حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقد و بررسی هواوی آنر ۸ (Honor 8): غرور

می توان گفت هواوی در زمینه تولید موبایل های هوشمند از سال ۲۰۱۳ شروع به تلاش های جدی تر نمود. این دستگاه ها تحت برند Ascend ارایه می شدند و قرار بود به نوعی تولیدات هوشمند این شرکت با سیستم عامل اندروید باشند، چیزی شبیه به عبارت “گلکسی” در تولیدات سامسونگ. اگر کمی به عقب تر بازگردیم، یعنی سال ۲۰۱۱ یکی از اولین تولیدات اندرویدی هواوی را تحت برند Honor را شاهد خواهیم بود. همواره محصولات ویژه ای در این خانواده به تولید رسیده که معمولا شامل بازه ای بین دستگاه میان رده تا میان رده رو به بالا بوده اند. این بار هواوی تصمیم گرفته است تا در این خانواده تغییر طراحی مشخصی را ایجاد کند و محصولی دارای اکثر استاندارهای روز را در آن ارایه نماید. نتیجه این تلاش را می توان در آنر ۸ (Honor 8) مشاهده کرد و امشب می خواهیم این دستگاه را با هم در ترنجی بررسی کنیم، با ما همراه باشید.

آنر ۸ (Honor 8) از نظر طراحی تفاوت مشخصی با دیگر اعضای این خانواده دارد. نه تنها این تفاوت با دیگر اعضای خانواده آنر مشخص است بلکه با دیگر تولیدات هواوی نیز کنتراست مشخصی دارد. در حقیقت باید گفت آنر ۸ اولین محصول شیشه ای آلومینیومی هواوی است. برای اولین بار شاهد هستیم که این شرکت استفاده از شیشه را به استفاده از آلومینیوم یا پلاستیک برای فاب پشتی دستگاه ترجیح داده است و حقیقتش را بخواهید، این تلاش خیلی خوب هم از آب در آمده است.

علاوه بر طرای چشم نواز، می توان دوربین دوتایی را پشت آنر ۸ دید که خود فاکتور تعیین کننده ای در فروش این محصول به شمار می رود. در کنار مشخصات سخت افزاری مناسب که روز کاغذ می درخشند می توان گفت آنر ۸ تبدیل به یک گزینه بسیار وسوسه کننده برای رده قیمتی که در آن قرار می گیرد، شده است.

اجازه بدهید پیش از پرداختن به دیگر جنبه های محصول، نگاهی به لیست مشخصات سخت افزاری آنر ۸ داشته باشیم.

مشخصات سخت افزاری آنر ۸ (Honor 8)

honor-8-review-49

ابعاد ۱۴۵.۵*۷۱*۷.۵ میلی متر، وزن ۱۵۳ گرم، باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر، جنس بدنه شیشه با شاسی آلومینومی، شیشه محافظ با پوشش ضد چربی و اثرانگشت و ۲٫۵D، نسبت نمایشگر به بدنه ۷۲.۵٪، موجود در ۴ رنگ مشکی سفید، مشکی و آبی و طلایی

نمایشگر اصلی ۵.۲ اینچ از نوع LTPS، رزلوشن FHD یا ۱۰۸۰*۱۹۲۰ پیکسل، چگالی تصویر برابر ۴۲۳ پیکسل در هر اینچ مربع، قابلیت شناسایی ۱۰ لمس همزمان

چیپست شرکت های سیلیکون هواوی مدل کایرین ۹۵۰، پردازنده مرکزی ۶۴ بیتی ۸ هسته ای دارای ۲ شاخه به صورت یک شاخه ۴ هسته ای به فرکانس ۱٫۸ از نوع معماری Cortex-A53 و یک شاخه ۴ هسته ای به فرکانس ۲٫۳ از نوع معماری Cortex-A72، پردازنده گرافیکی Mali-T880 MP4
حافظه رم ۴ گیگابایت، حافظه داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی، کارت حافظه جانبی با شکاف هیبریدی سیم ۲

دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، f/2.2، حسگر تصویر ۱/۲٫۹ اینچی، اندازه هر پیکسل ۱٫۲۵ میکرومتر، لنز ۳۵میلی متری، فوکسو لیزری، فلاش دوتایی LED دو رنگ، عکاسی HDR، فیلم برداری FHD به نرخ ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه، فیلم برداری حرکت آهسته ۱۲۰ فریم ثانیه به رزلوشن HD
دوربین جلو ۸ مگاپیکسل با فوکوس ثابت، f/۲.۴، اندازه هر پیکسل برابر ۱٫۴ میکرومتر

سیستم عامل اندورید ۶ (مارشمالو)

