حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فیس آی دی (Face ID) در آیفون ایکس (iPhone X)‌ لو رفت

نوشته

6 سال قبل | 4 دیدگاه | اپل، برترین‌های ترنجی

دو روز دیگر تا تمام شدن این هیجان و آغاز هیجانی دیگر باقی مانده است. سه شنبه آیفون های جدید توسط اپل معرفی خواهند شد و هر چه به این معرفی نزدیک تر می شویم، موارد بیشتری لو می روند. این بار از نسخه Gold Master توسعه دهنده های iOS موارد جذابی لو رفته است که جذاب ترین آن را در این مطلب با هم بررسی می کنیم. با ترنجی همراه باشید.

وقتی که چهره جای اثرانگشت را می گیرد! با بدون حاشیه شدن نمایشگرها دیگر جایی برای اثرانگشت روی صفحه جلویی باقی نمی ماند، یا باید انتظار قرار دادن اثرانگشت زیر نمایشگر را داشته باشیم یا روش دیگری برای شناسایی بیومتریک که منحصر به شخص باشد. البته راه دیگری هم هست و آن قرار دادن حسگر اثرانگشت است در جایی دیگر اما نه در نقطه کرنر … سامسونگ!

هر چند سامسونگ راه حل منحرف کردن تمرکز کاربر از استفاده حسگراثرانگشت را اسکنر عینبیه چشم دانسته است و در کنار آن تشخیص چهره را نیز چاشنی کار کرده است اما اپل با جسارت تمام و عدم علاقه به تولید شترگاوپلنگ (!) گویا تصمیم به حذف اکثر این موارد گرفته و تنها به سیستم تشخیص چهره که آن را فیس آی دی (Face ID) خواهد نامید، اتکا کند. همچنین در نظر داشته باشید بعید نیست که اپل هم یک حسگر اثرانگشت جایی در قاب پشتی آیفون ایکس (iPhone X)‌ دست و پا کرده باشد.

در یک ویدیوی 30 ثانیه ای می توانیم نحوه عملکرد فیس آی دی (Face ID) در آیفون ایکس را با هم ببینیم:

[aparat id=”J8yjc”]

همانطور که دقت کردید، اپل به صورت ریز این نکته را القا می کرد که تشخیص چهره به صورت 3 بعدی انجام می پذیرد. سیستم تشخیص چهره درصد خطای نسبتا بالایی دارد و در حالت عادی با عکس شخص دارنده موبایل فریب می خورد اما در حالت تشخیص چهره 3 بعدی این درصد کاهش میابد.

شاید اپل همانند سامسونگ هنوز جایی برای اثرانگشت در قاب پشتی دست و پا کرده باشد. دلیل این ادعای ما عدم قابل انکا بودن سیستم تشخیص چهره در شرایط نوری متفاوت است. البته اگر اپل از جادوی خود در کنار شجاعت (!) و کاریزمای بی وصفش استفاده کند حتما شاهد یک دستگاه جسور و جذاب خواهیم بود.

نظر شما درباره فیس آی دی (Face ID) در آیفون ایکس (iPhone x) چیست؟ چه راهی را برای تامین امنیت موبایل خود انتخاب می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

لو دهندگان گرامی یه مراسم بذارید و قبل اپل خودتون آیفون ۸ رو معرفی کنید خخخ

Peiman

??????

علی شیخ زاده

ای کاش اثر انگشت رو حذف نکنه

Peiman

امیدوارم بقدر کافی امنیت داشته باشه ک بشه نبود تاچ ایدی رو تحمل کرد.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)