دیگه هیچی باید درشو تخته کرد، بعدم اون چاربر یه اشتباه تایپیه که الان دیدم کاربر بوده منظور تویی که هنوز معنی کلماتو‌ نمیدونی توهین نکن، نمیخواستم خودمو در حد یذره بچه بیسواد بیکار بیارم پایین ولی مجبورم، حالا اگر چاربر معنی میده با نام کاربریم نثار جدو آبادت، معلومه یه بچه بیکاری که صبح‌ تا شب زیر پستا ولویی برای مثال مقاله مادر پسر در مورد دوربین یه نگاه به دیسلایکات بکن، فکر کردی ترنج رسیده‌ای خیلی افتخار کسب کردی این نشون از الافیته، حالا که هم نفر اولی هم ترنج‌ رسیده باید بفرستن بازار میوه تره‌بار قاطی مرکبات بفروشنت
بخودت زحمت نده جواب بدی من دیگه نه اینجا نه پستای دیگه نمیام که بخونم، خوش باش با توهماتت واست دعا میکنم رکورد کامنتات تو گینس ثبت شه، آیفونم عین تو و خانوادت معلوم الحاله دیگه بحثی توش نیست،فقط واسه سوزش کمتره خبرای فاجعه قرن (آیفون ایکس) هم از یخ میتونی استفاده کنی هم پماد سوختگی
بابای ??????????

ahmad

برام سواله ایا اپل میدونست که لو میره و این کارو کرده یا نمیدونست اگه میدونست چرا اعتبار خودشو برد زیر سوال اگه نمیدونست هم که غیر ممکنه مگه اینکه بعدا این قابلیتو برای سایر گوشیها فعال کنه

mega08

اصن دونستن ندونستنش مهم نیست . مهم اینه با کلکو دروغ سر ی عده رو کلاه میزاره . هرچند اصن قابلیت کاربردی و جالبی نیست. فقط برای ی ساعت میشه باش حال کرد.

علی شیخ زاده

خب با این کار خواسته ایفون 10 رو متفاوت تر جلوه بده

Pouya

عجب!!!

Sajad

اپل عجیب داره با کاربرهاش بد تا میکنه..‌.

HM-Royal

این طرف کار کرد سنسورها رو نمیدونه Animoji با Dot Projector کار میکنه موقع کار هم شروع به چشمک میزنه البته با چشم غیر مسلح قابل دیدن نیست دوربین trueDepth فقط یک سنسور بیومتریکه که دو تصویر را مقایسه میکنه

comment image

کارکرد سنسورها:
سنسور مجاورت و سنسور نور همه جانبه، به سیستم دوربینTrueDepthکمک میکند تا میزان شفافیت لازم و نورپردازی چهره را تعیین کند.
نور افکن ها با تولید نورinfraredکه در برابر چشم غیر مسلح، نامرئی هستند، چهره را روشن می کنند.
dot projectorبا تولید بیش از30,000نقطه نامرئی و نورinfraredیک الگوی مشخص از چهره کاربر ترسیم می کند که در واقع بازتابی از صورت است.

comment image

تمام بیومتریک ها اساسا دو الگوی پیچیده را با یکدیگر مقایسه می کنند و میزان شباهت آن ها را اندازه گیری می کنند. این الگو می توانند ، امواج صدا، شیار های اثر انگشت، رنگ عنبیه چشم و یا جزییات چهره کاربر باشد.
زمانی که بیومتریک نصب می شود، پردازنده گوشی هوشمند، نمونه اولیه را ثبت می کند و زمان احراز هویت، چهره ذخیره را برای تایید هویت کاربر با امتیازی بین0 تا1تطبیق می دهد که اگر چهره نزدیک به 1 باشد، همان فرد و اگر نزدیک به 0 باشد، چهره فرد دیگری است.
تمام این مراحل، با سرعت بسیار بالا انجام میشود.موتور نورونی قادر به اجرای بیش از600میلیارد عملیات در هر ثانیه می باشد و برای پردازش صورت با بالاترین سرعت ایجاد شده است.
مراحل تشخیص چهره:
تصاویرInfrared از دوربین به موتور نورونی آیفونXفرستاده می شوند و پردازنده یک طرح سه بعدی دقیق از چهره ایجاد می کند.
طرح سه بعدی چهره با تصویر اولیه ذخیره شده مقایسه می شود.
اندازه گیری شباهت دو تصویر
امتیازدهی،تشخیص چهره و آنلاک.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)