صدای خروجی با کیفیت DTS

وای فای دو بانده با پشتیبانی از فناوری های a/b/g/n/ac، بلوتوث نسخه ۴٫۲، پشتیبانی از شبکه های راهیابی GPS, Beidou, GLONASS ، NFC، OTG، پشتیبانی از نسل چهارم مخابراتی LTE) Cat.12)، فرستنده مادون قرمز

پورت USB Type C، شارژ سریع،حسگر اثرانگشت ۳ بعدی

طراحی، لوازم جانبی و بسته بندی

huawei-honor-8-review-17

آنر ۸ بسته بندی شکیل و زیبایی به رنگ سفید دارد. این بسته بندی بر خلاف چیزی که انتظار دارید از پایین بیرون می آید و هنوز خبری از موبایل نیست! با بیرون کشیدن بخش دوم می توانید موبایل را ببینید، اما لوازم جانبی آن کجاست؟ کمی تو در تو طراحی شده اما سبب خاص بودن طراحی می شود، این را دوست داریم. در نهایت می رسیم به جعبه های مخصوص لوازم جانبی همراه آنر ۸ سفید ما! همراه دستگاهی که برای ما ارسال شده بود هندزفری وجود داشت، نمی دانیم که مدل های موجود در بازار نیز اینطور هستند یا خیر اما یک شارژر شارژ سریع شبیه به چیزی که هواوی نکسوس ۶ پی دیدیم، اینجا هست.

huawei-honor-8-review-19

آنر ۸ را بیرون آورده و در دست می گیریم. حس خوبیست، مشخصا لیز است اما حس لمس شیشه ۲٫۵D در پشت و جلوی دستگاه با یک تقارن خاص حس خوبی است. در حقیق در زمینه طراحی باید به هواوی تبریک گفت. طراحی آنر ۸ اگر چند ترمز (!) برای آن در نظر گرفته می شد یک طراحی کم نقص و دلپسند بود. می گوییم ترمز چون مهم نیست شما موبایل را روی چه سطحی قرار می دهید، بین ۱ ثانیه تا ۱۰ دقیقه بعد این دستگاه روی زمین است! اغراق کردیم اما واقعا این دستگاه در سر خوردن تبحر خاصی دارد. یکی از دلایل را می توان در عدم برجسته بودم دوربین دانست که سبب یک دست شدن قاب پشتی شده است. هر چند دوربین برنجسته (!) یک مزیت است اما پشت تمام شیشه ای دستگاه گاهی اوقات خطرآفرین ظاهر می شود.

honor-8-review-11

طراحی ساده و شکیلی برای آنر ۸ در نظر گرفته شده است. جلوی دستگاه خیلی ساده است، بالای نمایشگر حسگر تقریب و حسگر تنظیم نور نمایشگر، دوربین دوم و بلندگوی مکالمه دارد که البته LED اعلانیه ها در همین بلندگوی مکالمه پنهان شده است. پایین قاب جلویی اما تنها میزبان لوگو honor است. حاشیه تصویر کم نمایشگر را بسیار دوست داریم و بد نیست که اپل نیز حاشیه اطراف نمایشگر خود حداقل به این میزان برساند تا دستگاه خوشدست تری را شاهد باشیم. حس لمس شیشه ۲٫۵D جلوی دستگاه حس خوبی است که آن را دوست داریم و حس مدرن بودن طراحی را به کاربر القا می کند، همان حسی که اپل و سامسونگ سال ۲۰۱۴ و با آیفون ۶ و گلکسی نوت ۴ به کاربران دادند و البته نوکیا نیز شبیهش را مدت ها پیش در سال ۲۰۱۱ با N9 کرده بود!

honor-8-review-31

پشت آنر ۸ نیز ساده است. تلاش هواوی را برای برجسته نبودن دوربین این دستگاه با وجود دوتایی بودنش و مجهر بودن به فوکوس لیزری تحسین می کنیم. به جز موارد ذکر شده حسگر اثراگشت در پشت آنر ۸ حضور دارد که یک طرح جالب را هواوی با آن همگام کرده است. ابتدا متوجه می شوید که این حسگر اثرانگشت به صورت دکمه طراحی شده و قابل کلیک کردن است. اما زمانی که این دستگاه خود دکمه قفل دارد، چه نیاز به این تمهیدات؟ باید گفت که این دکمه از نظر هواوی دکمه هوشمند آنر ۸ است. بدین صورت که ۳ وظیفه می توانید برای آن تعریف کنید. اول اینکه با فشردنش چه اتفاقی بیفتد، دوم این که با دو بار فشردن پشت سر هم و سم با فشار دادن نگاه داشتش! از اتفاقات قابل تعریف می توان به انجام میانبرهایی چون روشن کردن چراغ قوه و یا اجرای برنامه خاصی مثل دوربین اشاره کرد. این خوب است اما به شرط آن که با حسگر اثرانگشت یکپارچه نباشد! چرا که در انجام این فرامین ناخودآگاه اثرانگشت همیشه فعال اثر کرده و قفل دستگاه باز می شود.

honor-8-review-51

اگر در تصاویر دقت کنید، پشت آنر ۸ مثل گلکسی اس ۶ یا نسل های بعدی ان براق بوده و نور در آن به دام می افتد و بازی می کند. این موضوع می توان دقایقی نگاه شما را به خود خیره کرده و سرتان را در امتداد تغییرات به این سو و آن سو ببرد! این طرح در رنگ سفید کمتر اما در رنگ سورمه ای به شکل مشخصی خودنمایی می کند.

honor-8-review-53

لبه های دستگاه چینش عادی را دارند، لبه پایین برای پورت USB Type C، میکروفون اصلی و بلندگویی که به راحتی تمام صدای آن با یک انگشت خفه می شود! لبه راست برای شکاف مموری و سیم کارت، لبه چپ برای کلید های کنترلی و لبه بالا برای فرستنده مادون قرمز و میکروفون دوم.

در حقیقت اگر عینک بدبینی را به چشم بزنیم می توان گفت طراحی آنر ۸ مخلوطی از آیفون ۶ و گلکسی اس ۶ است، البته کارهایی که این دو شرکت در این دو محصول انجام ندادند را هواوی انجام داده است. در مجموع طراحی آنر ۸ واقعا زیبا، خوشدست، شیک و مرغوب است که حس یک کالای لوکس را به شما القا می کند و باز آرزو می کنیم کاش کمتر لیز بود!

نمایشگر

honor-8-review-22

هواوی اصرار عجیبی به رزلوشن FHD دارد و این تلسم با ارایه میت ۹ پرو و آنر مجیک شکسته است منتهی آنر ۸ پیش از ارایه هایی که گفتیم قرار دارد. نمایشگر آنر ۸ چطور است؟ آنر ۸ از نسل جدید LTPS است. در حقیقت این یک فناوری جدید در زمینه تولید LCD ها است. بدین صورت که LCD ها با فناوری های TN، IPS و LTPS تلوید می شوند و LTPS جدیدترین آن هاست که برای نمایشگر های پرپیکسلی با حداقل تراکم پیکسلی بالای ۳۰۰ پیکسل در هر اینچ مربع استفاده می شود. از مزایای آن می توان به دمای پایین در حین عملکرد اشاره کرد.

نمایشگر LTPS LCD آنر ۸ با چگالی تصویر مناسب ۴۲۳ پیکسل در هر اینچ مربع تبدیل به یک دستگاه مناسب برای وبگردی و مطالعه متون می شود اما واقعیت مجازی روی آن خیلی دلچسب نیست. از مطالعه متون گفتیم و باید به قابلیت Comfort Eye اشاره کنیم که کار همان فیلتر آبی را انجام می دهد و برای مطالعه در نور کم مفید اسن. همچنین این چگالی تصویر تقریبا در میان رده های سال ۲۰۱۶ عرف شده است و با توجه به رده قیمتی و سخت افزاری آنر ۸ می توان گفت هواوی انتخاب صحیحی انجام داده است.

honor-8-review-16

هواوی در سال ۲۰۱۶ نمایشگر های خیلی خوبی را روی دستگاه های خود از جمله P9 و Mate 8 قرار داده است که نگاه ما را نسبت به نمایشگرهای استفاده شده در محصولات این شرکت عوض کرده است. آنر ۸ نیز در امتداد همین تغییر دیدگاه عمل کرده و کیفیت خیلی مناسبی را ارایه می دهد. ابتدا این که خوشبختانه گپ بهلطف یکپارچه شدن نمایشگر و صفحه لمسی حذف شده است. دوم اینکه حاشیه نمایشگر علاوه بر این که کم شده است، حاشیه مشکی نمایشگر نیز بسیار ناچیز است و حالا حس گول خوردن با حاشیه کم رنگی دور نمایشگر را ندارید!

رنگ ها زنده و شاداب هستند، زاویه دید مناسب و در مجموع برای تماشای محتوا روی آن مناسب به نظر می رسد. دقت رنگ سفید در این نمایشگر مناسب ارزیابی می شود، هر چند اگر آن را نپسندیدید خوشخبتانه هواوی برای شما امکان تغییر گرمای رنگ سفید را در بخش نمایشگر فراهم کرده است. شما می توانید رنگ سفید سردتر یا گرم تر را انتخاب کنید تا تجربه بصری دلخواه خود را داشته باشید.

honor-8-review-15

حداکثر روشنایی پنل آنر ۸ به شکل مشخصی کم است و این موضوع می تواند در فضای باز شما را اذیت کند. حقیقتا چندین بار در فضای باز چک کردیم که نور دستگاه روی حداکثر باشد و همینطور بود اما برای خواندن محتوا نیاز به ایجاد سایه روی نمایشگر داشتیم. حداقل روشنایی مناسب و برای فضاهای تاریک مناسب است.

در مجموع درباره نمایشگر آنر ۸ می توانیم بگوییم که برای یک دستگاه میان رده شاهد نمایشگر خیلی خوبی هستیم که با کمی روشنایی بیشتر می توانست این نظر حتی بهتر هم باشد.

رابط کاربری و سیستم عامل

honor-8-review-ui-2

هواوی همانند دیگر تولیدکننده های دستگاه های اندرویدی، رابط کاربری اختصاصی خود را روی اندروید خام ارایه می دهد. رابط کاربری این شرکت شاهد پیشرفت های خوبی بوده است چه اگر به استفاده از آن عادت کنید، قابلیت های معتاد کننده ای دارد که‌ ترک آن ساده نیست!

برای مثال هرچند کنار آمدن با منوی اعلانیه ها و میانبر تنظیمات این رابط کاربری، به این شکل سخت است اما قابلیت های جالبی مثل مرتب کردن اعلانیه ها بر اساس خط زمانی موضوع جالبی است. همچنین برای مثال شما می توانید متوجه شوید که در تماس از دست رفته ای که داشته اید، مخاطب چند ثانیه پشت خط منتظر بوده است. از نظر بصری نیز شفاف بودن آن و حضور حال و هوای تصویر زمینه در آن حس خوبی دارد

honor-8-review-4

حتما می دانید که رابط کاربری هواوی که EMUI نام دارد، مدت زیادی است لیست مجزا برنامه ها با همان App drawer را حذف کرده و ما خیلی راحت با این تغییر کنار نمی آمدیم تا اینکه فهمیدیم ناچارا باید به آن عادت کرد. در رابط کاربری آن ۸ تیر شما می توانید چینش آیکون ها را ۵ در ۵ تنظیم کرده تا برنامه های بیشتری را در یک نگاه بینید. در این حالت باید گفت که بدون اغراق شباهت به آیفون و iOS تکمیل می شود! به خصوص اینکه قابلیت معروف spotlight search سیستم عامل iOS اینجا همه هست و با کشیدن انگشت خود رو به پایین در هر بخش از صفحه اصلی، می توانید بین برنامه ها جستجو کنید.

قبلا اشاره کرده بودیم که متاسفانه هواوی در رابط کاربری خود ترجیح داده تا برای برخی برنامه ها آیکون از پیش آماده استفاده کند و آیکون اصلی برنامه را نمایش ندهد! برای مثال اینستاگرام یکی از این برنامه ها بود. خوشبختانه پس از پی ۹ لایت دیگر این موضوع را ندیدیم منتهی هنوز آیکون برنامه Snapseed گوگل به شکل مورد علاقه هواوی است نه آیکون همیشگی آن!

huawei-honor-8-review-1

صفحه قفل استفاده شده در این رابط کاربری برای کاربران هواوی آشنا است و تفاوت زیادی با آنچه در مدلهای پیش دیدیم، ندارد. خیلی زیبا اینکه اعلانیه علی نمایش داده شده روی صفحه قفل نیز شفاف بوده و حس همخو بودن با تصویر زمینه، زیباست. رابط کاربری هواوی قابلیت های زیادی دارد که‌ در بخش دوربین بسیار بیشتر خودنمایی می کند و ما نیز در بخش دوربین به آن بیشتر خواهیم پرداخت.

huawei-honor-8-review-13

اندروید ۷ و EMUI 4.1 برای ارتباط شما با سخت افزار هواوی آنرا ۸ در نظر گرفته شده است که‌ هر چند خیلی به روز نیست اما جای امید برای ارایه به روزرسانی هست. در مجموع در بخش رابط کاربری و سیستم عامل هواوی آنر ۸ باید گفت اگر کاربر هواوی نیستید کمی نیاز به صبر و شکیبائی دارید تا بتوانید با آن وفق پیدا کنید.

دوربین

honor-8-review-3

آنر ۸ در بخش دوربین مسلما حرف هایی برای گفتن دارد، یک موبایل هوشمند میان رده با فناوری دوربین ۲ تایی که قرار است شما را تحت تاثیر قرار بدهد. اگر اشتباه نکنیم آنر ۸ اولین موبایل ۲ دوربینه هواوی است که در آن خبری از همکاری با شرکت لایکا نیست. این خوب است یا بد؟ ابتدا باید بدانید نمونه دیگر با دوربین ۲ تایی این شرکت، یعنی هواوی پی ۹ یک دوربین تک رنگ یا همان سیاه و سفید دارد و دیگری رنگی است. شما می توانید به صورت مستقیم از دوربین سیاه و سفید نیز خروجی بگیرید اما در آنر ۸ اینگونه نیست.

آنر ۸ از دوربین دوم برای اعمال افکت هایی پیرامون برجسته تر کردن سوژه در تصویر به کار می رود. حال این برجسته کردن می توند یا اعمال عمق میدان کمتر مشخص شود یا یا سیاه و سفید کردن اطراف آن یا افکت هایی از این قبیل. اعمال عمق میدان و افکت های یاد شده هر چند با دیگر برنامه های ویرایش تصویر نیز تا حدودی ممکن است اما مسلما بازه اعمال تغییراتی که به سبب ثبت اطلاعات تصویر توسط دوربین دوم انجام شده است، بسیار بیشتر از یک کار نرم افزاری است. به خصوص با امکان اعمال عمق میدان کمتر شما می توانید تصاویر شبیه به دوربین های حرفه ای با لنز تله را برای سوژه هایی تا فاصله ۲ متری داشته باشید که این خوب است.

huawei-honor-8-review-29

سوال اینجاست که چقدر در تجربه کاربری یک کاربر تاثیرگذار خواهد بود؟ پاسخ را باید خودتان بدهید، این قابلیت هایی که عنوان کردیم برای شما اهمیت دارد یا نه؟ البته از آن جا که به سبب ۲ دوربینه بودن آنر ۸ متحمل هزینه زیادی نمی شوید، می توان با استدلال “بودنش ضرری که نداره” (!) این دستگاه را تهیه کنید.

اما به عکاسی با دوربین اصلی می پردازیم، جایی که یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در اختیار شماست. عموما وقتی اسم دوربین ۱۲ مگاپیکسلی می آید ناخودآگاه به یاد دوربین هایی با حسگر تصویر بزرگ می افتیم. هر چند حسگر تصویر ۱/۲٫۹ اینچی این دستگاه با حسگر تصویر ۱/۲٫۳ اینچی نکسوس ۵ ایکس یا نکسوس ۶ پی قابل مقایسه نیست اما وقتی می بینیم آیفون ۷ حسگر تصویر ۱/۳ اینج دارد یا هواوی پی ۹ خود نیز از جسگر تصویر هم اندازه آنر ۸ بهره برده است، می بینیم جایی برای ناامیدی نیست.

honor-8-review-24

شما می توانید با تعریف یک میانبر در بخش دکمه هوشمند که در بخش طراحی به آن اشاره کردیم، با یک ژست به خصوص مثل دوبار فشردن کلید مربوطه دوربین را فراخوانی کنید، این عمل به سرعت انجام می پذیرد و خوب است که سوژه را از نمی دهید. سرعت فوکوس نیز بسیار خوب بوده و از دستگاه هایی که عموما در این رده قیمتی به فروش می رسند سریع تر و دقیق تر است. فوکوس ماکرو نیز بسیار خوب بوده و برای علاقه مندان به عکاسی ماکرو با موبایل دستگاه خوبی به شما می رود. در بخش تنظیمات دستی شما می توانید در حین عکاسی فوکوس را به صورت دستی تغییر دهید. جالب اینکه در بخش فیلم برداری دستی که شاهد گزینه تغییر فوکوس هستیم، این قابلیت تنها برای آغاز فیلم برداری است و حین فیلم برداری نمی توانید با آن نوار تغییر فوکوس، فوکوس را تغییر دهید، بلکه می توانید به صورت فوکوس لمسی روی سوژه تپ کنید، مثل همه موبایل های دیگر. در حقیقت در حین فیلم برداری هیچ تنظیمی قابل تغییر نیست و باید پیش از آغاز فیلم برداری، تغییرات مد نظر را اعمال کنید.

honor-8-review-23

حالت های عکاسی زیادی در رابط کاربری هواوی آنر ۸ قرار دارد. از عکاسی پانوراما، شب، غذا و زیبایی چهره بگیرید تا تایم لپس، نقاشی با نور و البته HDR! چقدر بد که هواوی هنوز عکاسی HDR را به صورت پیش فرض روی دوربین های خود قرار نمی دهد و شما مجبور هستید حتما به عنوان یک حالت عکاسی از آن استفاده کنید که البته مدت زمان قابل تاملی برای ثبت یک تصویر HDR نیاز است. عکاسی نقاشی با نور جذاب ترین بخش دوربین آنر ۸ است که آن را می پسندیم و بخشی است که نوعی طراحی شده تا همه کاربران بتوانند با آن کار کنند. در قسمت فیلم برداری عدم حضور فیلم برداری ۴K کاملا مشهود است و بهترین خروجی ممکن را می توانید تحت عنوان FHD با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه بگیرید.

honor-8-review-2

عکاسی در شب با هواوی آنر ۸ تجربه خیلی دلچسبی نیست، لیست مشخصات سخت افزاری این دستگاه نیز این را به ما یادآوری می کند اما باید بدانید نسبت به دستگاه های هم قیمت خود، عملکرد خیلی خوبی را در این بخش ارایه خواهد کرد. بخش ویژه عکاسی در شب هواوی آنر ۸ مثل آن چیزی که در میت ۸ یا پی ۹ دیدیم کمی سوال برانگیز است. این بخش حتما نیاز به سه پایه دارد تا نوردهی طولانی دستگاه انجام شود. با وجود بخش عکاسی دستی نیازی به تعبیه این قسمت به این شکل نبود اما به نظر می رسد هواوی برای کاربرانی آشنایی با مثلث عکاسی و عکاسی دستی ندارند، ترجیح داده این بخش را جدا کند اما متاسفانه عنوان نمی کند شما نیاز به سه پایه دارید تا در این مدت دستگاه بدون حرکت باقی بماند.

honor-8-review-25

دوربین جلو آنر ۸ هشت مگاپیکسلی در نظر گرفته شده که عدد مناسبی برای رقابت با هم رده های خود است، هر چند گلکسی ای ۲۰۱۷ با دوربین جلو ۱۶ مگاپیکسلی از عهده آن به خوبی بخواهد آمد اما فعلا رقیب خیلی قوی در این بخش از نظر عدد مگاپیکسل برای آنر ۸ وجود ندارد. کیفیت عکاسی و فیلم برداری دوربین جلو آنر ۸ مناسب است به شرطی که در شرایط نوری مناسبی قرار داشته باشید!

حالت عکاسی پانوراما برای دوربین جلو همان سلفی عریض است که استفاده مفیدی از آن برای جمع های شلوغ می توان داشت. جالب اینکه با دوربین جلو می توانید ویدیو تایم لپس نیز ثبت کنید. بد نیست بدانید در تنظیمات دوربین جلو امکان تغییر ISO بین ۱۰۰ تا ۱۶۰۰ وجود دارد که خود قابل توجه است.

اجازه بدهید مجموعه ای از تصاویر ثبت شده با آنر ۸ را با هم مرور کنیم:

در مجموع آنر ۸ دوربین خوبی دارد که امکانات آن برای این رده بندی دستگاه خیلی کامل بوده و خروجی مناسبی را نیز نسبت به قیمت خود می دهد.

سخت افزار (بنچمارک، باتری و صدا)

honor-8-review-37

آنر ۸ با سخت افزار خیلی خوبی در بین دستگاه های هواوی عرضه شده است، در حقیقت آنر ۸ در بین دستگاه های هواوی اصلا میان رده به حساب نمی آید و هم رده پرچمدار سال و حتی فبلت قدرتمندی مثل میت ۸ قرار دارد. شاید از این جهت که همه مدل ها ۴ گیگابایت حافظه رم دارند بتوان گفت حتی از آن دو هم بهتر است! اما عملکرد به چه شکل خواهد بود؟

آنر ۸ دستگاه سریع و خوبی است که کمتر مکث یا خطای خاصی در عملکرد آن دیده می شود. در حقیقت از نظر سرعت می تواند کاملا با پی ۹ یا میت ۸ این شرکت برابری کند که خیلی خوب است. به لطف ۴ گیگابایت حافظه رم شما می توانید بدون دغدغه به باز کردن برنامه ها بپردازید و با کندی یا بسته شدن ممتد برنامه ها رو به رو نباشید. در حقیقت این حافظه رم برابر کلاس پرچمدار اکثر برندهای دیگر است. البته که برخی شرکت ها در بغضی خانواده دستگاه های خود با ۴ گیگابایت حافظه رم ظاهر شده اند که قیمتی تقریبا برابر با آنر ۸ هم دارند.

huawei-honor-8-review-21

پردازنده گرافیکی برای اجرای بازی ها خیلی ایده آل نیست، نه اینکه بگوییم بد است اما نه، ایده آل هم نیست. شما می توانید همه بازی های موجود را روی آنر ۸ داشته باشید اما اینکه همیشه عملکرد بسیار خوبی مثل پرچمداران قدرمند داشته باشد، اینطور نیست. در حقیقت انتظار هم نمی رود که اینطور باشد و در رده قیمتی خود، عملکرد قابل قبولی دارد.

بنچمارک های ثبت شده توسط پردازنده کایرین ۹۵۰ که پردازنده مرکزی ۸ هسته ای با معماری big.LITTLE به همراه پردازنده گرافیکی Mali-T880 دارد و ۴ گیگابایت حافظه رم از قرار زیر است:

honor-8-review-39

این امتیاز در نوع خود برای یک دستگاه میان رده خیلی خوب به شمار می رود و در حدود عملکرد اسنپدراگون ۶۵۰ یا اگزیوس ۷۴۲۰ است. عملکرد گرافیکی اما کمی کمتر بوده که البته برای چنین چیپست گرافیکی طبیعی است.

باتری

huawei-honor-8-review-14

باتری آنر ۸ حجمی معادل ۳۰۰۰ میلی آمپر دارد، دقیقا به اندازه پی ۹. اگر از عملکرد باتری بپرسید باید بگوییم روی شبکه ۴G+ (فور جی پلاس) مصرف انرژی به شکل مشخصی افزایش پیدا می کند که البته به دلیل سرعت شبکه طبیعی است و روی دیگر دستگاه ها نیز تقریبا همین روال بر قرار است. خوب آنکه هواوی در بخش رابط کاربری گزینه مستقل و راحتی برای انتقال به شبکه ۴G یا پایین تر از آن دارد تا در مواقعی که نیاز ندارید، بدون پیمودن تنظیمات چند مرحله ای، دستگاه را از روی شبکه ۴G خارج نموده و در مصرف باتری صرفه جویی نمایید.

عمر باتری آنر ۸ خیلی خوب ارزیابی می شود و می توانید با یک استفاده همیشه متصل با دیتای موبایل روی شبکه ۴G حداقل نا نیمه های روز دوام بیاورید و برای بقیه روز آن را یک بار دیگر شارژ کنید اما اگر شما مصرف کمتری از موبایل خود می کنیم و بیشتر به WiFi وصل می شوید این دستگاه به راحتی یک روز را دوام خواهد آورد.

خیلی خوب آنکه آنر ۸ از شارژ سریع نیز پشتیبانی می کند و با همین شارژر ارایه می شود. آنر ۸ می تواند در مدت ۶۰ دقیقه تا ۸۵ درصد شارژ شود که این بسیار خوب است و برای ما شخصا فاکتور بسیار با اهمیتی به شمار می رود.

صدا

huawei-honor-8-review-15

آنر ۸ ادعای زیادی روی بخش صدا ندارد اما خروجی صدای آن را می پسندیم. در حقیقت می توان گفت عملکرد آنر ۸ در این بخش بالاتر از حد انتظار است. بلندگوی تکی آن در لبه پایین دستگاه کیفیت بسیار خوبی دارد که اگر اشتباه نکنیم همان نمونه استفاده شده در پی ۹ یا میت ۸ است. خروجی ۳٫۵ میلی متری صدا نیز بلندی و کیفیت خوبی دارد که لزوما شما را به خرید هدفون خیلی خوب مجبور نمی کند و با بیشتر هندزفری ها خروجی خوبی را ارایه می دهد. صدای ویزه DTS نیز برای پردازش بهتر صوتی در درسترس است.

در مجموع می توان گفت هواوی در بخش سخت افزار عملکرد خیلی خوبی داشته که عموما نسبت به رده قیمتی آن، یک پله از انتظارات بالاتر است.

جمع بندی

honor-8-review-28

آنر ۸ را می توان همان پی ۹ دانست که با کمی تغییرات و قیمتی ارزان تر ارایه شده تا بتواند در بازار میان رده ها بسیار خوش بدرخشد. طراحی اولین نقطه قوت آنر ۸ است که مسلما و بدون شک چشم هر بیننده را به خود خیره می کند و لب به تحسین آن می گشاید. دوربین دوتایی و امکانات کامل این بخش از دیگر برتری های آناز ۸ است. نمایشگر، باتری، صدا، پشتیبانی از نسل مخابراتی ۴G+ و البته سخت افزار رده پرچمداران هواوی همگی از دیگر برتری های این دستگاه شاخص است.

نقطه ضعف خاصی برای آنر ۸ نمی توان بیان کرد و در مجموع شاید طراحی لیز آن یا رابط کاربری که نیاز به تصحیحات دارد را نام ببریم. همچنین نمایشگر می توانست نور بیشتری داشته باشد در شرایط نوری شدید، اذیت کننده نباشد.

رقبای قابل حدسی برای آنر ۸ وجود دارند که با هم آن ها را مرور می کنیم:

اکسپریا ایکس

sony-experia-x-back-800x533-c

اکسپریا  ایکس  میانه رده امسال سونی است که‌ دستگاه شایسته ای به شمار می رود. دوربین جلوی بهتر، دوربین اصلی با رزولوشن بیشتر و ارتقا پیدا کردن به اندروید ۷ در حال حاضر چند برتری این دستگاه است. همچنین اکسپریا زد ۵ نیز در همین رده قیمتی حضور دارد که‌ آن نیز دستگاه خوبی است.

گلکسی سی ۵

gsmarena_009

بدنه آلومینیومی، چیپست شرکت کوالکام و رابط کاربری سامسونگ می تواند برتری های گلکسی سی ۵ باشد. البته خانواده گلکسی سی با گارانتی در بازار ما وجود ندارد و می توانید گلکسی ای ۵ را نیز در نظر داشته باشید.

الجی جی ۵ اس ای

lg-g5-kamera

جی ۵ اس ای با باتری قابل جدا شدن، نمایشگر QHD و دوربین دوتایی که یکی از آنها فوق عریض است و دیگری نیز مسلما از دوربین آنر ۸ بهتر است می تواند برتری های مشخصی را ارایه کند.

شیائومی می ۵ اس

e74da__mi-5s-camera

از از قیمتی یک چینی را تنها با یک چینی دیگر می توان مقایسه کرد. می ۵ اس با چیپست قدرمند اسنپدراگون ۸۲۱ و دوربین بهتر می تواند رقیب قدری برای آنر ۸ باشد.

فردا صبح ساعت ۱۰ پست پرسش و پاسخ پیرامون آنر ۸ در ترنجی منتشر خواهد و شما می توانید سوال های خود را درباره این دستگاه بپرسید و پاسخ خود را مستقیما از ما بگیرید. امیدواریم بررسی مفیدی برای شما بوده باشد.

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
sars

تو بخش سخت افزار اصلا نمیشه آنر۸ رو با می۵اس مقایسه کرد. می ۵اس خیلی بالاتر هستش و پرچمدار هستش

dalga

اقا سینا می ۵ اس تو خیلی از زمینه ها جلوتر از پرچمدارای شرکتای دگس
بیخیال داداش همه دگ میدونن با شیا ددر کشتگی داری
والا

Amir rahmati710

به نظرمن xperia X و xperia Z5 و الجی g5 se گزینه های بهتری هستن و در چند مورد برتری دارن. در دوربین،رابط کاربری و ارتقاء به اندروید ۷ و پردازنده گرافیکی بهتر برتری واضحی نسبت به Honor 8 دارن ولی میشه گفت طراحی هانر ۸ هم برتری اون نسبت به رقباست.

MOAZEZ

هواوی اصلا قابل اعتماد نیست. الان XPERIA xبا دوربین بهتر در عقب و جلو، صفحه نمایش بهتر، بدنه فلزی، باتری بهتر، از همه مهمتر ساپورت عالی سونی که هم اکنون اندروید۷ رو گرفته و حالا حالاها آپدیت میگیره میشه گفت خیلی از این گوشی بهتره.

CATer

به جرات میتونم بگم بررسی های ترنجی توی تموم سایتهای ایرانی بهترینه
خدایی آدم حس میکنه گوشی رو دست گرفته داره برانداز میکنه
خدا قوت آقای عطایی، دمتون گرم
موفق باشین

CATer

به جرات میتونم بگم بررسی های ترنجی توی تموم سایتهای ایرانی بهترینه
خدایی آدم حس میکنه گوشی رو دست گرفته داره برانداز میکنه
خدا قوت آقای عطایی، دمتون گرم
موفق باشین همیشه

mehdi_s

موبایل خوش دستی هست با کیفیت خوب و قیمت مناسب. تشکر از این بررسی عالی.

saeedbaa

سلام اقای عطایی عزیز، من الان از سونی زد ۲ استفاده میکنم، میخوام به انر ۸ کوچ کنم. ایا تغییرات و ارتقا رو” انچنان که باید” حس میکنم؟

سوال دومم در مورد فورجی پلاس یا همون نسل ۴٫۵ هست. این دستگاهی که در اختیار شما قرار دادند مال کدوم منطقه بود(مدلش چی بود)
ایا به راحتی به فورجی پلاس ایرانسل وصل میشد و مشکلی نداشت؟
فرمودین که میشه شبکه رو تغییر داد. ایا میشه از فورجی پلاس به فورجی تغییر داد؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)